Inlägg från: Emmissss |Visa alla inlägg
  • Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Sanlin90 skrev 2021-09-02 13:17:16 följande:

Jag mår skit, inget positivt, ingen mens, ingen hjälp från gyn....

Enda roliga nu är att umgås med dottern och att jag ska på arbetsintervju idag!

Vad tråkigt att höra! :(

Håller alla tummar för arbetsintervjun! Jag har precis gått tillbaka efter mammaledigheten. Hur gammal är din dotter?
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-02 18:05:19 följande:

Jag gjorde också min första dag igår, så skönt att vara igång igen! Vad menar du med föräldralön? Förstår att du längtar, hur lång var provanställningen?

Vad roligt, kändes det bra?

Unionens avtal med 10% om du varit anställd ett år. Har ett halvår.. Så ganska lång tid!
  • Emmissss
    Sanlin90 skrev 2021-09-02 19:37:30 följande:

Den gick tyvärr inte heller bra, jag har varit sjukskriven i 10 år och har inga referenser så dom va skeptiska om jag va någon att lita på....

Hon är 10 månader :)

Man vet aldrig, jag håller tummarna för dig!
  • Emmissss
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-05 12:49:02 följande:

Någon som vet om man kan ta munkpeppar rosenrot folsyra och insoditol samtidigt?

Jag rekommenderar inte munkpeppar och rosenrot. Rubbade bara min cykel och fick ondare. Däremot blev jag tipsad om b12 och zink i samband med folsyra. Tips tips!
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 08:45:36 följande:

Nej men alltså... Jag har plussat!!!!!! Jag är så glad! Tokbölade igår och imorse!

Här kommer bild, först tog jag ett billigare test och tyckte det inte syntes tydligare än igår om inte sämre så blev osäker om det var fel på testet igår men sen tog jag ett vanligt clearblue (ej testa tidigt) och där var det ju tydligt haha! Bim - 1 idag! Vågar jag ta ett digitalt ikväll? Eller måste det vara morgonurin?

Men guuuuud, GRATTIS!!! Vad spännande!!!
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 12:27:36 följande:

Tack!!! Jaa, så glad och spänd, men också orolig!

Varför är du orolig? <3 Hur går det på jobbet? Har ni skolat in eller är din sambo hemma?
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 16:59:52 följande:

Nej, men jag har läst så mycket härinne och många som har sån otur och det blir missfall. Det fanns inte för mig innan. Idag är min vetskap mycket mycket större och det blir lite läskigare då, tycker jag! Samtidigt som det är skönt att veta att inget är en självklarhet!

Det går jättebra på jobbet, men mycket nytt att ta in! Sambon är hemma med sonen så han ska inte skolan in förrän januari :) hur går det för dig?

Jag förstår! Det är ju det, bara hoppas att allt går bra!! Vad spännande, ja det är ju det! Haha! Jag är super nöjd att jag bytte, känns jätte bra!
  • Emmissss
    KSRG8887 skrev 2021-09-15 08:29:57 följande:

Det var verkligen ett svagt streck! Drömde att vi precis fått en nyfödd inatt, och testade positivt imorse. Är helt skakis, illamående och gråtfärdig (på ett positivt sätt) samtidigt som jag är livrädd att mensen ändå ska komma.

Åååååh grattis!!!! :') <3 Så mysigt! När har du bf?
  • Emmissss
    Sanlin90 skrev 2021-09-15 09:49:09 följande:

Det visade inget nu på morgonen på det digitala, jag ska till kvinnohälsan och göra ett test men får ingen hjälp med att få igång nått om det är negativt förrän det gått 1 år sa dom.

Blir såå trött

Ett år!? Det låter ju helt sjukt, klart du måste få hjälp!!
  • Emmissss
    KSRG8887 skrev 2021-09-15 11:50:07 följande:

Tack :) BF är 28/5 så 3 dagar innan första barnets 3 årsdag :)

Men guuud vad spännande, åh vad roligt! <3
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022