Inlägg från: ugglans |Visa alla inlägg
  • ugglans

Vi som planerar syskon 2022

LinaJ87 skrev 2021-04-28 17:13:10 följande:

Tyckt mig inbilla mig så mycket sedan igår morse. Intalat mig att det var för att jag ville se ett sträck. Men jodå! <3

Stort grattis! :D
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-04-28 20:22:18 följande:

Wow! Grattis till plus LinaJ87, lägger till dig i listan!

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

5/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

7/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

Känns som en väldigt bra start!
  • ugglans
    LinaJ87 skrev 2021-04-28 20:29:32 följande:

Tack! <3 Kommer ta ett tag att smälta.

Funderar på hur jag ska berätta för mannen. Tips?

Ååh, ja vad kul att få fundera över det :) Tar också gärna emot tips till om/när jag blir gravid!
  • ugglans
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:19:12 följande:

Lite uppdatering från mitt håll.

Jag är sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D

Ser svagt, svagt på båda tycker jag!
  • ugglans
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-16 15:02:47 följande:

Ett tips till er som kör med digitala äl-test så finns det stickor att köpa på apotea som passar till. Blir billigare än att köpa nytt test med avlösare varje gång :)

Och en fråga som jag inte minns vem som skrev. Gick inte att svara sist jag va inne på familjeliv.

Nej jag berättar inte för min sambo om äl-testet. Han får prestationsångest då så det blir bättre att han inte vet. Sen har jag märkt att jag är mer sugen runt äl ändå så blir väl nått extra ligg just då pga det. De senaste gångerna jag blivit gravid har vi legat kvällen innan jag fått positivt äl-test. Jag har börjat få så snabb stegring att jag inte får blinkande gubbe längre utan det går från 0 till fast gubbe från en morgon till en annan.

Har du lust att länka stickorna som passar till? :) Smart!
  • ugglans
    Anonym (88a) skrev 2021-05-17 07:06:55 följande:

Hej Ugglans! Hur har det gått för dig denna månad? Fick du något utslag på ÄL? :)

Hej! Ja, min cykel lever sitt eget liv. Inne på dag 35 nu. Har under senaste två veckorna haft 3 positiva ägglossningstest. Tror kroppen försöker ägglossa men inte lyckas släppa ifrån sig något ägg. Är första cykeln efter preventivmedel så det är säkerligen därför den inte har kommit in i någon rutin ännu.

Återstår att se om/när mensen kommer. Önskar helst den bara ska komma så vi kan börja om på nytt med ägglossningstest, och förhoppningsvis en kortare cykel :)
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-05-17 09:52:25 följande:

Jag hade likadant första cykeln (efter ppiller), kom sen på dag 33. Nu har jag haft en vanlig cykel. Får se när vi börjar försöka, drömde inatt att sambon började prata om det. Börjar jobba igen I augusti! Håller tummarna att din snart är på banan igen!!!

Skönt att höra att den rätta till sig igen! Är du på cykel 2 just nu, som är vanlig? :)
  • ugglans
    Anonym (88a) skrev 2021-05-17 12:37:38 följande:

Åh tusan, då håller jag tummarna för dig att det snart är som vanligt igen! :)

Tack! Hur går det för dig? :)
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-05-17 18:10:51 följande:

Exakt! Första cykeln kom mensen på 33 och andra på 29. Tror jag brukar ha 28-29 cirkus. Du är säker på att du inte plussat då om du är sen? :)

Ja, tyvärr har testat. Efter p-pillerstopp förra gången kom mensen på cd 60, därefter 29, sedan 60 och sedan stannade det på runt 29. Haha så segt!
  • ugglans
    Anonym (88a) skrev 2021-05-17 19:16:12 följande:

Hehe vi kämpar på, hoppas på plus snart! :) Inga ÄL tester utan ligger regelbundet! Hoppas vi snart har plus båda två!!!

Håller tummarna för dig :) Jag kör med äl-tester, dels för att det är skoj, men också för att se om det stämmer överens med om ägglossningen väl kommer haha! Försöker tempa nu också, men det blir många nätter jag får ställa den som avvikande då sonen väcker mig innan jag hunnit sova mina timmar, tyvärr.. :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022