LadyJane skrev 2021-02-15 17:10:41 följande:
Vad du eller jag personligen ser definierar inte facebook. Så bara för att du inte ser saker betyder det inte att de existerar.
Jag skrev precis det om facebook, att det finns de konton som motsvarar en fysisk person men det finns ingen garanti att det alltid är så. Tvärt om vet man att det finns gott om konton som inte har exakt rätt fysisk person. Det är tvärtom väldigt vanligt att man har ett "namn" där och ett annat AFK.
I vilket fall som helst så finns ettt välkänt fenomen som heter "forumdöden". Det följer i princip alltid samma mönster som jag beskrev. Tittar man på familjeliv har det gått väldigt långt. Så jag tror att det inte dröjer särskilt många år innan familjeliv är ett marginellt forum i internets ytterkant.
Sedan vet man sedan internets begynnelse att forum kommer och går. Det finns ytterst få forum kvar från begynnelsen. Så visst kommer det att dyka upp nya forum. Och gamla forum kommer att dö.
Jag har inte definierat facebook så lägg inte ord i min mun tack. Jag konstaterarade bara att det sättet som folk använder facebook inte gör det speciellt bra för att att diskutera känsliga frågor där man äranonym. Och att det går att sätta upp fakekonton ändrar inte på det.
Jag känner till forumdöden, men forumdöden är ingen absolut sannning som absolut måste hända för alla forum, det har varit en trend men trender kommer och går. Men tror man att alla forum är same same så förstår jag att det blir svårt att se varför vissa skulle bli kvar medans andra inte blir det.
Tittar man på senaste inlägg så skrivs det ungefär ett inlägg i minuten på FL. Så det är knappast så att forumet håller på att tyna bort oavsett vad du tror. FL kommer säkert dö nån gång, men då för att nån har startat ett forum som konkurrerar med dem och inte pga bristande aktivitet..