Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

Vi som planerar syskon 2022

Efter två veckors vila är vi på banan igen och bestämt oss för att fortsätta försöka :) vi prickade äl perfekt igår så nu hoppas jag att det blir en bebis i maj!

• Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-10 11:14:29 följande:

Jag frågade här för ett tag sen om vaccination dos 2 ifall man misstänker att man är gravid. Nu har jag pratat med 1177 och barnmorska. Det som dom sa till mig är att nu idag har dom fått information om att är man gravid ska man INTE ta dos 2 innan v 12. Utan avboka och träffa läkare som får göra en bedömning. Man behöver ett intyg då för att få ta vaccinationen.

I mitt fall vet jag ju inte än om jag är gravid så då sa dom att det går ju alltid att avboka och sedan gå på drop in tid/boka ny tid när man vet om man är gravid eller inte. Men att det är bra att få till så snabbt som möjligt så det inte tar för lång tid emellan doserna. Tänkte att jag ville dela med mig till er som också försöker om ni är i samma sits som jag :)

Tack för informationen :)
  • Hoppas2022
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 13:50:30 följande:

Där är du ju Hoppas2022 :). Tänkte på dig igår och att det var längesedan du skrev. Vad roligt att ni fortsätter försöka, håller verkligen tummarna för er :).

Själv skrev jag här för ett tag sedan. Hade äl i onsdags och då fick vi till det så nu håller jag tummarna. Tycker mina bröstvårtor blivit mörkare och att brösten ömmar. Det har varit mina första symtom innan bim med alla mina tre tidigare barn. Bim på onsdag eller torsdag.1

Tack <3 Ja jag har haft det körigt denna sommaren så jag har inte varit aktiv. Ett av barnen har opererats och ska kanske opereras igen, minstingen var sjuk 3 veckor, mellersta har en utvecklingsfas och är en tjurig blivande tonåring. Och mitt i allt detta är det semester och alla är lediga och vill träffas och man ska hålla aktiviteter för barnen med mer. Så jag var helt slut och började tvivla på om man ska ha ett barn till men efter lite återhämtning nu så känner jag att jag inte vill missa chansen. Vill inte bli gammal och ångra att jag inte försökte få ett barn till. Sen får det väll vara körigt några somrar :)

Det låter ju lovande med ditt symtom! Håller tummarna för att det är symtom på graviditet!
  • Hoppas2022
    lottizm skrev 2021-08-11 21:21:34 följande:

Stort stort grattis till er som plussat nyss, och håller tummarna för er som är nära bim!

Jag har bim på torsdag men hoppet är ute sedan länge. Tog lite prover för en månad sedan och fick reda på att jag har väldigt lågt amh, så chanserna att bli gravid är nästan obefintliga. Är helt förstörd över detta och vet inte hur vi ska gå vidare. Hänger kvar och läser ibland ändå även om det inte lär bli något plus här, det är kul att se att det går bra för många också :)

Så tråkigt :( Hoppet finns åtminstone så länge du har ägglossning! Så ge inte upp <3 Har ni möjlighet att göra IVF?
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 22:08:38 följande:

Håller tummarna för er!!

Tack <3
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-08-13 12:29:13 följande:

Hallå tjejer!

Vi har pratat om bra arbetsgivare... Jag slutar ju på mitt jobb nu efter föräldraledigheten och har sedan tidigare blivit lovad full semester. Jag har jobbat några dagar under min fl och har tagit semesterdagar i juli/augusti blandat med fl. Jag har jobbat på byrån i 6 år.

Nu ringer min chef och säger att de tar 15 dagar för mig för att jag sagt upp mig!? Som stått med på min lönespec och plötsligt får vi bonus och jag får halva för jag har varit mammaledig.

Fy så dåligt av dem! Får de ens göra så? Kolla upp det och håll dem ansvariga ifall de gjort fel enligt reglerna! Men riktigt dåligt oavsett!
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-08-13 16:54:08 följande:

Uppdatering från mig. Borde ha Bim idag, ännu ingen mens i sikte. Det komiska är att vi åkt till stugan och tänkte testa mig här. Min sambo packade bilen och glömde väskan med nessäsären hemma. I den fanns mina test och mensskydd. Så nu sitter jag här mitt i skogen utan test och utan skydd. Och ber om att inte få mens. För det är typ 45 min med bil till närmsta affär. Tur att sonen fortfarande använder blöja :p

Och på nått sätt så känns det bra. Jag vill typ inte testa, det känns lite läskigt. Typ som att jag inte vill veta. Typ som att jag redan vet svaret. Exakt så var det förra gången jag var gravid. Då testade jag när mensen var typ en hel vecka sen. Och då liksom visste jag. Blir iaf att testa på söndag om jag vågar. Det är iaf planen just nu. Hur går det för er andra?

Haha såå spännande :D håller tummarna för att du är gravid då :D

Själv är jag på äl+3 och längtar till nästa helg då det är möjligt att få ett positivt test :)
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-08-14 11:06:37 följande:

Sitter i bilen på g hem nu, ingen mens ännu. Så det känns bra. Känner igen mig så mycket i din känsla. Att ena sekunden känna sig supersäker på att man är gravid men sen så känns det som att man bara inbillar sig.

Vill helst testa med morgonurin men tänker om jag håller mig i minst 6 timmar och inte dricker något under dagen så borde det ju vara samma sak nästan iaf? Eller vad tror ni?

Ja, räcker att man håller sig 4 timmar :) jag hoppas du uppdaterar att du är gravid idag :)
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-08-14 11:07:21 följande:

[quote=81309545][quote-nick]Hoppas2022 skrev 2021-08-13 21:52:23 följande:[/quote-nick]Haha såå spännande :D håller tummarna för att du är gravid då :D

Själv är jag på äl+3 och längtar till nästa helg då det är möjligt att få ett positivt test :)[/quote

Den tiden är ju också spännande! Är du någon känsla?

Jag har ingen känsla på något, känner mig som vanligt än så länge :) äl+4 nu.

Jag testar med mina hcg test som jag beställde hem och dessa verkar fungera superbra. Har haft helt blanka test alla gånger jag testat, inga spökstreck. Jag testar varje dag fram till BIM nu så det blir spännande att se om och när första strecket dyker upp.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022