Vi som planerar syskon 2022
Väntar fortfarande på mensen från mitt MA... någon här med erfarenhet, som vet hur länge det brukar ta innan cykeln är igång igen? Så stressande att inte veta.
Väntar fortfarande på mensen från mitt MA... någon här med erfarenhet, som vet hur länge det brukar ta innan cykeln är igång igen? Så stressande att inte veta.
Är på cd11 idag och jag hoppas så innerligt att ägglossning ska ske inom de närmaste dagarna. Första dosen med dubbeldos så jag hoppas det funkar bättre än enkeldos. Jag har sagt till sambon att nu får vi mysa mycket tills nästa helg för att verkligen ge det ett riktigt försök då vi innan bara har sagt "det sker när det sker". Men månaderna rullar och jag har haft långa cyklar och oregelbunden ägglossning så jag känner att den taktiken inte fungerar längre och vi vill verkligen bli gravida snart.
Hur ofta tycker ni att man ska ligga för att maximera chanserna? :)
Tack fina du! Så glad över stödet här!
Jag tänker också att minst varannan dag borde vara okej :)
Hur länge sedan var ditt missfall? Jag har ingen erfarenheter alls av det så vet inte alls vad som är normalt eller onormalt tyvärr. Kanske du kan prata med någon barnmorska eller gyn på råd och stöd? :)
Ah okej :( tycker absolut att du ska kolla upp det om du mår så kasst. Hade så dåligt järnvärde och blodvärde i min graviditet och det går inte beskriva den tröttheten man gick igenom. Kanske det finns någon privat gyn eller liknande du kan söka dig till? <3
Ja plus minus nån dag. Och brukar få spottings 1-2 dagar innan mensen kommer.
Ena gången jag va gravid plussade jag på bim+4 först men det slutade i tidigt mf så jag har inte så höga förhoppningar om det skulle ha tagit sig och jag plussar sent nu.
Jan.
12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022
28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022
16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022
18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022
Feb.
20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022
3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022
8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21
15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022
Mars.
26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022
26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022
7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT - BF 16/3 -2022
30/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn
31/7 Bebisdrömmar - 35 år (fjärde försöket efter ängel) ett barn
4/8 mamma8212 38 (tredje försöket) tre barn
8/8 Anonym (Börjar) - 32 år (tredje försöket) två barn
12/8 muffins88 - 33 år (femte försöket) ett barn
13/8 mape0509 29 år (fjärde försöket) ett barn
13/8 lottizm - 36 år (femte försöket) två barn
15/8 ksrg8887 - 33 år (tionde försöket) ett barn
16/8 Försökmednr2 - 30 år (tredje försöket) ett barn
20/8 ik96 - 25 år (fjärde försöket) ett barn
22/8 Sanlin90 - 31 år (andra försöket) ett barn
27/8 88a - 32 år (sjätte försöket) ett barn
Tror mensen är på g nu. Fick lite spottings på morgonen nu och testet va blankt :( förstår inte vad min kropp håller på med. Har aldrig längre än Max 28 dagars cykler förutom möjligen första 1-2 månaderna efter jag fått barn som vid första barnet eller när jag fick ma (v17). Oftast är cyklerna 26-27 dagar så att jag är på dag 30 nu känns kanske inte så långt egentligen men det är olikt min kropp.
Ah, kanske kan vara så? :( Tog första dosen nu i juli, andra dosen ska tas nu i augusti så då kan man förvänta sig en till stressande bim.
Skönt när kroppen kommer igång. Skulle ni pausa försöken nu för jobbet eller hur gör ni?
Förlåt nu förstår jag inte vad du menar. Att jag inte borde ta vaccinet om jag skulle kunna vara gravid? Då ska jag avvakta?
Sant! Så får det nog bli! Vill ju vara färdigvaccinerad så man kan känna sig lite lugnare till hösten ifall det kommer en ny våg!