Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

lottizm skrev 2021-07-10 09:41:14 följande:

Jag har sådär ibland, lite fram och tillbaka, och tempen gör samma. Jag har läst att kroppen kan ?vilja? ägglossa men inte lyckas och då försöker igen. Men om du inte har kollat tempen så kan du ju haft äl redan första gången. Oavsett så brukar lutealfasen alltid vara ungefär lika lång så får du senare äl så får du också senare mens, antagligen.

Grattis till jobbet Emmis! Om vi fortfarande inte får plus efter sommaren kommer jag börja söka aktivt också, ångrar att jag inte gjorde det redan i våras.

Okej, så himla konstigt. För förra månaden fick jag bekräftad äl ett datum och 6 dagar senare kom mensen. Så därför jag misstänker att jag har kort lutealfas. Men får vänta och se helt enkelt :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Längtar) skrev 2021-07-10 13:37:29 följande:

Man kan inte få sparken pga. gravid - men en provanställning kan avslutas utan att orsak anges. Så tyvärr har arbetsgivaren möjlighet att bli av med gravida som har provanställning. En bra arbetsgivare förstår ju dock att en duktig anställd är värd att behålla oavsett graviditet/föräldraledighet då det gäller en begränsad period.

Jag hade dock oavsett inte anpassat mig efter jobbet utan försökt bli gravid oavsett. En arbetsgivare som gör sig av med gravida vill jag ändå inte jobbar för. Förstår dock att för en del så är det ett svårt val om man är beroende av en anställning och inkomst.

Ja, jo det har du iof rätt i! Men det ska ju ändå finnas skäl till det. Som att de tex behöver varsla, eller om man missköter sig extremt. Jaa, precis! Jag hade känt likadant om jag hade fått en sån arbetsgivare, det hade inte varit något för mig då.
  • Anonym (Försökmednr2)

Flera som har bim snart! Några känningar? Själv har jag fortfarande molvärk efter vad jag tror var min äl. Dock inte säker, kanske är att kroppen försöker äl men att det inte går och därför jag har molvärk fortfarande? Återstår att se :)

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-07-12 08:44:55 följande:

Bim på fredag. Tog testa tidigt test var negativt och ärligt talat kände jag aldrig min äl denna månaden utan det var ju appen som sa jag hade. Blir aw ikväll och vaccin imorgon. Bättre lycka nästa månad

Tråkigt, men än är ju inte chansen borta att du kan vara gravid. Sen vet jag, jag själv är likadan att finns det ingenting som syns ett par dagar innan då tänker man ne då är jag inte gravid men det är ju ganska vanligt att man inte plussar förrän strax innan BIM typ bim - 2 eller till och med på bim dagen. Allt beror ju lite på när man haft äl och hur ens cykel sett ut :) oavsett så håller jag tummarna för dig oavsett om det blir nu eller nästa månad!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-12 11:51:07 följande:

Mystiskt det där med din äl. Även jag har en märklig månad här. Jag har haft lite milda äl symtom i en vecka och borde ha äl senast på onsdag. Men mina äl test är totalt blanka. Syns bara ett svagt rosa streck som knappt är synbart. Jag brukar ha starkare och en stegring, särskilt dagarna innan äl. Så nu återstår det att se om det blir någon äl denna månad. Har svårt att föreställa mig att testet blir positivt imorgon men vi får se.

Jaa, jättekonstigt! Men vi får se! Jag hoppas inte för mycket eftersom vi egentligen hade tänkt vänta tills augusti innan vi försöker igen.

Okej, jag vet att när jag tagit test sådär inför äl så fick jag ökning väldigt snabbt! Gick på en dag så var det positivt! Så än tror jag det inte är kört för dig! Håller tummarna! Såg ditt test härnere och så såg det ut för mig sen vips en dag var det ganska hög ökning och dagen efter positivt :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-12 12:32:42 följande:

Så här blankt är mitt äl test. Brukar ha svaga streck två tre dagar innan äl men aldrig haft så här svaga, detta är svagare än mina RFSUs spökstreck. Och har aldrig haft äl senare än CD 15/16 (är på CD 13 nu). Märkligt är det, får se om det blir någon äl denna månad? Jag har inte tagit bidrottninggele på CD 1-7 eftersom jag var bortrest och glömde dem hemma så det kan vara därför. Denna sista veckan har jag även tagit många Ipren eftersom jag haft ont i musklerna i nästan hela kroppen då vi varit aktiva hela dagarna i snart två veckors tid så kanske stressen och ipren som skjuter upp eller får äl att utebli denna månad? Vi får se men känns tråkigt att ingen äl i sikte.

Hur ser det ut idag? Några känningar att det är på gång? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-13 12:26:12 följande:

Det blev en liten stegring idag så förhoppningsvis blir det positivt imorgon då och äl på torsdag :) Var lite ovanligt med sen äl men huvudsaken är att det kommer. Har dock inga symtom som jag brukar ha men är väldigt trött efter två veckors stress! Det kan säkert påverka kroppen.

Jättefin ökning! Ser verkligen ut som det blir äl imorgon för dig! Håller tummarna! :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    lottizm skrev 2021-07-13 13:49:32 följande:

Spännande med bim på gång för flera snart! Tror ni att det stämmer som det ?sägs? att fler blir gravida på sommaren för att man är ledig och kopplar av, eller är det för att man har tid att ligga mer? :p

Jag vet inte när jag hade äl? NC säger cd11 just nu men det är ju supertidigt. Jag tror på cd16. Så bim kan vara allt mellan Tors-tis typ. Jag har hoppet uppe så länge tempen är uppe, men inga känningar alls än.

Åh vad spännande! Du tänker inte testa något innan? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-13 15:11:44 följande:

har en man som inte är kåt över huvudtaget

och när vi har sex kan han inte komma p g a prestationsångest

lite jobbigt när ägglossningen börjar närma sig och han bara skiter i vilket?!?

Fy vad jobbigt! Går det knte att du inte talar om att det är äl så han känner mindre prestation? Kanske kan du försöka göra det mysigare, typ skapa en mysig stämning och förföra honom lite extra?
  • Anonym (Försökmednr2)

[quote=81246704][quote-nick]Magdalena88 skrev 2021-07-13 20:20:05 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag tycker mig ana något, framförallt uppe där strecket börjar. Men tycker det är svårt att se om det är grått eller blått. Jag själv har fått spök på dessa tester sä jag är försiktig med att ge för mkt förhoppningar när man inte ser ordentligt. Prova imorgon igen så kanske det är starkare! Håller tummarna! :))

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022