• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Jozsan

Hej på er!

Igår hade jag verkligen känningar av äl, mensvärk och ömma bröst.

Idag inte alls lika starka symtom.

Hur mår ni andra?

• Bacon89
    Jozsan skrev 2021-02-17 18:56:35 följande:

Hej på er!

Hur mår ni andra?

Igårkväll ömma bröstvårtor, äl-flytning. Idag ont i magen och uppsvälld. Har kännt mig snygg och sexig i några dagar också så det är rätt säkra tecken för min del :)

Vi har legat fredag, söndag, tisdag, onsdag så det borde räcka men vi kör på när lust finns oavsett var i cykeln vi är :)
  • Bacon89
    Jozsan skrev 2021-02-17 18:56:35 följande:

Hej på er!

Hur mår ni andra?

Igårkväll ömma bröstvårtor, äl-flytning. Idag ont i magen och uppsvälld. Har kännt mig snygg och sexig i några dagar också så det är rätt säkra tecken för min del :)

Vi har legat fredag, söndag, tisdag, onsdag så det borde räcka men vi kör på när lust finns oavsett var i cykeln vi är :))
  • myownworstenemy
    Jozsan skrev 2021-02-13 00:10:56 följande:

Hoppas det blir syskon snart <3 Har ni varit hos en läkare, tänker på att ni försökt länge nu.. Regelbunden cykel?

Ja, vi gjorde en fertilitetsutredning i höstas. De hittade inget på mig (förutom lite hög ålder och lite högt BMI... ska försöka ändra på det sistnämnda i alla fall) men min sambos spermier är lite slöa tydligen. Om någon har något tips på att förbättra det får ni gärna höra av er! Han äter tillskott och så.

Min menscykel brukar vara väldigt regelbunden, dock var min mens 5 dagar sen i december så då hann jag nästan tro att jag var gravid! Mycket konstigt och ovanligt för mig.
  • Jozsan
    myownworstenemy skrev 2021-02-17 21:20:26 följande:

Ja, vi gjorde en fertilitetsutredning i höstas. De hittade inget på mig (förutom lite hög ålder och lite högt BMI... ska försöka ändra på det sistnämnda i alla fall) men min sambos spermier är lite slöa tydligen. Om någon har något tips på att förbättra det får ni gärna höra av er! Han äter tillskott och så.

Min menscykel brukar vara väldigt regelbunden, dock var min mens 5 dagar sen i december så då hann jag nästan tro att jag var gravid! Mycket konstigt och ovanligt för mig.

Hur gammal är du?

Ok, vet inte hur en kan jobba upp spermierna. Hade inte läkaren några bra råd för er?
  • Anonym (Hoppaspånr2)

Hej!

Nu ska vi försöka med ett syskon till vår ettåring (som jag fortf ammar delvis). Jag tog ut p-ringen 1/2 så har ingen koll på min cykel. Jag undrar dock om jag kanske har/hade äl igår. Jag känner mig svullen,hade en flytning som bara rann så fick springa på toa (i måndags).idag var flytningen dock lite tjockare och vit... blir inte riktigt klok. Jag kanske har missat Äl-känningarna runt den 7/2 och så känner jag egentligen nu av tidiga graviditetstecken? Önsketänkande. Har de senaste tre dagarna haft ont/spänningar i äggstockarna. Jag är ingen hejare på hur min kropp funkar för dottern blev till på första försöket efter att jag tog ut p-ringen. Nån som kan försöka sig på en gissning på var jag är nånstans i cykeln? Jag tänker att blödningen jag fick 4/2-5/2 snarare var pga att p-ringen togs bort snarare än att det var mens..

• ems86

Hjälp? Testat med stickan (RFSU) sedan blödningen slutade efter MF. Så bör inte ha missat stegringen. Fick detta idag. RFSU är ju inte positivt med CB är onekligen. Hur hade ni tänkt..?

• Monsan94

Joinar er här, mensen kom idag..

Tredje kemiska graviditeten nu, det känns rätt hopplöst här idag, men har man lärt sig något so far är det väl att inte bli glad förrän man har 2 superstarka eller digitalt positivt test..

Dessa testa tidigt testen är bra på ett sätt, men samtidigt hinner man ju bygga upp en viss glädje när man får svaga positiva :(

• Jozsan
    Bacon89 skrev 2021-02-17 21:08:35 följande:

Vi har legat fredag, söndag, tisdag, onsdag så det borde räcka men vi kör på när lust finns oavsett var i cykeln vi är :))

Ja vi har rätt ofta sex i vanliga fall, men nu blev det söndag, måndag, tisdag morgon plus kväll och sen igår kväll ,;)

Nu återstår det att vänta in BIM.
  • pfk1991

Hej!

Är gärna med i tråden, har en son på 13 månader, detta blir 3:dje försöket till ett syskon. Är 29 år. Fick ett tidigt missfall nu i februari (typ v.4+5) så vet inte när BIM är. Slutade blöda för någon dag sen så tänkte börja ÄL testa till helgen!

Lycka till till alla ?

Svar på tråden BIM mars 2021