Inlägg från: Kentaur |Visa alla inlägg
  • Kentaur

Är forumet på familjeliv de sämst modererade forumet?

Ja det är ju bara att konstatera att familjeliv kommer att gå under i forumdöden.
    Har varit med om det förut i andra nu utdöda communitys, att modereringen blir mindre och sämre och i takt med det så försvinner medlemmar. Ju fler medlemmar som fölrsvinner desto mindre resurser ges till det mest centrala, moderering.

Ja ja. Vi får se hur länge familjeliv lever kvar. Jag gissar på 3 år. Vad gissar ni andra på?

• Kentaur
    Anonym (O) skrev 2021-02-12 14:12:03 följande:
    Det tror jag inte, mycket av det som diskuteras på familjeliv (liksom flashback) är beroende av anonymitet så det funkar inte att flytta till Facebook dit många andra forum försvunnit..

Tyvärr så är ju konkurrensen inte så stor så det är därför de kommer undan med att ha en seg site.. 
    Du är inte anonym på flashback på samma sätt. Man skapar sig en nätidentitet med sitt nick och avatar.

Jag tror att anonymiteten är på väg att försvinna som företeelse därför att det ger otroligt dåligt debattklimat, det ser man specifikt på familjeliv. Det är visserligen hårt även på helt öppna ställen, som tex facebook, men familjeliv leder den föga smickrande ligan med hästlängder.

Jag tror helt enkelt att familjeliv är en rest från fornstora dagar, det kommer alltid att finnas några få entusiaster kvar, precis som det gjort på alla andra nu döda communitys. Men på sikt blir diskussionsunderlaget så magert att forumen upphör, precis det som många communitys råkat ut för långt innan familjeliv.

Communitys kommer och går.
Svar på tråden Är forumet på familjeliv de sämst modererade forumet?