Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?

Nej. Det hjälper ändå inte för att förebygga brottslighet.

• Anonym (F)
    Anonym (JA) skrev 2021-02-15 17:16:35 följande:
    Jo det lär det ju definitivt göra. Puts väck = mindre brott!
    Hos just den personen ja. Tänk lite längre än näsan räcker, det stoppar inte alla andra personer från att begå brott.
  • Anonym (F)
    Anonym (Nja) skrev 2021-02-15 21:28:02 följande:
    Jag kan garantera dig om att det var betydligt färre brott som begicks i Sverige när vi hade dödsstraff, än vad som begås idag.
    Källa på det or it didn't happen.
  • Anonym (F)
    Anonym (Nja) skrev 2021-02-15 22:05:21 följande:
    Vad tror du själv? När tror du det begicks mest brott i Sverige, nu för tiden eller på tex 1890-talet?
    Du måste isf räkna procentuellt. Du kan inte jämföra mot en befolkning som var en bråkdel av dagens.
  • Anonym (F)
    Postman skrev 2021-02-15 23:01:20 följande:
    Vård ger jag inte ett skit för. Det fungerar inte. Vi har ju sett hur många exempel som helst genom åren där så kallade färdigbehandlade mördare släppts ut och gått raka vägen och dödat en ny.
    Källa på det eller killgissar du? "Hur många som helst"? Kommer inte på en enda.
  • Anonym (F)
    Postman skrev 2021-02-16 12:59:36 följande:
    Njae jag upplever att det mest är du som försöker göra dig dum och vill provocera genom ditt sätt att skriva. Ditt omogna beteende fick mig att tappa intresset för diskussionen.

Nej jag är inte intresserad av att googla fram länkar åt dig. Det får du själv göra om du vill gå vidare i frågan. Jag vet att det finns och det är väldigt enkelt.
    Med andra ord behöver vi inte bry oss om dina inlägg framöver eftersom du bara slänger ur dig grundlösa påståenden. Bra att veta!
  • Anonym (F)
    Krafs skrev 2021-02-16 13:36:19 följande:
    När det gäller just dessa obotliga våldsverkare, så kostar de ju en förmögenhet för samhället under sin livstid. Vi har ju en del psykopater med väldigt starka våldstendenser och dålig impulskontroll, som har återfallit i mord ganska snart efter frigivning. Däremot är det inte en majoritet, utan bara några få procent.

www.kriminalvarden.se/forskning-och-statistik/statistik-och-fakta/aterfall/
    Intressant sida men den har stora luckor, t ex fattas information om just mördare och deras återfall till mord och/eller andra grova brott. Det kan ju inte finnas många brott som skulle vara aktuella för dödsstraff men det är just de man vill titta på i en sån här diskussion.
Svar på tråden Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?