Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Börjar) skrev 2021-09-04 20:50:33 följande:

Ja

Äl är jag säker på för det var ju också clearblue som gav smilie och vi låg då

Det skulle väl vara om bim helt plötsligt flyttas några dagar. Kan det hända? Isf kan jag ju har testat för tidigt för jsg tror det är bim nu? Många tankar

Äl-tester bekräftar ju inte när äl faktiskt skedde utan bara att den kommer ske snart. Ibland lyckas kroppen intr skicka iväg ett ägg när den tänkt så istället för 1-2 dagar kanske det tog 3-4 dagar. Inte så vanligt men det händer. Menar att dete är omöjligt att bim flyttats om äl skulle ha Skett senare än indikerat.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-05 08:47:20 följande:

Men bim har flyttats. Det är + 1 idag och fortfarande negativt test tog rfsu testa ofta

Brukar alltid få på dagen

Ja och det kan ju bero på att äl ev skedde senare. Jag har råkat ut för att plussa på bim +4.

Eller så uteblev äl denna månaden och därför är cykeln konstig. Finns många möjliga orsaker till att bim är senare.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-05 08:47:20 följande:

Men bim har flyttats. Det är + 1 idag och fortfarande negativt test tog rfsu testa ofta

Brukar alltid få på dagen

Har du vaccinerat dig nyss? Min cykel blev förlängd när jag hade tagit min första spruta ( strax före äl)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 21:58:55 följande:

Det stämde <3

Grattis! :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    toughshit skrev 2021-09-13 21:07:26 följande:

Jag använde clearblue digital sist.. fick utslag på den. Men kan man använda den igen efter att man fått positivt eller måste man köpa en helt ny?

Annars läste jag nånstans att man kan beställa refill-stickor typ

Hållaren kan du använda tills batteriet tar slut. Jag har haft totalt fyra stycken tror jag så kanske har snittat 4 cykler per hållare. Den går säkert att använda längre men blivit nojjig att batteriet ska ta slut mitt i en cykel. Det finns refill på apotea. Det står att de bara går att använda till fertilitetsmonitorn men de funkar till cb digital advanced också :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-15 07:42:43 följande:

Idag ringde jag till kvinnokliniken nu är jag trött på det här!

Se vad dom säger när dom ringer upp....

Tog du något test nu på morgonen också?

Jobbigt när det blir sånt avbrott. Har du vaccinerat dig nyligen förresten?

• Anonym (Bebisdrömmar)
    KSRG8887 skrev 2021-09-15 08:29:57 följande:

Det var verkligen ett svagt streck! Drömde att vi precis fått en nyfödd inatt, och testade positivt imorse. Är helt skakis, illamående och gråtfärdig (på ett positivt sätt) samtidigt som jag är livrädd att mensen ändå ska komma.

Grattis!
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-15 09:49:09 följande:
    Det visade inget nu på morgonen på det digitala, jag ska till kvinnohälsan och göra ett test men får ingen hjälp med att få igång nått om det är negativt förrän det gått 1 år sa dom.

Blir såå trött

Tänkte på vaccination just för jag själv och många andra har fått längre cykel den månaden vaccinet togs. 

Men oj! ett helt år låter ju inte normalt att man ska gå utan att mensen kommer tillbaka. Hur tänkte de där? 3-6 månader är det längsta jag har hört om tidigare att någon behövt vänta, och det är länge nog.

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-15 16:02:36 följande:

Va hos en barnmorska, testet va neg och på vägen hem fick jag sjukt ont i ena bröstet och magen svullna upp men men det är uppenbarligen inget..

Men vadå? Va det bara ett vanligt gravtest du fick ta där? Typ kissa i en burk eller tog de blodprov och kollade hcg?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-15 18:02:37 följande:

Fick bara kissa i en burk sen droppade hon, väntade 30sek och sa att det va negativt och att jag får höra av mig om mensen inte kommer, pratade med gyn på morgonen med dom hjälper mig inte förrän efter 1 år...

Vilket tråkigt bemötande :(
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022