Är min kille snål ?
Börjar ledsna rejält på en del saker min kille gör.
Min kille är väldigt ekonomisk och medveten,duktig på att spara,pensionsspara och tänka framåt osv..
Han har inga problem med att överraska mig på födelsedagar/jul/alla hjärtans dag osv med fina saker! Och jag älskar honom för det och gör samma sak tillbaka !
Men ibland kläcker han ur sig saker som får honom att framstå som fruktansvärt snål och det är så avtändande.Bl.a kan han säga " åh jag har lite dåligt med pengar nu,la ner 900 kr på dina julklappar" svarade med att jag köpt julklappar för samma summa till honom.Men det är bara själva sättet som gör mig så avtänd.
Vi båda är studenter och bor inte tillsammans,jag åker tåg till honom,och han bil till mig,bil blir självklart lite dyrare för honom än att åka tåg som jag gör.Ibland (2 ggn mån ca ) erbjuder han sig att skjutsa mig någonstans t.ex jobbet vilket är så himla snällt.
När vi handlar mat betalar jag det vi äter hos mig och han det vi äter hos honom,jag kan säga att han köper ungefär dubbelt så dyra saker när vi handlar hos mig vilket jag betalar,jag lagar även all mat om vi lagar då han saknar intresse av det.
Han tog förut upp att han tycker bensinkostnaden drar iväg för honom när han skjutsar mig ibland och åker till mig.
Man skjutsar någon för att underlätta för personen..inte för att man förväntar sig att få betalt för bensin efter..speciellt inte om det är ens egen flickvän?
Samtidigt är jag glad att han har bil så att vi t.ex kan ta bilen kortare stäckor om vi ska någonstans och kan absolut vara med och betala bensin om vi gör en längre utflykt,men jag tycker det är lite sjukt att be sin egen flickvän om bensinpengar?
Det stör mig rätt mycket att han är såhär även om han har så många andra bra sidor annars..jag tycker helt enkelt inte det är attraktivt men vet inte vad jag ska göra åt det här?
Tycker även han verkar snål mot sina vänner.