Inlägg från: Emmissss |Visa alla inlägg
  • Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej gänget! Hur mår ni? Nu har jag snaaart gjort min första månad på nya jobbet och lagom till det har sambon börjat prata om syskon.

• Emmissss
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-09-27 17:00:11 följande:

Trivs du på jobbet? :)

Jag har varit hemma sjuk en vecka. Idag fick jag slemlösande och hoppas orka jobba imorgon men känner mig högst osäker. Hämtade dottern på förskolan, hämtade ut medicinen på apoteket och gick förbi en sandlåda en stund å blev helt slut! Gravidtrött är jag också men detta är nått annat.

Ja det känns jätte bra! Åh, det kan vara så tungt i början, vilken vecka är du i nu? :)
  • Emmissss
    Hoppas2022 skrev 2021-09-28 10:44:37 följande:

Så kul :) tänkte ni börja med syskonverkstan nu då?

Har själv haft en katastrofal månad då jag och barnen varit sjuka i omgångar. Nu återhämtar vi oss från magsjukan. Jag hade nog en dålig ägglossning eftersom jag inte kände av den och nu kom mensen nästan en vecka senare.

Åh fy vad jobbigt, vi har också vabb här hemma. Vi väntar nog åtminstone en månad till, har provanställning så vill helst inte komma med några överraskningar innan jag känner mig lite mer säker :) Så får vi se hur det går tredje gången.
  • Emmissss
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-09-28 14:59:06 följande:

Härligt å höra! Även om man såklart tror att det är ett ställe man kommer trivas på så är det alltid lite nervöst innan man börjat tycker jag. Man vet ju vad man har men inte vad man får så att säga :)

Gick precis in i v 9 så jag hoppas värsta tröttheten släpper snart.

Ja det är ju svårt att veta innan! :) Vad roligt, minns så väl de där första veckorna haha, kan bara tänka mig nu när man inte bara har sig själv att ta hand om också haha <3
  • Emmissss
    KSRG8887 skrev 2021-09-28 19:51:31 följande:

Är i v. 5+2 nu och inser verkligen hur bortskämd jag var förra graviditeten som aldrig mådde illa. Har ändå bara ett lätt illamående nu, men det gör verkligen att tröttheten blir än mer påtaglig.

Har bokat tidigt ultraljud om två veckor, om det ser bra ut kommer jag nog berätta på jobbet (åtminstone för min chef). Vill ha bra framförhållning med vikarie etc. då det fungerade katastrofalt sist av olika anledningar. Var extremt nervös när jag skulle berätta förra graviditeten och är än mer nervös redan nu (trots att min chef är fantastisk och grät av glädje sist).

Åh vad spännande med ultraljud. Känner igen det där när man ska berätta. Vet inte varför man känner så, det är ju så naturligt. Hoppas du snart mår bättre. Hur många år/månader blir det mellan barnen? :)
  • Emmissss
    Ik96 skrev 2021-10-03 21:08:16 följande:

Håller tummarna för dig!! <3 Jag har KUB om 2 veckor. Börjar känna mig ganska nervös inför det och hoppas så att allt ser bra ut. Men det ska bli väldigt spännande att få göra det, blev inte erbjuden sist så :)

Stort lycka till. Så roligt när ni uppdaterar här! :) <3
  • Emmissss
    toughshit skrev 2021-10-05 21:43:07 följande:

Har ju haft äl nu i dagarna. Jag känner av den väldigt tydligt med ganska stark värk.

Idag var första dagen som värken var som bortblåst? Funderar nästan då på om äl var igår/idag istället? Hur brukar ni ha det? Känner ni av äl?

Vi fick till ett så otroligt dåligt sex ikväll iallafall. Man kan verkligen se det som att det var i produktionssyfte, haha. Men det blev gjort ;D

Jag har alltid rejäl huvudvärk innan ÄL. Sen mensvärk som du säger men sen har jag insett att flytningarna blir vattniga just på ÄL. Alltid trott de där "tråd" man har innan men tror jag haft fel. Ni låg ju, det är positivt ;)
  • Emmissss
    toughshit skrev 2021-10-06 20:51:18 följande:

Jaa, det märkte jag också förra månaden då jag äl-testade! Då hade jag trådiga äggviteflytningar på måndagen, men de blev tunnare i veckan och jag fick inte pos på äl-testet förrän samma söndag. Sen ömmade brösten som fasiken också ända fram till BIM.

Vet du ungefär när under äl som du brukar ha ont? Jag har inte testat tillräckligt mycket för att säkert kunna veta när jag känner av början/slutet av äl? men jag läste nånstans att ?mensvärken? kan bero på att äggledare och blåsor svullnar innan ägget släpper, och att det sen går över när ägget har släppt

Exakt! Jag tror jag har ont innan ÄL. Sen finns det säkert en chans då också men tror ändå jag äntligen vet lite mer. Aldrig fått positivt på något äl-test men inte testat den här tiden heller.
  • Emmissss
    toughshit skrev 2021-10-07 06:09:22 följande:

Jag tänkte inte testa mer eftersom jag känner av äl så tydligt.. Vi har legat mer istället bara för att lyckas pricka rätt, haha :?)

Hoppas det tog sig den här gången bara för det blev lite mycket känner jag, hahaha

Håller tummarna! Precis så har jag också haft det. Vi låg enormt mycket med dottern haha. Blev gravid spontant i somras som slutade med ma men då låg vi bara någon gång. Så det är så olika!

Håller tummarna att du plussar! Har det gått fort för dig tidigare?
  • Emmissss
    toughshit skrev 2021-10-13 13:42:25 följande:

Det blev nog inget av det här ändå? Tog testa tidigt i morse igen och det var så blankt som det kan bli. Antar att det som jag såg på Graviditetskollens testa tidigt-stickor i måndags måste varit spökstreck.

Inväntar mensen nu i helgen då istället.

Härligt när man går hem från jobbet pga stark huvudvärk idag också, och en kollega utbrister ?är du gravid?!?

Ge inte upp vännen. Många plussar senare. Är så trött på de där kommentarerna, vi handskas med "när kommer ett syskon?" typ....
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022