Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Vi som planerar syskon 2022

Hej,

Måste fråga er: Hur många aktiva försök har ni gjort, och i mina ögon är aktiva försök när man verkligen prickat ägglossning. Anledningen till att jag frågar är att jag fick positivt ägglossningstest igår (digitalt) och vi hade sex på kvällen.

Undrar hur många som lyckas på första försöket när "allt" är optimalt, dvs man har prickat rätt och man har inga "problem" i grunden.

Tänker om det finns några här inne som prickat ägglossning men det ändå inte blivit något. (Helst där man relativt nyligen börjat testa, mindre än 6 månader)

• Anonym (Li)
    Lotgardet skrev 2021-05-07 13:12:25 följande:
    Med förra barnet blev det på det första ?aktiva? försöket, jag visste att jag hade äl men vi var utomlands och la liksom ingen vikt i att aktivt försöka, men det var ändå aktivt för att vi mös när jag hade ägglossning och jag hade stenkoll på när jag hade äl.

Det barnet blev till på det första aktiva försöket.

Vi bestämde månaden innan att vi skulle börja försöka men tänkte liksom inte på att pricka in äl eller så, så det försöket räknar jag iaf inte som ett aktivt försök ????
    Då tycker jag absolut att ni lyckades på första försöket! :)

Hur många försök är du inne på denna gång? Har du koll på äl?
  • Anonym (Li)
    Lotgardet skrev 2021-05-07 13:22:53 följande:
    Första försöket igen, tycker jag har väldigt bra koll på ÄL. Använder inte stickor, men kör sekretmetoden och får alltid ÄL-smärta så jag tror iaf jag har koll på när ÄL är :k)
    Vad spännande att se om det funkar igen :) Håller tummarna för er!

Är det bara jag som är förväntansfull och samtidigt lite rädd? Haha. Känner att jag verkligen längtat efter ett plus men nu när man gjort ett aktivt försök så får jag alla möjliga frågor i mitt huvud och hur det ska gå, hur relationen påverkas, hur ens kropp förändras osv.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022