Vi som planerar syskon 2022
Jag är en sån!! Som aldrig fått positivt på ÄL tester men alltid haft regelbunden mens! Brukar känna av min ÄL väldigt väl. Håller tummarna att det blir ett plus! :)
Jag är en sån!! Som aldrig fått positivt på ÄL tester men alltid haft regelbunden mens! Brukar känna av min ÄL väldigt väl. Håller tummarna att det blir ett plus! :)
Är testet ogiltigt när linjen är vågrät?!
Kontrollstrecket är i den lilla rutan...
Kontrollstrecket är i den lilla rutan...
Ahh, tempen är ju fortfarande hög o jag är bara på ÄL + 8... men tappade hoppet fullkomligt.. såhär ser tempen ut nu...
Jag hör egentligen inte hemma i denna gruppen men hoppas att det är okej att jag ställer en fråga ändå tänker att ni kanske har lite mer kunskap här, jag tog ett gravtest idag 5 dagar innan BIM det var ett testa tidigt test men det var negativt, är det kört? Eller kan jag plussa senare ändå även fast det var testa tidigt test?
Hej på er.
Jag håller på att läsa ikapp mig i tråden. Älskar stämningen här inne! Är på sida 90 typ nu :).
Men jag tänker att jag presenterar mig själv också. Blir så sugen när jag läser om alla er som är på g :).
Jag har tre barn sedan innan, och är så sugen på ett syskon. Min man är inte helt med på tåget än, men han börjar bli.
Jag är 36 år och lite nervös hur det ska gå denna gång. Tidigare gånger har jag blivit gravid otroligt lätt.
I tisdags tog jag ut min spiral och nu väntar jag bara på mensen så jag vet att kroppen har kommit igång. Sedan är (min) (hoppas snart vår)plan att vi ska börja försöka.
Hej,
Hoppar också in i den här tråden. Är 33 år och vi har försökt få till ett syskon sedan maj 2020 (började direkt när mensen återkom 11 månader efter första förlossningen). Oregelbunden mens så kan inte riktigt fylla i BIM i listan. Trodde jag hade ägglossning 8/6, men verkar ha fått mensen igår så den borde varit tidigare (om lutealfasen blivit kortare sedan förra graviditeten).
Börjar kännas tröstlöst med drygt ett års försök, stressande att vi aldrig lyckas. Antalet verkliga försök är ju dock färre (ca. 8) pga. den oregelbundna mensen. Funderar på att söka hjälp efter sommaren om vi inte lyckas innan, men antar att det måste ske privat då eftersom vi redan har ett barn. Redan varit i kontakt med vården för provtagning pga. kraftig viktminskning (som äntligen verkar vända) så vet att sköldkörtelhormoner etc. ser bra ut. Vet dock inte hur övriga hormonhalter ser ut.
Har inte skrivit på ett tag då vi inte hade kört igång förrän nu. Körde första försöket nu i juni. Hade äl 12 juni och har bim 26/6.
Testade första gången 19/6 och sen idag och jag tror kanske att det är ett plus. Blir tredje barnet.
Är en dag kvar till beräknad mens, så två dagar till bim. Tror jag är gravid. ????
Ligger just nu dyngförkyld och är orolig för lilla fröets möjlighet att fästa ordentligt när jag är sjuk.
Och klurar därför på om jag ska vänta med digitalt test tills senare i veckan. Eller ta ett imorgon. Har tagit "billiga Kina tester" med stegrande svaga resultat.. .
Detta är fredag lördag och söndag.... ????