Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

mape92 skrev 2021-06-23 10:26:59 följande:

Nu har jag börjat med ägglossningstest och det känns så spännande. Så nu väntar ligg-perioden för oss. Dock så ska vi bort över midsommar tillsammans med flera ur min sambos familj. Jag kommer ju behöva ta ÄL-test då med, men tror att det kan bli svårt att smussla med kisskopp osv där. Det finns inte toalett eller speciellt mycket utrymme att kunna smussla. Så kommer eventuellt få smita ut i skogen och ta test haha. Känns lite komiskt måste jag säga. 

Hur går det för er andra? Känner ni nått? Hur hade ni gjort i min situation? Hoppas på att få gå in och se en del plus efter midsommar 

Vad spännande!! Jaa, den är ju lite klurig! Jag hade tagit och kissat på stickan i skogen och lagt den plant tills tiden gått ut. Vad gäller att få till det med folk omkring. Ta med en filt och lite gott att dricka och gå ut i skogen eller till någon avskild plats och mys till. Spänningen kan ju bli ganska hög haha! Lycka till!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:16:55 följande:

Jag gör antagligen om samma misstag som förra månaden men kunde såklart inte låta bli att testa. Det kom en svag rosa skugga och givetvis ökar det mina förhoppningar till max :D är ju bara på äl+6 eller 7 så det borde normalt inte kunna visa positivt så tidigt. Måste hålla huvudet kallt nu så jag inte blir så besviken som förra månaden. Men denna månaden tror jag att jag kan vara gravid eftersom jag haft mycket spänningar och drag i livmodern i två dagar :) hoppas hoppas

Men åh vad spännande!! Ser ju onekligen bra ut!! Hoppas det ökar så kanske du får ett starkt plus efter midsommar! Ska du testa något mer eller avvaktar du?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 10:29:55 följande:

Nu fick jag de verkligen bekräftat. Jag kan knappt förstå de.. första månaden jag testade att tempa..

Jag lyckas inte lägga in mig i bim listan..

Men bf blir i början på mars -22

Fortsatt lycka till mina fina tjejer!

Åh, vad kul!! Stort stort grattis!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-02 10:28:42 följande:

Tänkte uppdatera er lite (hoppas ni orkar höra)

Nu är det 5 dagars sedan min bim och jag har än en gång slutat blöda. Har dock kraftig mensvärk sedan i lördags. Först blödde jag på bim (precis som i min förra grav) sedan avtog allt och det var då jag testade mig. Började blöda klarrött i onsdags (dag 3) sen slutade det & sen igår kväll igen & inget idag.

BM sa igår på telefonen "du har ett pågående missfall" idag fick jag tag på kvinnokliniken på sjukhuset. Hon viftade inte bort det utan sa att "du är antagligen gravid!" Nu ska jag vänta EN VECKA innan de kan se om det är något eller ej. En vecka av osäkerhet. Går runt med binda för det närsomhelst kan börja blöda mer.

Först stress att "oj! Blev vi gravida såhär fort!?" Sen stress över hur lång tid kommer detta pågå? När är kroppen återställd eller är det så att vi fortfarande är gravida???

Jag har ju skrivit i gruppen att jag sökt jobb och hade som mål att byta nu efter min mammaledighet i augusti. Tror ni inte att de ringer igår från ett företag jag hade intervju med i januari om en annan tjänst. Så på måndag har jag jobbintervju igen. Det kortet hade jag helt lagt bort. Så då.. ska jag sitta där o vara bara jag, inte veta om jag är gravid eller inte. Ja vad gör man liksom?

Jag har varit väldigt inaktiv senaste, såg att du plussade! Grattis!!

Har läst ikapp nu och sett att du blödit. Förstår att det måste kännas jobbigt att vänta en hel vecka innan du får veta :( jag hoppas verkligen att det är en liten bebis som växer i din mage. Jag kan dela med mig att under min graviditet så blödde jag i början kring mens i 2 månader. Jag visste inte att jag var gravid förrän v 9! Detta för att vi hade inte planerat det och jag hade fortfarande mens.. Trodde jag. Jag gick tillbaka och kollade i min app och ser att jag blödde allt från 4 dagar till 7 då jag var gravid. Jag ville ge dig lite hopp om att det behöver inte vara missfall, men jag vet också att hade jag vetat att jag fått plus och blödit så hade jag också varit orolig.

Ang. Jobbintervjun! Satsa allt på intervjun, du hade ju en önskan om nytt jobb. Kör på! Du vet inte vad som händer. Som flera tidigare har skrivit så ska inte det påverka en intervju, huruvida du är gravid eller inte. Däremot kan jag känna igen mig då jag också sökt jobb nu under tiden vi försökte. Sen valde vi att ta en paus men det hade mer att göra med mammaledigheten att den hinner ta slut och jag inte hade fast jobb när vi blev gravida. Nu har jag nytt jobb och börjar i september. Vi har pratat om att vänta och börja försöka i augusti igen.

Men jag kumde känna, men tänk om jag får jobbet tackar ja, så ska jag komma typ när jag jobbat bara nån månad, ehmm jag är gravid.. Men å då tänkte jag såhär.. Ja men och? Jag ska fortfarande jobba fram tills jag föder, plus att jag komme ju tillbaka efter mammaledighet. Visst det kan kännas jobbigt att ta det samtalet men jag tror folk förstår. Tänk om man skulle strunta i att skaffa barn bara för att man ska byta jobb. Nee kör på! Det löser sig :)) lycka till på intervjun!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-03 05:54:44 följande:

Tack för att du delar med dig! <3

Igår kväll kom det lite blod igen, tänkte att nu drar det igång.. men inget mer. Så stressande situation, kan jag ens åka hemifrån? Ska bli nästan 30° här idag.

Blödde du endast vid "förväntad mens" eller även annars? Känns väldigt konstig det här men eftersom det är så mycket mindre än mens så får man ju hopp, även om man tror det ska "börja" varje gång man börjar blöda. Av någon anledning är det på kvällarna. 3 kvällar i rad.

Så svårt med jobbet. Intervjuen på måndag känns OK. Men skulle jag få det (vara gravid) o börja i augusti är jag redan i v.13 då, det känns inte som de kommer acceptera det. Får ta en dag i taget även om det just nu känns som väldigt långa dagar. Lagom till semestern o allt.

Jo, men försök att leva som vanligt så det inte påverkar dig för mycket. Tiden går ju också snabbare om du gör annat. Nej jag gick in och dubbelkollade, jag blödde vid mens sen kunde det gå en vecka sen blödde jag igen ett par dagar.

Jag förstår att det känns jobbigt, men du kan ju alltid spela kortet att du inte visste att du var gravid. För du har absolut ingen skyldighet att tala om för arbetsgivaren. Jag tycker du inte säger något på intervjun och så ser du om du får jobbet så vet du kanske mer om hur graviditeten artar sig. Och du kanske ska avvakta med att säga något tills den största missfallsrisken är borta. Du ska såklart göra det som känns rätt för dig!
  • Anonym (Försökmednr2)

Händer mycket i tråden! Kul att se flera plus som rullar in! Stort grattis till er!

Själv går jag i väntans tider, jag och sambon hade bestämt att förutsätta försöka i augusti men väntan känns outhärdlig! Det är så typiskt att bara för vi inte ska försöka nu så känner jag tydligt av min äl och cykeln är regelbunden enligt app. Det är nästan skrattretande! Är det några fler än jag som inväntar att börja försöka?

Tankarna som snurrar i mitt huvud är om jag ska försöka övertala sambon till att försöka redan nu... Haha dessa tankar kan göra en galen!!

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-07-05 10:22:23 följande:

Hade sex alla fertila dagar på appen, men kändes dessvärre inte som att jag hade någon ägglossning. Tydligen kan den utebli 2-3 gånger per år, så nu blir planen att köpa äl-stickor nästa månad

Den är jobbig! När man fått till det varje dag också! Har du fått din mens än eller när ska du börja med stickor?
  • Anonym (Försökmednr2)
    mangelica skrev 2021-07-05 10:42:52 följande:

Uppdaterar listan då jag plussat :). Lycka till alla ni som väntar på plus :)<3

Jan.

12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022

3/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn

5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLSSAT!! (den 3/7)

12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn

24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn

24/7 Magdalena88- 32 år (femte försöket efter mf) två barn

28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

28/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn

29/7 88a - 32 år (femte försöket) ett barn

30/7 Ylva - 33 år (tredje försöket) två barn

Stort grattis! Lägg gärna in ditt bf :))
  • Anonym (Försökmednr2)

Det fick bli så att jag skrev in mig på listan! Vi bestämde att blir det så blir det. Vi kommer inte tempa, ta äl tester utan bara köra när vi är sugna. Igår hade vi oskyddat samlag och jag är ganska säker på att jag har äl typ idag.. Får se vad som händer, vi har tänkt börja med äl tester i augusti igen om det nu inte skulle bli ett plus innan. Återstår att se :)

Jan.

12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022

3/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn

5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLSSAT!! (den 3/7)

12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

19/7 Försökmednr2 - 30 år (andra försöket) ett barn

21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn

24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn

24/7 Magdalena88- 32 år (femte försöket efter mf) två barn

28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

28/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn

29/7 88a - 32 år (femte försöket) ett barn

30/7 Ylva - 33 år (tredje försöket) två barn

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-07-05 14:34:19 följande:

Nää mensen ska komma 16/7. Men har inga direkta förhoppningar med tanke på att jag inte ens vet om jag hade äl. Tänker jag köper stickor efter mensen så jag har koll och kan pricka nästa månad.

Okej, ne jag förstår! Jag håller ändå tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022