• Ik96

Vi som planerar syskon 2022

Tror ni att jag kan få en bekräftad ägglossning imorgon eller kan det vara kört denna gången också?
  • Ik96
    Emmissss skrev 2021-08-07 11:22:14 följande:

Håller tummarna. Tror du att äl redan kan ha skett?

Ja kanske men är osäker. Har haft låg temp i tre dagar och väntat på en ökning som inte skett förens idag. Men jag hoppas på en högre temp imorgon för att eventuellt bekräfta att ägglossningen har skett. Har haft så ont i magen, varit svullen och lite konstiga flytningar denna veckan så jag hoppas att det kan vara ett positivt tecken. Hoppet pendlar verkligen upp och ner nu..
  • Ik96
    muffins88 skrev 2021-08-09 21:40:01 följande:

Alltså herregud! Jag tror att vi har plussat! :D

Äl + ca 13 idag, BIM -2

Väntar dock med att lägga in mitt pluss på listan tills efter BIM, då vi hade en kemisk graviditet för någon månad sedan som gjorde oss så satans besvikna..

Stort stort grattis!! :D
  • Ik96

Äntligen fick jag ägglossningen bekräftad trots en ganska långsam tempökning! Nu känns det lite mer hoppfullt igen då vi myste en del i helgen och att dubbeldosen faktiskt funkade :D nu är det bara den långa väntan..
  • Ik96
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 11:11:18 följande:

Åh vad skönt!! Håller tummarna att det tar sig <3

Tack!! <3
  • Ik96

Hej alla! Känner att jag behöver skriva av mig lite.

Jag är på äl+9 idag och har inga direkta symtom på att jag skulle vara gravid. Däremot har jag senaste 2-3 dagarna haft väldigt svårt att somna och vaknar även på natten och har väldigt svårt att somna om. Vilket jag aldrig har problem med annars. Sover alltid som en stock. Sen har jag krypningar och "oroligheter" i benen som också gör det väldigt svårt att komma till ro och somna. Jag hade stora problem med det i förra graviditeten också men det var ganska långt in i den. Man har ju såklart ett önsketänkande på att det är ett tecken på graviditet men jag vet inte då jag även är sjuk i lite feber och förkylning/halsont. Inte för att jag brukar ha ont i benen på det sättet när jag är sjuk men jag börjar undra om krypningar beror på viruset istället. Jag tog ett gravtest nu på morgonen och där var solklart bara ett streck.

Är det något som haft sömnsvårigheter och krypningar i benen som ett tidigt tecken?

• Ik96
    Emmissss skrev 2021-08-17 09:38:02 följande:

Jag hade så längre in i graviditeten men jag måste berätta att gången när jag plussade var första gången under våra försök som jag var sjuk. Tror det bara är positivt att var det, då man sänker sitt immunförsvar. Jag är i princip aldrig sjuk, någon gång per år och det var gången vi blev gravida med vår dotter. Brukar du ofta vara sjuk?

Håller tummarna att det blir ett plus!!! :)

Intressant! Min dotter är sjuk också så garanterat hon som smittat mig denna gången. Jag brukar vara sjuk några gånger per år men nu var det ganska längesen. Man blir ju helt galen nästan och försöker ju analysera alla tänkbara symtom också :P ska försöka vara lite kall och vänta med att testa igen tills slutet på veckan om inte mensen kommer innan :)
  • Ik96
    Emmissss skrev 2021-08-17 10:19:36 följande:

Tror iallafall inte det är något negativt med att vara sjuk :) Så spännande! Hoppas <3

Nej vad bra! :) Jag hoppas också så mycket! <3
  • Ik96
    Hoppas2022 skrev 2021-08-17 10:26:48 följande:

Jag har så då jag är gravid men det är även vanligt symtom på magnesium brist.

Ah okej! Jag får kolla upp det då om jag inte får plus denna veckan.
  • Ik96

Är så nervös och spänd nu!! Är på äl+10 och köpte ett "testa-tidigt" test som jag ska testa imorgonbitti. Men otålig som man är så tänkte jag att jag skulle testa med ett annat test nu för att stilla nerverna lite. Testade igår och då var det helt blankt men jag tycker att jag ser två svaga svaga streck nu. Kan vara spökstreck och jag försöker inte ha några förhoppningar men sååå spännande det ska bli att testa imorgon. Håll tummarna för mig! <3

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022