Inlägg från: mamma8212 |Visa alla inlägg
  • mamma8212

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Börjar) skrev 2021-07-23 09:23:16 följande:

Ältesten visar fortfarande ingenting (clearblue smile rosa) inget ens något blinkande. Bara rund cirkel. Trots att appen säger jsg har äl imorgon.

Jag däremot har hög lust och molnande värk så låg ändå

Börjar dock fundera på hur tillförlitliga dessa ältest är?

På mig ger dom utslag varje månad. Men känn efter om kroppen ger tecken och gå efter det. Varken app eller test är 100%, finns många som aldrig får positiva äl-test.
  • mamma8212

En vecka efter positivt äl test.. känner inget, har samma känningar som vid mens, men får heller aldrig känningar vid graviditet. Så ja, vi får se. Orkar inte hoppas.. tredje försöket nu.

• mamma8212

Jag kör med ägglossningstest, mest för att se om det stämmer med tecken kroppen ger :) Denna månaden fick jag positivt exakt samtidigt som jag fick väldigt mycket äl-flytning.

Min man blir inte pressad av det som tur är, vi ligger på när vi behöver.

• mamma8212

Jag har bim om typ en vecka, är såå tjatigt med så lång lutealsfas, jag har ca 16 dagar mellan äl och mens. Och än känner jag typ inget. Har vissa tecken på mens, andra inte. Så ja.. ska ta ett test på måndag, annars väntar jag till fredag på bim.

• mamma8212
    Anonym (88a) skrev 2021-07-30 07:30:17 följande:

Jag förstår, har du lång cykel? Håller tummarna, väntan är så lång och tung! <3

Den brukar ligga på 30-31 dagar, beroende på när äl infaller :)
  • mamma8212

Fick mens idag, blir fjärde försöket nu. Bim slutet av månaden eller början av nästa beroende på äl.

• mamma8212
    Emmissss skrev 2021-08-13 12:29:13 följande:

Hallå tjejer!

Vi har pratat om bra arbetsgivare... Jag slutar ju på mitt jobb nu efter föräldraledigheten och har sedan tidigare blivit lovad full semester. Jag har jobbat några dagar under min fl och har tagit semesterdagar i juli/augusti blandat med fl. Jag har jobbat på byrån i 6 år.

Nu ringer min chef och säger att de tar 15 dagar för mig för att jag sagt upp mig!? Som stått med på min lönespec och plötsligt får vi bonus och jag får halva för jag har varit mammaledig.

Du har rätt till semester som föräldraledig, du tjänar in den precis som när du jobbar. Sen ska den dras precis som vanligt? Stämmer inte dagar osv så ta det vidare till facket, för att kolla ordentligt.
  • mamma8212
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-24 00:17:49 följande:

Nu äntligen är liggveckan här igen haha! Varit så taggad på en ny chans att försöka bli gravid. Får se om vi får till det bra och om jag känner/märker av min äl. Jag har valt att inte slänga massa pengar på äl test nu. Vi gjorde det i början men sen kände jag nee nu kör vi bara så får vi se helt enkelt.

Hur märker ni tydligast av er äl?

Jag brukar få molvärk och tydliga flytningar :) Körde också utan test denna månaden. Så skönt! Jag har testat innan så jag vet ungefär vilka dagar äl kommer, ligger där omkring ändå så borde man pricka till slut. Har funkat innan, aldrig använt test tidigare graviditeter.
  • mamma8212

Jag fick mens idag, som en klocka.. iaf tacksam att den är regelbunden. Försök 6 nu.. hinner med en cykel till, sen har jag en tid bokad till gyn i början av november för att kolla så allt ser ok ut.

• mamma8212

Jan.

12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT - BF 16/3 -2022

April.

12/8 muffins88 - 33 år (femte försöket) ett barn PLUSSAT - BF 19/4-2022

13/8 mape92 - 29 år (fjärde försöket) ett barn PLUSSAT BF 16/4-2022

19/8 linden2112 - 33 år (fjärde försöket) tre barn PLUSSAT 29/4-2022

Maj.

20/8 Ik96 - 25 år (fjärde försöket) ett barn PLUSSAT BF 1/5-2022

29/8 Bebisdrömmar - 35 år (femte försöket efter ängel) ett barn PLUSSAT BF 7/5-2022

11/9 Försökmednr2 - 30 år (fjärde försöket) ett barn PLUSSAT BF 22/5-2022

22/9 ksrg8887 - 33 år (11:e försöket) ett barn PLUSSAT BF 28/5-2022

28/9 mamma8212 - 38 år (femte försöket) tre barn

? /9 Sanlin90 - 31 år (andra försöket) ett barn

?/9 Anonym (Juli) - 31 år (första försöket efter missfall) två barn

4/10 - börjar - 34 år (5e försöket) 2 barn

5/10 lottizm - 36 år (sjunde försöket) två barn

7/10 4:än - 36 år ( tredje försöket) tre barn

?/10 toughshit - 28 år (andra försöket) ett barn

?/10 z anonym z - 28 år (3e försöket) ett barn

20/10 88a - 32 år (sjunde försöket) ett barn

25/10 Hoppas2022 - 37 år (åttonde försöket) tre barn

29/10 Mamman8212 (sjätte försöker, 3 barn)

• mamma8212

Längesen jag kollade härinne. :)

Vi är på försök 8 denna månaden, ägglossning till helgen.

Vår utredning har börjat, igår var vi hos läkare. Min man ska lämna spermaprov. Jag ska lämna blodprov nästa vecka, efter min ägglossning. Eftersom jag låg så rätt till i min cykel vid besöket igår, gjorde hon är spolning av mina äggstockar/livmoder (ska göras innan äl) och tittade med ultraljud. Allt såg fint ut och hon såg många ägg, ett som var stort nog att antagligen lossna till helgen som tänkt. Googlar man så kan en spolning ökar chanserna, så vi får se helt enkelt.

Vi gör denna utredningen nu, så ser vi vart det tar oss. Vi kommer inte gå så långt att vi gör IVF. Jag har tre barn och om det nu inte funkar med en fjärde så får det vara så :)

• mamma8212
    Fyran4 skrev 2021-11-11 08:22:21 följande:

Så bra med spolningen, håller tummarna för att du blir gravid nu :) Jag känner samma med IVF, önskar verkligen en fjärde men känner samtidigt att vi har tre barn så går det inte så får det vara så. Hur gamla var dina barn?

Två som är 11 och lillebror som är 4 :) Dina?
  • mamma8212
    Emmissss skrev 2021-11-13 12:59:04 följande:

Skönt att kolla upp sig så man känner sig kanske lite lugnare! :) När har du bim denna gång?

Ja, efter 35 får man söka hjälp efter 6 månader här, och över 38 går det ännu snabbare :) Vi sökte vid 6 månader och så var det ca 2 månaders väntetid. BIM är runt 29 november, är mitt i äl nu
  • mamma8212
    lottizm skrev 2021-11-15 19:36:17 följande:

Äl för mig idag då, dag 14 som de senaste månaderna. Pos test igår kväll och tydligt ont nu. Fick till det igår morse iaf, hoppas det inte var för tidigt. Bim är på min födelsedag denna månaden, känns så surt, tror knappast det kommer gå denna gången heller men blir ändå lika ledsen varje gång :/ har iaf generellt tänkt på hela barngrejen lite mindre denna månaden. I januari ska jag ringa gyn så skickar hon iväg remiss för ivf, det är nära nu.

Får du ivf eller betalar ni? Eftersom det finns barn sedan innan.
  • mamma8212
    lottizm skrev 2021-11-16 07:33:13 följande:

Vi har inga gemensamma barn så vi har rätt till landstingsfinansierad, tror jag. Men kötiden är ju extremt lång, vet inte om vi ens hinner fram i kön pga min ålder så jag har tittat mycket på privat också, men det är ju väldigt dyrt, inga pengar vi har tyvärr :(

Aha, ja så kan det nog vara ja.. Vi har ju ett gemensamt. Och för mig är inte ivf aktuellt ändå, inga pengar vi har heller..
  • mamma8212
    flickan89 skrev 2021-11-21 19:44:54 följande:

Hej på er. Har en son på 1.5år och försöker få ett syskon till. Sonen tog 3 år att få. Så vi är rädda för att det kommer ta tid nu med. Har försökt ett tag nu redan.. MEN jag måste bolla med er lite. Jag hade mens senast 29 okt. Så ska ha någongång i mitten av veckan nu ons/tors typ. Ibland 27 dar ibland 30dar

Jag har mått så ofantligt illa 1 vecka typ häng över toastolen 2 ggr utan att det kommit nåt. Gråtit för minsta lilla och varit väldigt trött. Brukar aldrig ha sån pms att jag gråter på jobbet t ex.. jag har testat mig 2 gånger fre kväll och ikväll men super negativt.

Har inte haft något känn i magen förrän idag. Känns som lätt mensvärk typ känner mig liksom äcklig eller så.

Kan jag va gravid eller är hoppet ute? Hur kan man ens må såhär illa sålänge om det inte är graviditetsillamående?

Sist plussade jag på bim +2 tror jag det var utan några symptom alls..

Hur sent kan det bli negativt fast man är gravid?

Känner mig så uppgiven och ledsen både för det är negativt och för illamåenden och att inte veta..

För det första ska man testa med morgonurin innan BIM för att hcg är så svagt, och för det andra så är det fortfarande tidigt. :) Jag har aldrig plussat innan BIM, inte ens med tvillingar. Vänta och testa till BIM
  • mamma8212

Väntar in mens på måndag, känns som att jag har pms men jag vet inte. Kan gråta åt typ vad som helst. Och har mensvärk till och från, precis som innan mens. Så, ja.. Vi får se.

• mamma8212

4 dagar kvar till mens, mensvärken jag hade är borta, sen igår har jag inte känt ngt. Och jag känner mig inte svullen eller typiskt mensig, men jag vågar verkligen inte hoppas ngt..

• mamma8212
    lottizm skrev 2021-12-23 07:53:18 följande:

//

:o

Tänkte bara göra slut på testen så jag slipper ha kvar hemma, så händer detta?! Har använt dom förut och alltid fått helt blankt. Äl+9 bara och tempen är inte så hög ens. Men det är ju ganska tydligt eller vad säger ni? Ska hålla lugnet nu och testa igen imorrn men så här har det inte sett ut förut.

Men gud! Har du testat mer? Tänk om ni äntligen lyckats!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022