Inlägg från: JaneDose |Visa alla inlägg
  • JaneDose

Vi som planerar syskon 2022

Hej allihopa

Intressant tråd och hoppar även in här.

Maken och jag har kommit fram till att vi nu vill ha barn nr 2.

Men vad händer med en när man är i det skedet att man försöker.

Jag tycker mig ha alla symptom och tecken på graviditet. Blev mys runt ÄL är idag på ÄL +9 och BIM-4. Jag har redan hunnit tagit flera äl test då jag läst att de kan visa tecken på graviditet redan innan. Många som tydligen "plussat" på dom. Jag vet nej det är inget graviditetstest men man blir ju sååå nyfiken. Sen igår och idag har jag tagit tidiga graviditetstest. Beställde från graviditetskollen, stavar. Men alla har visat negativt. Inte ens så mycket som antydan till fler sträck eller något. Ska man kanske se det som ett tecken att vi kanske får försöka på nytt igen vid nästa ÄL eller avvakta.

• JaneDose
    Gasellen87 skrev 2021-05-05 12:41:22 följande:

Välkommen! Kul att det är fler som planerar syskon.

Man blir lätt lite ?knäpp? när man börjat försöka ;) jag tillhör dock inte dem som testar en massa. Det är jag för snål för ;) tror heller aldrig att jag skulle vara gravid förens mensen är flera dagar sen även om jag hoppas. Jag har plussat på äl-test vid min förra graviditet. Tog även vanligt graviditetstest dagen efter.

Att det inte visar något kan ju bero på att det fortfarande är ganska tidigt? Hur gammalt är ditt tidigare barn? :)

Haha jo lite knäpp är det minsta man kan säga. Känner mig smått galen. Blir lätt att barntankarna tar över och man konstant går och tänker på det. Eller ja större delen av tiden.

Ja alltså nu blir det ju och avvakta till efter mens om den inte hinner komma. Så får väl se helt enkelt.

Min son är 3 men blir 4 nu i maj. Så känns verkligen som det är dags för ett syskon. Tanken på ett syskon var ju precis när corona slog till. Men förlorade jobbet och ja massa jobbigt. Men nu är det ljusare och vi känner att det är dags igen :)
  • JaneDose

Vad kul och följa era livshändelser:) Är ju relativt ny i tråden men tycker det är kul att alla vill dela med sig och att stöttningen finns .

Själv känner jag mig helt clueless. Har ju tagit endel tidiga gravtest som ja visat negativt. Har BIM om 2 dagar. Men har haft molande mensvärk över en veckas tid men senaste tre dagarna vet jag inte vad som hänt. Har haft sådan sjuk mensvärk. Det gör riktigt ont. Och varit övertygad om att mensen ska komma tidigare. Går runt med binda om flödet börjar haha. Men nä ingenting. Nu är det ju bara 2 dagar kvar enligt app som brukar visa rätt. Är det fler som upplevt samma sak innan plus eller kan det vara så att mensen kanske påverkas när man väl håller på och försöker få barn? Tänker mensvärk och dylikt?

• JaneDose
    Hoppas2022 skrev 2021-05-07 13:29:34 följande:

Jag hade stark mensvärk med min sista. Jag hade ont ungefär tre dagar innan beräknad mens fram till tre dagar efter. Därefter gick det över till mollande mensvärk och varade några veckor. Hoppas det betyder graviditet för dig :)

Oj där ser man vad spännande. Hade förlikat mig med tanken om att det inte gick denna månad utan vi får pröva på nytt. Men ja inte haft som jag har nu innan mens så vem vet :) Får se om kommande dagar.

Kommer du ihåg när du plussade?
  • JaneDose
    Hoppas2022 skrev 2021-05-07 14:36:18 följande:

Ja, fem dagar efter jag skulle haft mens, så äl+19 då. Trodde inte att jag var gravid eftersom vi försökt så länge och vi var inställda på att det inte blir fler barn. Min första tanke var klimakteriet, jag hade även hemsk PMS som jag brukar ha så tänkte inte alls att jag kunde vara gravid. Det slog mig först på dag fem att jag borde ta ett graviditetstest för säkerhets skull, trodde ändå det skulle vara blankt. Blev väldigt förvånad när det visade ett tydligt plus. Med de två första plussade jag på BM+4 och BIM. Jag har inte tagit tidiga tester med någon av dem så jag vet inte om jag hade kunnat plussa tidigare.

Vad roligt och höra att det blev något efter ni hade försökt länge, även om ni hade ställt in er på annat så kan jag tänka mig att det blev lycka :)

Nej får också PMS och mycket av gravidtetsteckena är ju snarlika just PMS så man blir ju inte klokare. Men har hört så olika om gravtest. Många verkar ha plussat innan BIM jag är inte en av dom. Så håller tummarna att något sker längre fram och att inte mensen kommer. Men man får hålla ut :)
  • JaneDose

Mensvärk över en veckas tid nu och BIM imorgon.

Aldrig gått och hoppats så mycket som jag gör nu på att mensen inte ska komma. Haha. Livrädd varje gång man sätter sig på toan. Fler som känner igen sig?

Lustiga är att två kollegor idag frågade lite lurigt om jag var gravid, förstod inte riktigt varför. Men jag har ju varit otroligt upp och ner i mitt humör varpå föll i gråt förra veckan över en incident på jobbet. Jag brukar inte göra det. Tror man kanske lurar sig själv lite med att tro att allt är symptom. Aja hoppas alla har en trevlig lördag och att någon kanske får ett positivt resultat vem vet idag :)

• JaneDose
    Hoppas2022 skrev 2021-05-08 13:13:14 följande:

Spännande! När ska du testa dig?

Jag kommer testa mig om mensen inte kommit imorgon eller måndag. :) Så får gå iallafall bim+1 +2 tänker jag. Så får vi se :)
  • JaneDose

Uppdatering då från min sida.

Gick 2 dagar över mensen men började blöda nu på morgonen.

Är så sjukt besviken/ledsen. Hoppades verkligen och trodde väl någonstans att det hade gått.

Min kropp spelade verkligen ett spratt denna gång. Kändes som jag hade massa gravtecken därtill.

Irriterad över att man gått över en vecka nu med värk/ont och ja allt därtill.

Men bara försöka vid nästa ÄL. Ibland vill det sig inte helt enkelt.

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022