• Hadt

Vi som planerar syskon 2022

Gasellen87 skrev 2021-06-03 06:35:56 följande:

Spännande att läsa hur det går för er och kul att så många har bim nu i dagarna. Håller tummarna för att det blir många plus.

Här va tanken att vi skulle köra och det har vi väll gjort lite halvdant. Har inga större förhoppningar om att det ska ha blivit något då vi bara fick till det ?ordentligt? dag 11 sen lite halvdant på dag 14..

Besviken på sambon som varit den som drivit på nu de sista och sen nu säger att det är väll inte sån panik.. nu när jag bestämt mig så vill jag försöka på riktigt men men bara att ställa in sig på riktiga försök nästa månad..

Förstår att du blir besviken! Men känns lite typiskt män tyvärr haha, känns som dom inte Förstår vad det gör med en att man ska börja försöka, det är ju i vår kropp allt sker med alla hormoner och känslor.

Håller tummarna att det tog sig ändå! <3
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-03 20:29:09 följande:

Haha okej, kämpa på! Låter som ni verkligen fått till det bra!

Blev inget mysande ikväll tyvärr, han somnade tidigt och så var det med det.. :( hoppas nu vi gjort tillräckligt, kanske kan få till det imorgon?

Tycker det är så svårt att veta när man ska beräkna att ägget kan tänkas släppa? Min ena app sa ägglossning igår baserat på positiva smileyn i förrgår. Men min andra app tyckte jag fick peak på sticka igår så då tog den att ÄL är idag haha. Första appen säger BIM är 15 andra 17. Så någonstans där, men tänk så släpper ägget idag så har vi inte myst? Vet att spermier kan leva kvar men hade ändå känts bättre att fått till det idag också!

Hur går det för dig? Har din mens kommit igång ordentligt nu?
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-03 23:39:45 följande:

Okej, men försök få till det imorgon om du är rädd för att missa. Samtidigt så har ni legat i länge innan och som du säger lever spermierna kvar ett bra tag. Så jag hade inte hängt upp mig så mycket på om ni inte får till det imorgon heller. Det är ju jättesvårt att veta om man inte tempar.

Nej, nu är mensen slut!jag blödde i 4 dagar ungefär. Ingen mens nu eller känningar. Så är nog min cykel som är väldigt oregelbunden bara ://

Ja du har helt rätt! Man blir väl bara nojjig när man är mitt inne i det och man har en liten chans för sen dröjer det till nästa gång man har en chans så man vill ju göra allt man kan!

Skönt den är slut iaf! Förhoppningsvis hinner den bli lite mer regelbunden nu under sommaren så din kropp är redo till hösten :)
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-06-04 07:17:28 följande:

Nu vågar jag tro på det! Tog det vanliga testet först som visade ett litet, litet streck. Sambon ska iväg hela helgen så kände att jag gärna ville berätta ikväll då vi knappt ses i helgen. Och ja - det kan jag göra! Nu måste jag bara komma på nåt fyndigt sätt att berätta på

Åh stort grattis! :D så kul att komma på något roligt sätt att berätta!
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-06-04 07:44:20 följande:

Tack! Åh, den eviga beslutsångesten. Vad är du på för dag? Lyckoönskningar till dig!Ja ellerhur! Tyvärr slutar sambon 20.00 och så sover sonen, annars hade jag tänkt mig en tröja med ?storebror? eller liknande. Nu får det nog bli ett gosedjur på köksbordet som håller i stickan. Ska försöka filma, så roligt att ha i framtiden!Tack så mycket!

Ja jag har försökt hitta nån sån liknande tröja för att vara förberedd men hittar ingen bra och inte för dyr haha.

Men gosedjuret blir ju jättegulligt <3
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-04 10:34:14 följande:

Jaa, jag förstår det!! Avvakta och se hur det går, annars kan du ju ta kontakt med vården och förklara och se om dom kan hjälpa dig på något vis :)

Ja, jag hoppas det också! Nu vill dock inte sambon agg vi ska skydda oss och bara köra på. Blir det så blir det. Men utan att vi tar äl tester osv. Men jag blir typ stressad när jag inte vet hur det blir med jobb och allt. Plus att jag skulle skämmas om jag fick en fast tjänst för att sen säga en månad senare typ, eh jag är gravid.. Vet inte hur jag ska tänka sätter sånna griller i huvudet på mig. Vill ju så gärna ha en till, men bästa vore att vänta tills jag vet att jag har en fast tjänst eller iaf ett vikariat en längre tid..

Ja det är planen isåfall! Så vi får se hur denna cykeln slutar :)

Haha dessa män! Du ska göra det Som känns bäst för dig! Förstår att det måste vara väldigt svårt att välja men jag tror det blir bra oavsett!

Skämmas ska du inte göra! Dom kan ju inte veta om det var planerat eller inte :) och sen kvittar det! Du kommer ju tillbaka till det jobbet ändå sen efter föräldraledigheten :)
  • Hadt
    Skuggviol skrev 2021-06-04 22:55:22 följande:

Tog ett digitalt test imorse som visade Gravid 1-2 <3

Lycka till alla ni som väntar på BIM!

Dec.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (1a förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (3e förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

Jan.

125/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

2/6 Lucifer91 - ? år (första försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

4/6 ik96 - 25 år (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

4/6 Försökmednr2 - 30 år (första riktiga försöket) ett barn

5/6 mamma8212 38 år (första försöket) tre barn

7/6 mangelica - 29 år (första försöket) 5 barn

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

13/6 muffins88 - 33 år (andra försöket) ett barn

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

19/6 lottizm - 36 år (tredje försöket) två barn

29/6 Hoppas2022 - 37 år (fjärde försöket) tre barn

29/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

Åh stort grattis!! :D <3
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-04 19:40:34 följande:

Så spänd i väntan hur det ska gå för dig haha!

Jaa, du har nog rätt! Jag är en person som gillar att ha kontroll och ordning så det är svårt för mig att bara köra utan plan. Men vi får se!

Jaa, det har du rätt i! Men då gäller det fortfarande att jag får en fast tjänst. Inte hört något om där jag var på intervju. Men är kallad till två andra intervjuer på tisdag så får vi se :)

Haha då är vi två! Nej men jag vet hur det är, var så spänd för dig, kändes nästan som om man följde sig själv om du förstår haha?!

Blev tyvärr inget mys idag heller... :( men men! Förhoppningsvis var där spermier väntande när ägget släppte så får vi se om det tar sig! Nästa fredag hade jag tänkt ta mitt första test så får vi se!

Åh vad kul, två intervjuer är ju jättebra!! Är det samma tjänst alla jobben eller olika positioner?

Förstår att det kan vara jobbigt särskilt när saker är så utom ens kontroll men ibland får man chansa och tro på att det löser sig på något vis i slutändan :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-04 23:49:52 följande:

Haha jag förstår vad du menar!! Vi har ju följt varandra ett tag både här och på libero.

Nej det är olika tjänster så det är spännande!

Jaa, det är sant! Får försöka ta det som det kommer!

Ja men precis! :)

Ja det är ju verkligen spännande! Kul med sån variation! :) håller tummarna att det går och känns bra på intervjuerna på tisdag!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-05 20:29:31 följande:

Ja, absolut!! Tack vad snällt! Vi båda kanske får glädjande besked i slutet på nästa vecka ;)

Man får ju hoppas!! Hade ju varit superkul :D
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022