Vi som planerar syskon 2022
Vi planerar att börja försöka med nr 2 i december i år, då är sonen snart 2 år gammal.
Vi planerar att börja försöka med nr 2 i december i år, då är sonen snart 2 år gammal.
Hej allihopa!
Jag och sambon har äntligen bestämt oss för att det blir ett syskon till vår son!
Jag är livrädd för hur det ska påverka och förändra hela vardagen och livsstilen, men nu orkar jag inte gå genom livet på 25 % längre bara för att jag är rädd för precis allt.
Jag är så förbannat trött på att bara tänka utifrån "Katastrof".
Jag vill ha 2 barn, och så ska det bli!
Vi började halvt i december, men det blev nog inget.
Jag säger halvt för att vi blev sjuka typ precis i dagarna för min ägglossning.
Men det var iaf första försöket.
Beräknad ägglossning låg mellan 24-27 december, men 23 fick jag flytningar som liknade äggvita (har ingen aning om hur min ägglossning beter sig, aldrig förstått det).
Sex skedde 18 december och 24 december, så vi får väl se.
Än så länge märker jag ingenting.
Lycka till ni andra också!
Välkommen hit, vad kul att ni tagit steget ni också!
Hur gammal är er son? :)
Hur gamla är ni?
Känner igen mig i dina tankar.
Välkommen hit, vad kul att ni tagit steget ni också!
Hur gammal är er son? :)
Hur gamla är ni?
Känner igen mig i dina tankar.
Vad kul! Då är vi lika gamla och har jämngamla barn haha! Spännande! Tycker det är lite svårare nu att få till liggmode mot förr haha. När har du bim?
Exakt haha! Så spännande!
3e försöket nu, blev spontant gravida i somras men fick tidigt mf. Tog 8 månader förra gången så är lite stressad att det kan ta tid denna gång också.....
Trodde faktiskt att det skulle ha blivit en fullträff trots allt i december, men det verkar tveksamt.
Vet inte om alla datum stämmer, svårt när man inte har fullt så regelbunden mens längre.
Jag använder en app där jag skriver in allt och så räknar den ut ungefärlig ägglossning, men som sagt, tvivlar på att det stämmer.
Ägglossning var beräknad mellan 24-27 december (med störst chans 26) enligt rfsu ägglossningskalender
Och enligt min app var det 22-29 december, också med beräknad ägglossning den 26.
Vi hade sex både 18 och 24 december, men det känns inte som att det blivit något.
Tog ett tidigt test för en halvtimme sen, inte ens ett svagt litet streck.
Enligt rfsu skulle jag kunna testa 4 januari och det är ju bara 2 dagar dit.
Mensen är beräknad till 9 januari, så får väl se vad som händer.
Känner mig besviken faktiskt, och lurad av min kropp.
Fick som sagt negativt igår, 2/1 på ett testa tidigt test.
Enligt kalendrar och annat kan jag testa som tidigast imorgon, men det känns inte lönt - eller ska man?
Bim är 10/1 om det nu stämmer, känns inte som att mensen är helt regelbunden.
Men det skaver i mig att gå och vänta, vill bli gravid nu!
Det gick ju av bara farten förra gången, 2 gånger inom loppet av 3 månader var jag gravid.
Kändes som att det räckte att sambon tittade på mig, så sa det poof!
Tyvärr blev det en avbruten graviditet första gången pga komplikationer.
Hade ni väntat på mensen?
Beräknad ägglossning 24-26 december,
Kalender och kalkylator på nätet sa testa tidigt 4/1.
Tog ett cb testa tidigt test igårkväll, men det var också negativt så det blev väl inget den här gången.
Trots att jag börjat känna mig lite konstig i magen (inte direkt illamående, men något sånt). Men det är väl bara hjärnspöken och falska förhoppningar.
Tråkigt nog.
Har inte testat digitalt, utan med sånt där man ska få 2 streck. Cb testet var upp till 6 dagar innan missad mens.
Men spelar nog ingen roll - negativt som negativt
Hur kan jag inte vara gravid?!
Överallt, rfsu ägglossningskalender, familjelivs ägglossningskalender, get baby appen säger att starkaste fertila dagen var 26 dec, vi hade sex 24, där borde ha varit massor av färska simmisar att befrukta ett ägg!
Åh, vad galet besviken jag är!
Mensen kom igår, exakt som det var väntat enligt min app.
Det var ju som sagt väntat, så det är okej.
Denna ägglossningen ska det ta sig, det har jag bestämt! :)