• Hadt

Vi som planerar syskon 2022

Hoppas2022 skrev 2021-05-31 16:05:56 följande:

Vet inte om det syns här på fl? Men syns på min mobil väldigt svagt.

Jo men det syns!! :D åh så spännande!!
  • Hadt

Nu tror jag att jag lärt mig något nytt haha!

Fick en stor slemklump i trosan (ursäkta informationen haha) och efter en del googlande så verkar det finnas en slempropp även som icke gravid? Är detta vanlig information som alla visste om utom jag haha?

Visste man hade en som gravid!

Men men, den lossnar tydligen innan ÄL så spermierna kan komma in, så nu hoppas jag att det var en sådan som kom ut och att ägglossning kommer någon gång under de kommande dagarna, vi får väl se, intressant!

• Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-31 20:24:37 följande:

Ja, precis! Jag gick upp ganska mycket så det skadar verkligen inte. Nu kör jag igång med träning och ser över kosten så fr vi se. Det gynnsr ju också när man vill bli med barn :)

Tack! Hoppas dom hör av sig denna vecka!

Men åh! Fasiken jag förstår dig! Jag önska att den KLM nu med för dig. Nej, det blir väldigt långa cykler för dig:/ det tycker jag du ska göra!

Här är en till som också gick upp mycket! Ja men verkligen! Gynekologen sa ju det att gå ner i vikt var ju en grej som man själv kan påverka och som verkligen hjälper när man vill bli gravid :)

Du får berätta när dom hört av sig! :)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-31 20:27:50 följande:

Hade ingen aning! Nu hoppas vi för fulla muggar! Jag fick ju jätteslemmig flytning samma dag jag hade positivt test! Så är säkert på g:))

Men åh nu fick jag mer hopp! Jag tog ett nytt test i eftermiddags, annars tar jag bara på morgonen, fortsatt blinkande men teststrecket var mycket starkare!

Vi passade på att mysa nu också utifall att och sambon sa att det kändes som förra gången jag hade ägglossning, alltså väldigt blött, lite för blött haha. Nu blev det verkligen för mycket information här haha men vad ska man göra! Jag hoppas iallafall att det betyder att ägglossning är på gång!!
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-05-31 21:18:35 följande:

Hoppas ägglossningen kommer snart :) Kanske lägligt till helgen?

Ja den är välkommen närsom haha! Vi fortsätter mysa varannan dag så har vi maximerat ifall att man har snabb stegring och testet missar, men så har man gjort det man kan :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-01 00:12:03 följande:

Okej, har du lyckats gå ner allt? Känns som lång väg för mig haha men ska göra mitt bästa :)

Självklart, det gör jag! Hoppas dom hör av sig denna vecka!

Men åh, alltså jag tror du får fast imorgon!! Det låter så! Killarna märker också av, haha är det nånstans det får vara mycket information så är det nog här.

Nej har 5kg kvar! Och sen hade jag inte blivit ledsen om jag gick ner lite till haha. Gick upp 31kg som gravid.

Trodde verkligen på fast men den blinkar! Gud vad den retar mig nu haha. Tänker prova på eftermiddagen också hädanefter nu! Både för förra gången fick jag utslag på eftermiddagen och igår eftermiddagen var teststrecket starkare. Men är 8e dagen idag med blinkande, vet det står att blinkar den 9 dagar så kan man sluta men det är ju baserat på att man börjar testa när man ska i sin cykel, jag började ju alldeles för tidigt för att jag inte har koll så fortsätter :)
  • Hadt
    lottizm skrev 2021-06-01 06:47:24 följande:

Nä vad trist :(

Hadt hur har det gått för dig med rosenroten? Jag har tagit i 7 dagar nu, haft högre temp än tidigare cykler så blir lite nojig (är nojig för allt!), slutar nog idag. Fick hem äl-tester igår och tänkte testa första gången idag, cd8. Hade äl på cd12 förra gången så det kan ju närma sig redan.

Jag har slutat med den nu! Blev så osäker på när ägglossningen skulle komma/om jag skulle missa stegringen och man skulle ju inte ta mer efter ÄL. Men tog i typ 2 veckor blev det nog? Och blir jag inte gravid denna cykel så tänker jag prova 2 tabletter/dag nästa :)

Ja jag tog alltid tabletten efter jag tagit mitt ÄL test just för att känna mig mer säker! Hoppas du får ÄL snart! :)
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-06-01 09:14:48 följande:

Nu har jag noll koll på digitala men läst lite om andra som använt. Förstår jag rätt finns det två varianter - en som ger rund ring, blinkande eller fast gubbe. Och en som endast ger rund ring eller fast gubbe? Tydligen funkar inte den som blinkar för alla. Så om du inte får utslag, testa med de som endast har två alternativ.

Hoppas på ägglossning snart för din del :)

Ja det stämmer :)

Jag provade den vanliga igår men var rund ring.. men tänkte nog testa den också i eftermiddag :)

Sen är det fortfarande lite tidigt för att vara min cykel men nu tycker jag att jag fått lite ÄL flytningar och sånt så man blir ju osäker på vad som är vad!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-01 14:12:27 följande:

Vad grym du är! Man ska inte titta för mycket på vikten heller. Viktigast att man mår bra :) jag har 14 kg kvar. Min son har inte gillat ligga i vagn och sova så har int ekunnat motionera så mycket men det börjar bli bättre nu. Så hoppas kunna gå ner lite under sommaren.

Men åh vad frustrerande!! Jaa men precis, du började ju väldigt tidigt så fortsätt så kommer det ska du se <3

Så är det verkligen! Hejja dig! Kommer du fixa galant! :) Jag har haft "tur", min sambo gick också upp en massa gravidkilo haha så vi har haft varandra och stöttat, är ju lättare när man är två! Men dom sista kilona sitter som berget! Inte så lätt att sköta maten heller när man ibland knappt hinner äta utan får ta något som går snabbt. Men så är det, allt sitter inte i vikten :)

Väldigt! Skulle ju ta ett test i eftermiddags också men var ute på picknick med sonen och gick långpromenad så när jag kom hem fick jag snabbt springa och kissa för var så nödig så glömde jag testa.. så tänkte ta ett test nu efter jobbet så får vi se om jag har starkare senare på dagen!
  • Hadt

Tog ett test nu precis och det var en fast smiley haha?! Vad är oddsen?? :D

• Hadt

Sorry för spam men väntade mig inte alls detta! Titta skillnaden så snabbt det kan gå!

07:17 imorse

20:32 ikväll

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022