Gasellen87 skrev 2021-04-04 09:06:40 följande:
Kul med fler som hittar hit :) och kul att så många börjar försöka. Jag har fått lite kalla fötter :/ tanken va att börja nu i april och jag har äl nu i dagarna, sambon är med på banan men jag vet plötsligt inte hur jag ska ha det. Är som sagt orolig för min ålder men samtidigt vill jag hinna jobba lite (börjar i början av aug), funderar återigen kring vaccinet om man ska vänta in det osv. Så jobbigt. Pratade lite med sambon igår om vi ska skjuta på första försöket till maj.. han sa att jag får bestämma. Om det skulle ta sig nu i april så får vi bf 28 dec. Har gått över med alla andra så blir troligen januari.. men då hinner jag inte jobba mer än en termin.
Blev rörigt.. någon som har några råd eller tips på hur jag kan tänka?
Hej! Jag tror att försöka i april eller maj inte spelar någon roll faktiskt :) en månad till eller från gör ju inte så mycket, och du kommer väl behöva gå hem när terminen slutar i dec oavsett om det skulle ta sig i april eller maj? :) Haha, typiskt ens man att säga att man själv får bestämma :) kanske blir du lite tryggare om du pratar länge och väl med honom och resonerar fram och tillbaka? Ang vaccin och liknande så tänker jag bara att min kropp blir äldre för var dag (34 år och just haft mf) så jag tänker inte vänta Pga covid.
Jag räknar också på äl och bf. Haft tidigt mf nu i mars så tror jag kommer ha äl kanske Tors-sön den här veckan. Hoppas på den 10 för då skulle jag ha bf den 1 januari vilket vore kul!