Inlägg från: ugglans |Visa alla inlägg
  • ugglans

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-06-02 22:07:27 följande:

Någon som har koll på ÄL smärta?

Haft lite molvärk igår och när jag och mannen låg så fick vi pausa och försöka med andra ställningar för det gjorde så fruktansvärt ont! Haft väldigt ont sen dess igår och nu när vi låg igen så gjorde det ont igen :( och massa nu efteråt och illamående och lite yrsel.

Tänkte först på cysta och att han kom åt tappen men smärtan minskar inte och sitter mest till höger nertill.

Har försökt läsa om ÄL smärta och det verkar stämma in? Tog ju också rosenrot i denna cykeln som jag förstått har hjälpt många med att ÄL blir mycket tydligare och kraftfullare, kanske är det så?

Blir bara orolig, vill såklart att det ska vara ÄL men man blir ju lite orolig att det är något annat..

Någon som haft liknande?

Jag hade också denna smärta. Läst att ägglossningen efter man fött barn kan kännas mer än före. Tror jag är en av dem som har det så. Kanske du också då?
  • ugglans

Fick så fruktansvärt mycket mensvärk så kunde inte sova, gick upp och tog ett test..

• ugglans
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-03 06:19:43 följande:

Är det inte ett streck jag ser där?? =D

Jag tycker nog det! :-O
  • ugglans
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-03 06:36:29 följande:

Grattis!! =) va kul!

Tack! Litar dock inte på det förrän efter bim och jag tagit digitalt haha. Känns ändå rätt skönt att jag alltid fått tokblankt på dessa test förut :)
  • ugglans
    Hoppas2022 skrev 2021-06-03 07:22:27 följande:

Ser två streck där :) är det ett testa tidigt?

Nej, jag tror inte det. Mäter från 25 - det är väl inte testa tidigt? :)
    Hadt skrev 2021-06-03 06:42:45 följande:

Jag ser!! :D

Woho! Håller tummarna för att det inte är spök :)
  • ugglans
    Hoppas2022 skrev 2021-06-03 07:46:34 följande:

Så spännande!!! När ska du testa igen? Håller tummarna för att det är positivt!

Kanske tar en till av dem billiga imorgonbitti, och visar den starkare vågar jag mig nog på ett digitalt. Annars får det bli lör/sön. Tänkte hålla det hemligt för sambon tills jag fått det svart på vitt :)
  • ugglans
    Magdalena88 skrev 2021-06-03 07:56:10 följande:

Stort grattis!! Får jag fråga hur många dagar efter ÄL du är idag?

Tack :) äl+9
  • ugglans
    Skuggviol skrev 2021-06-03 08:10:37 följande:

Åå, grattis ugglans!!

Jag tog också ett test imorse, och alltså vad svårt att fånga på bild - men ser ni vad jag ser?!? <3

Jag ser en skugga :) Vet hur svårt det är att få med på bild haha!
  • ugglans
    Skuggviol skrev 2021-06-03 08:44:37 följande:

Syns lite tydligare i verkligheten, men är fortfarande rätt så svagt. Är på cd 33, äl+13 :)Ja, men eller hur! Orimligt svårt när man bara vill kunna visa upp testet för alla :D

Testet är ett testa tidigt, så det är kanske ett väl svagt streck.. Men jag är nog lite låghormonare i början, hade jättesvaga test med sonen vid Bim också. Har beställt två digitala som jag hoppas kommer idag så jag kan testa imorgon igen <3

Förstår! Får se när jag vågar mig på mitt digitala som ligger och väntar :)
  • ugglans
    Hoppas2022 skrev 2021-06-03 08:36:25 följande:

Jag är förvirrad över min kropp just nu. Mina spottings upphörde igår och fick inget mer till imorse. Då fick jag som en 10 öring. Ska få mens idag så mina spottings brukar normalt öka fram till mensen kommer. Mina bröst har blivit mjuka vilket de annars blir efter mensen dragit igång. Min mensvärk känns bara av då och då svagt, hade starkare värk i måndags och tisdags så pass att jag fick ta alvedon och ipren. Nu känns bara pytte lite svidande värk två gånger under morgonen. Tog ett nytt test i morse och det är en starkare skugga än i måndags men fortfarande bara en skugga. Jag hoppas innerligt att det är något på gång men ska ju få mens idag och då borde jag ju fått ett tydligt positivt test?

Visa oss testet så kan vi se vad vi tycker :) Hoppas ägget har fäst sent i cykeln och därför inte börjat öka i hormon. En del testar ju positivt flera dagar efter BIM. Hoppas på det bästa för dig!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022