Inlägg från: Daimstruten |Visa alla inlägg
  • Daimstruten

Renovera eller inte inför husförsäljning

Om man skulle sälja ett radhus som saknar diskmaskin (men plats finns), har plastgolv på hela övervåningen (3 sovrum + 1 hall), i trappan och i köket samt skulle behöva målas på väggen i trappan och hallen uppe skulle det vara värt utgiften att fixa det innan försäljning för att få fler intressenter och förhoppningvis högte slutpris eller är det inte värt besväret? Radhusen i området går för mellan 3,6 - 4,2 mkr. Detta radhus har lite bättre läge då det har gavelläge så ingen passerar precis utanför och inget hus på baksidan.

Hur skulle du resonera som säljare och köpare? Kanske anses det charmigt att få gå in och fixa lite själv?

• Svar på tråden Renovera eller inte inför husförsäljning
  • Daimstruten

Kan tillägga att det inte är mitt radhus utan min pappas och han skulle inte kunna göra jobbet själv så det måste lejas bort så det kommer så klart kosta en slant. Har ingen aning om vad det skulle kunna landa på. Pappa brukar hävda att skicket minsann inte spelar nån roll alls medan jag brukar påstå motsatsen.

Husen i området är i väldigt olika skick. Husen som säljs av 40-talisterna är vanligtvis i ganska dåligt skick medan dom som säljs av barnfamiljer som boat in sig bara några år innan är i bra skick.

• Daimstruten
    nnnnnnnn skrev 2021-02-08 20:10:01 följande:

Tror att ni skulle få rätt mkt mer om ni vitmålar allt som inte är nyrenoverat och byter golv, även om det är till billigare golv - bara de ser "rätt" ut dvs inte alltför extremt.

Några hinkar vit färg + roller + något golv på rea = inte så många tusenlappar, men kan boosta intresset rejält.

Diskmaskinen behövs antagligen inte, om det finns köksluckor (inte bara ett tomt hål). Många har diskmaskin som har kökslucka utanpå, så de syns ändå inte. Alltså sticker det inte ut att man inte ser en diskmaskin.

Ett tomt hål är precis vad det är där diskmaskinen ska stå. Verkligen supersnyggt. : )
  • Daimstruten

Jag tror läget är den vinnande punkten i just pappas fall.

Sen är ju inte inredningen på topp. Hur mycket gör sånt? För mig gör det mycket men alla kanske inte resonerar så. Vardagsrummet med stor mörk bokhylla från 60-talet och otymplig soffgrupp ger intryck av att det är mindre än det är. Ger det nåt att släpa över min egen betydligt smäckrare moderna tv-bänk för att försöka ge ett bättre intryck?

Svar på tråden Renovera eller inte inför husförsäljning