Inlägg från: Lotgardet |Visa alla inlägg
  • Lotgardet

Vi som planerar syskon 2022

mape92 skrev 2021-05-03 15:11:41 följande:

Nu börjar manin igen. Men måste fråga alla. Hur är ni i magen? Jag har säkert gått på toa för att bajsa fem gånger idag. Är hård i magen och har liksom svårt att tömma mig. Sen känner jag mig lite yrslig och varm. Men det kan lika gärna vara fake då jag läst om gravsymtom. Jag brukar inte fundera så mycket på hur min kropp känns vanligtvis så vet inte om jag alltid brukar bli så innan mens. Man blir helt koko i väntan på BIM. 

Hoppar in här.

Har samma med magen, men jag är ?bara? på ÄL+3, 1/5(osäker på om det är ÄL+3, appen visar det men kan vara så att det faktiskt är ÄL+5 om man går efter sekret) men det var varit såhär sen i söndags.

Kan inte minnas att jag haft det såhär i tidigare cykler.

Man kan ju bli dålig i magen under mens pga utsöndring av protstagladin för att livmodern ska dra ihop sig, men det får ju även tarmarna att dra ihop sig då tyvärr.

Vet inte vad det kan va för betydelse innan mens dock!
  • Lotgardet

BIM lista.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

5/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

7/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

• Lotgardet
    mape92 skrev 2021-05-04 08:39:53 följande:

Haha jag hade molvärk hela kvällen igår och var mycket trött. Är idag på BIM -6 har tänkt att vänta tills på lördag morgon med att testa. Har endast ett testa tidigt test. Men är lite sugen på att testa ändå med ett vanligt test imorgon haha. Är så nyfiken på om jag kan njuta av ett glas vin på min födelsedag. Eller få en fin present. 

Jag har galet mycket molvärk även idag, aldrig haft molvärk såhär länge efter ägglossning innan.

Minns inte attest var såhär med förra barnet
  • Lotgardet
    Emmissss skrev 2021-05-04 12:25:44 följande:

Vad roligt med en till här i gruppen! Vink vink* Så hade jag när jag plussade förra gången. Hur gammal är ditt barn? :)

Vi har en treåring hemma!
  • Lotgardet

Molvärken fortsätter, inte lika stark, och har ändrat lite i karaktär, men den är kvar!

Illamående blev jag också nu på kvällen. Börjar fundera på om det inte är så att jag hade ÄL för fem dagar sen, och inte 3 som min app har räknat ut!

• Lotgardet
    Hadt skrev 2021-05-07 10:29:45 följande:

En till bild från samma tillfälle, samma bild men understa redigerad.

Ser ni något?

Det kan eventuellt finnas nåt där. Kan du köpa stickor som är lite bredare? Själv tycker jag att sånna som är så smala är värdelösa, går typ bara att se om det är ett starkare positivt
  • Lotgardet
    Hadt skrev 2021-05-07 11:02:55 följande:

Har beställt andra som kommer idag! Predictor early, sett många som gillar dom så ska prova :)

Spännande, hoppas det syns nåt på dem!
  • Lotgardet
    Anonym (Li) skrev 2021-05-07 13:04:31 följande:

Hej,

Måste fråga er: Hur många aktiva försök har ni gjort, och i mina ögon är aktiva försök när man verkligen prickat ägglossning. Anledningen till att jag frågar är att jag fick positivt ägglossningstest igår (digitalt) och vi hade sex på kvällen.

Undrar hur många som lyckas på första försöket när "allt" är optimalt, dvs man har prickat rätt och man har inga "problem" i grunden.

Tänker om det finns några här inne som prickat ägglossning men det ändå inte blivit något. (Helst där man relativt nyligen börjat testa, mindre än 6 månader)

Med förra barnet blev det på det första ?aktiva? försöket, jag visste att jag hade äl men vi var utomlands och la liksom ingen vikt i att aktivt försöka, men det var ändå aktivt för att vi mös när jag hade ägglossning och jag hade stenkoll på när jag hade äl.

Det barnet blev till på det första aktiva försöket.

Vi bestämde månaden innan att vi skulle börja försöka men tänkte liksom inte på att pricka in äl eller så, så det försöket räknar jag iaf inte som ett aktivt försök ????
  • Lotgardet
    Anonym (Li) skrev 2021-05-07 13:16:37 följande:

Då tycker jag absolut att ni lyckades på första försöket! :)

Hur många försök är du inne på denna gång? Har du koll på äl?

Första försöket igen, tycker jag har väldigt bra koll på ÄL. Använder inte stickor, men kör sekretmetoden och får alltid ÄL-smärta så jag tror iaf jag har koll på när ÄL är :k)
  • Lotgardet
    Anonym (Li) skrev 2021-05-07 13:26:40 följande:

Vad spännande att se om det funkar igen :) Håller tummarna för er!

Är det bara jag som är förväntansfull och samtidigt lite rädd? Haha. Känner att jag verkligen längtat efter ett plus men nu när man gjort ett aktivt försök så får jag alla möjliga frågor i mitt huvud och hur det ska gå, hur relationen påverkas, hur ens kropp förändras osv.

Tänk vad klokt ändå att fundera igenom allt sånt innan, det är nog jättebra att göra!

Jag är lite tvärt om, tar allt som det kommer. Hittills har det gått bra, hoppas bara att det fortsätter så också. Visst har man tänkt på ekonomin och allt sånt praktiskt innan beslutet togs att skaffa ett barn till, men allt det där andra, de mjuka värdena som du lyfter har jag tyvärr inte funderat över. Ska nog ta till mig det och tänka lite på, det är nog bra att åtminstone ha tänkt på det och pratat om det!
  • Lotgardet

Ett litet tips till alla, apoteket hjärtat har kampanj på graviditetstest. Klickade precis hem några testa tidigt från RFSU :)

• Lotgardet
    Anonym (Börjar) skrev 2021-05-08 12:46:29 följande:

Min ägglossning har uteblivit. Kan det vara så att jag blivit gravid under fertila dagar precis innan?

Hur menar du? Har du inte haft ägglossning alls?
  • Lotgardet

ÄL+ 9, BIM-6 idag. Det ser ut att finnas något på stickan!

Ska få testa tidigt test idag, så blir spännande att se hur det ser ut imorgon!
  • Lotgardet

Lite uppdatering från mitt håll.

Jag är sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D

• Lotgardet
    ugglans skrev 2021-05-12 17:27:22 följande:

Ser svagt, svagt på båda tycker jag!

Tycker det är lite trist att RFSUs testa tidigt inte visar starkare än såhär, det testet ska ju mäta från 10 mIU/ml. Graviditetskollens är från 25 mIU/ml och jag tycker det syns mycket starkare på det testet!
  • Lotgardet

Tack för alla kommentarer!

Tog nya test imorse med morgonurin. Den här gången syntes det mer på RSFUs testa tidigt!

Ska ta ett digitalt imorgon och överraska sambon när han kommer hem, om det står gravid på testet dvs.

Ska rota fram ett set med bebiskläder som första barnet hade. Jag varken orkar eller har tid att åka och köpa något nytt, hehe

• Lotgardet
    Hadt skrev 2021-05-13 08:56:48 följande:

Åh grattis så kul!! :D

Tack! Jag vågar nästan hoppas på att det tog sig nu! :D

BF blir 24 januari
  • Lotgardet
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-13 10:57:49 följande:

Stort grattis! Va härligt :) vilken dag efter äl är du på nu? Är ju kanon att återanvända det man har kvar :)

Tack! :)

Jag är på bim -4 och äl +12.
  • Lotgardet
    Emmissss skrev 2021-05-13 13:56:29 följande:

BIM-Lista. Stort grattis till plusset Lotgardet! <3

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021.

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022.

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022.

14/5 Bebisdrömmar - 35 (första försöket efter avbruten graviditet) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022.

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

Tack så mycket <3
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022