Vi som planerar syskon 2022
Hej alla!
Ett tag sedan jag skrev något men läser allt som skrivs och stort stort grattis till er som redan plussat! :D <3
Känner att jag behöver skriva av mig lite nu. För att dra det kortfattat har vi en dotter på 3 år som blev till direkt och nu när vi gärna skulle vilja ha syskon så är det inte lika lätt längre. Jag har nu blivit diagnostiserad med pcos och har inte haft mens sedan i januari och har ingen aning om när jag har ägglossning. Vi har förstått att det kan ta lite tid att bli gravida denna gången och jag har fått letrozol utskrivet som jag ska börja ta under mensen för att få ägglossning sen. Jag har lagt om kosten lite och äter kosttillskott för att optimera chanserna. Vi har börjat försöka nu i april och har haft sex några gånger. Ingen graviditet, ägglossning eller mens i sikte. Känner mig mer ledsen, nojig och orolig att jag inte haft mens på flera månader och jag har ingen aning när chanserna är som bäst för att bli gravid. Försöker inte att tänka på det för mycket men det är svårt. Har ni något tips på vad jag kan göra eller tänka? Funderar på om jag ska testa äl-stickor varje dag i en månad för att se om jag ens har ägglossning.
Jag är på bim-3 nu troligtvis men det är kört för den här månaden. Har konstig mensvärk men inget annat och tempen har sjunkit. Tror tyvärr jag stressar alldeles, alldeles för mycket men vet inte hur jag ska få ordning på det :(