Ik96 skrev 2021-03-23 06:07:31 följande:
Känner att jag behöver bolla lite med er tjejer.. :)
Tanken har hela tiden varit att börja försöka bli gravida nu april och förhoppningsvis få ett syskon till vår 3åring. Men just nu vet vi inte längre vad/hur vi ska göra.. Som tidigare nämnt har jag fått veta att jag har fått en cysta pga att min ägglossning funkar inte som den ska och därför har jag ingen mens. Har fått hjälp nu och det ska bli skönt att få gå på återbesök om ett tag och se vad nästa steg ska vara och hur min fertilitet påverkas osv.
Det svåra är ju också att jag studerar och har 1.5 år kvar till sommaren och skulle jag bli gravid inom några månader så kommer jag ha en termin kvar. Vi utgå ifrån att det kan ta sig på första försöket och hur vi ska lösa det då även om det förmodligen kommer ta lite tid. Jag är inte intresserad av att ta studieuppehåll med så lite kvar av utbildningen och sambo tror inte att det är möjlighet att vi både skulle ha möjlighet att vara hemma under sista terminen för ekonominsskull.
Jag har väl landat mer och mer att det kanske är bästa att börja försöka vi årsskiftet istället och förhoppningsvis göra klart utbildningen så vi slipper alla scenarier. Samtidigt har jag längtat efter flera barn i ett år och väntat på att sambon skulle bli redo och detta upptar mina tankar varje dag. Förstår inte hur jag ska överleva så många månader till, haha!
Hur tycker ni att jag/vi ska resonera i detta? Köra och tänka att allt löser sig eller vänta tills slutet på året?
Om du gärna vill ha ett syskon så skulle jag inte skydda mig. Men vem är jag att ta beslut.. kan bara se från egen erfarenhet att det kan ta ett tag och då kanske man ångrar att man inte börjat "tidigare" . Vi renoverade när vi försökte och sambon hade krav att vi skulle ha ett sovrum, vi hann göra trädgård, sovrum, altan, veranda, trappa/hall, hall nere och barnrum innan vår dotter kom haha. Nu i efterhand känns det bra men i stunden var det jobbigt.
Om du blir gravid i april blir det januari, tänker jag fel när jag räknar, har du inte ett år kvar då på utbildningen?
Du skriver att du har 1.5 år kvar till sommaren? :)