Inlägg från: Lucifer91 |Visa alla inlägg
  • Lucifer91

Vi som planerar syskon 2022

Jag fick positivt ÄL test den 17 maj. ....nu är dagarna LÅNGA! Beräknad bim är 2 juni.. klarar jag hålla mig till helgen o testa?!

• Lucifer91
    Emmissss skrev 2021-05-24 14:36:19 följande:

Vad roligt! Försökte ni länge med ert första barn? Hur gammal är första? :)

Jag slutade med p piller i januari.. vi förstärkte aldrig utan jag ville se så allt kom igår, men jag testade med ÄL test i april & maj för att se när i månaden den kom. O i maj blev jag gravid.

Hon blev 2 nu i januari
  • Lucifer91
    Emmissss skrev 2021-05-24 18:01:53 följande:

Men gud va härligt! Jag slutade i september & blev gravid i maj. Vår lilla blev 1 i januari! :) Spånar o spånar när det är rätt att försöka. Denna gång har jag slutat med ppiller innan. Tror det var det som sabbade för oss iallafall! :)

Ja kan ju va så.. när har du bim denna månaden?
  • Lucifer91
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-24 16:28:20 följande:

Denna väntan är jobbig!! Jag har bim 4 juni och jag kommer nog ta ett tidigt test på söndag. Men jag vet inte. Har inte bestämt mig! Haha, du har ju bim två dagar tidigare så jag hade definitivt tagit ett i helgen om jag var du :)

ska bara kunna hålla mig till helgen också Hahaha...
  • Lucifer91

Tjejer.. jag behöver en liten klapp på axeln...

Såg att många plussar väldigt tidigt, så jag testade med kasett imorse o de va ju såklart negativt, har inte bim förrän den 2 juni.. så vet att de är väldigt tidigt att kunna plussa nu, men samtidigt så tappade en del av mig hoppet direkt..

• Lucifer91
    mamma8212 skrev 2021-05-26 08:30:59 följande:

Du har en vecka kvar till bim, det är alldeles för tidigt att testa, så ge absolut inte upp :) Som jag skrev ovan, jag har som tidigast plussat dagen innan, tom med tvillingar.

Tack för ditt svar.. de ger mig fortfarande hopp.. (: har du då testat flera dagar innan bim medan dom varit negativa? Ska försöka tänka positivt
  • Lucifer91
    mamma8212 skrev 2021-05-26 08:48:56 följande:

Ja jag har börjat 6 dagar innan, alla har varit negativa. Plussat som tidigast dagen innan med tvillingarna, lillebror var på bim. Jag har nog inte så mycket hormon i början, så det är därför :)

Åh tack, nu fick jag upp hoppet. Med dottern testade jag ju inte förrän dagen innan beräknad mens, dels för att jag dagen innan alltid har sååå mkt mensvärk o svullen mage, (likadant varje gång) och just den dagen jag testade alltså bim -1 så hade jag ingenting mådde precis som vanligt så då förstod jag att jag nog va gravid, och då va testet inte super starkt. Utan svagt.. så jag har nog inte heller mkt hormon i början då kanske..
  • Lucifer91
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 10:08:18 följande:

Hang in there!! Det finns fortfarande mycket tid kvar att plussa på. Det är väldigt tidigt för dig nu. Vet att man gärna jämför sig med andra men alla är olika och vissa är låghormonare, vilket betyder att ett positivt test kan dröja. Ibland till och med efter bim.

Håller tummarna <3

Tack för din pepp (:
  • Lucifer91
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-26 10:57:57 följande:

Tidigaste jag plussat är en dag innan. En gång plussade jag inte förrän 4 dagar efter bim så det kan variera! :) än finns det hopp för dig <3

Åh tack... förstår att jag e tidigt ute.. vi får hålla tummarna.. (:
  • Lucifer91
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 14:50:34 följande:

Tack! Kom lite mer rött när jag var på toan så jag vet inte :((

Tycker också de känns tidigt med mens redan.. o:

Hoppas på nid. Man kan ju faktiskt små blöda i början av graviditeten (;
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022