Inlägg från: Kentaur |Visa alla inlägg
  • Kentaur

Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

De har ju visat att en hel massa funkar men inte permanent.
    Antirynkkrämer får huden att svullna och därför syns rynkorna mindre.
    Teoretisk borde du kunna smörja in dig med vilken skit som helst, tex lut i små mängder.

Även ansiktslyft funkar men det kräver ju att du gör det regelbundet. Till slut kommer du att likna Jokern i Batman, precis som drottning Silvia.

• Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 17:05:55 följande:
    Tack för tips men jag är inte supersugen på lut eller att se ut som Jokern... smile1.gif
    Jag hoppades på det också Glad

Inse att modevärlden har fel, det är fint med rynkor!
  • Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 19:58:38 följande:
    Tack för konkret tips, ska kolla upp den!
    För att det får huden att svullna. Rynkorna finns kvar men syns inte så läönge som du ser till att huden är lite småsvullen.
    Billigare är dåp att använda tex lut, det ger samma effekt...
  • Kentaur
    brallison skrev 2021-02-12 08:08:09 följande:
    Den främsta orsaken till att man får rynkor är helt enkelt vår mimik, hur vi använder var ansiktsmuskler när vi pratar, skrattar, gråter, osv. Sen spelar genetiken väldigt mycket i, och på topp av det - livsstilen (med solning, alkohol, rökning, osv). Så, om du rynkar på panna varje gång du öppnar munnen (tyvärr, märkt att typ varannan person i Sverige gör det - förstår inte varför, då man ser dum/förvånnad ut hela tiden), så ingen kräm eller lyft kan förebygga rynkor där.
    Enda sättet att inte få rynkor i pannan när man gapar är att tappa hakan. Då ser man dum ut på riktigt.

Pröva framför en spegel får du själv se. Skrattande
  • Kentaur
    brallison skrev 2021-02-12 08:22:14 följande:
    Haha, jag menade inte när man gapr, utan när man pratar - hos väldigt många blir det per automatik att man börjar prata samtidigt som ögonbrynen börjar krypa uppåt mot hårlinjen smile2.gif
    Aha.
    Det är ju en helt annan sak.

Gör man verkligen så?
    *rusar till spegeln för att prata med mig själv*

smile2.gif
  • Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-12 08:40:16 följande:
    Man får sluta upp med att prata bara! Hmmm kan ju få andra konsekvenser iofs smile1.gif
    Vi får börja kommunicera via sms istället!
    Problem solved.
    smile2.gif
  • Kentaur
    Litenmenhård skrev 2021-02-12 08:52:00 följande:
    Jag tycker det är sån hets med rynkor. Det är inte fel med lite rynkor. smile1.gif . Fast jag ska väl inte säga något. Jag ser ju ut att vara minst tio år yngre. 
    Du kommunicerar via sms? smile2.gif
  • Kentaur
    Litenmenhård skrev 2021-02-12 09:05:29 följande:
    Fast ibland skickar jag röksignaler. :-P.
    Ah. En gammal bortglömd teknik vi kan återuppleva!
  • Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-12 09:30:56 följande:
    Frågan är vad som är värst - surmun eller ankmun av botox? Jag tror faktiskt jag föredrar surmun för den försvinner ändå när man ler. Ankmunnen är alltid där....
    Vill du se ut som en surkärring eller som en tonåring som saknar självrespekt?

Svårt val. Skrattande
Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?