Inlägg från: ElsaBeskow |Visa alla inlägg
  • ElsaBeskow

Är min kille snål ?

Valentina01 skrev 2021-02-15 17:36:05 följande:
    Nej, märker att du inte dejtat en gentleman ser jag. Otroligt dumt att det ens ska behöva heta gentleman när man (jag) tycker det tillhör decent behavior. Män utanför nordiska gränser skämmer ofta bort en mer (pratar inte om arabvärlden) utan ändå västvärlden. Det är faktiskt vanligt i många andra delar av världen, att du inte bara får dörren öppnad för dig, men att du dessutom blir bjuden på middag och TAXI. Inget snack om bensinkostnader och vill du inte fortsätta dejten, så avslutas det utan att du behöver ge ett bj. Däremot kan jag hålla med om att män nog kanske tänker i Sverige att de förtjänar ett bj för att de öppnat dörren. Det är ju inte bara vad jag hör dig som svensk tro förväntas men kan tänka mig att bilden generellt är så i Sverige när det nästan är fakta i landet att minsta krona ska man som kvinna betala själv. Det insinuerar väl på att om man bjuder till så måste kvinnan stå i skuld. Tråkigt för dig som inte fått en sådan drömdejt.
    Märkligt att du gnäller på detta. Kvinnor har kämpat och kämpat för att det ska vara jämställt och nu när många killar håller med ska det gnällas? Jo tack.  
Svar på tråden Är min kille snål ?