• ems86

BIM mars 2021

Jozsan skrev 2021-02-20 08:46:34 följande:

Åh vad skönt!

Hm, om det är så har vi inte lyckats pricka in äl :/

Hade stegring tisdag och onsdag, vi fick till det onsdag kväll bara.

Igår (fredag) var stickan negativ så då kanske äl var igår då?

Lycka till <3

Mina appar säger lite olika. Eftersom jag har positivt två dagar ska man tydligen räkna att ägglossningen sker 24-48h efter första positiva. Man är ju fertil hela vägen där från positivt till typ 12h efter ägget släppt. Med reservation för fel på några timmar hit eller dit.

Men om ägget släpper idag..? Då borde det ju vara läge idag också.

Så spännande att du är i vänt-fasen. Spännande och olidligt. När tänker du testa? Håller tummarna!
  • ems86
    Jozsan skrev 2021-02-20 09:18:26 följande:

Ja det är ju bättre nu säkrar upp och ligger idag också

Hur lång cykel har du?

Vet inte alls när jag kommer testa, har massor av gravtest nu så kan ju ta ett första redan nästa helg. Bim -4/3 där någonstans.

Lång! 30-32 dagar. Slutade med kaffe helt efter missfallet nu i januari och hoppas det kan korta ner lite. Hur lång har du?
  • ems86

Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

Tick tack..

• ems86
    goodenough06 skrev 2021-02-23 13:50:30 följande:

Ja! Dagarna mellan ÄL och BIM är ju såå långa. Jag har aldrig känt symptom innan BIM, har börjat komma runt en vecka efter för mig. Oftast ömma bröst som kommit först!

Eller hur. En evighet!

Det är nog så jag minns det också. Visste min andra graviditet att jag var gravid sen ÄL men det var mer en känsla än symtom.
  • ems86
    goodenough06 skrev 2021-02-24 10:54:28 följande:

Det kan jag ändå relatera till med andra. Kände det på mig typ. Men minns inte exakt när jag kände det på mig.

Nu litar jag inte på mina känslor, vill det här alldeles för mycket så tänker att varje symptom är inbillat.

Samma här. Allt är inbillat till det där plusset syns. Kan du hitta någon glädje i det just nu? Jag var jätte lycklig runt ägglossningen och precis dagen efter. Nu känns det såå otåligt!
  • ems86
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-25 10:19:00 följande:

BIM-9 i dag

Veckan har gått snabbt och jag hoppas den kommer gå snabbt fram till BIM

Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig från att testa tidigare så jag kommer börja på lördag BIM-7

Ska ta ett testa tidigt på söndag men vet inte vilket jag ska välja

Jag har hört så mycket olika om dom alla

Vet ni vilket som är bra?

Håller tummarna så hårt.

Det enda jag skulle direkt avråda ifrån är Clearblues tidiga. Jag har ett från RFSU (tidigt) som jag tänkte testa med i början på veckan. Körde deras vanliga (testa ofta tror jag den heter) vid missfallet i januari. Det gav super svagt när digitala visade 1-2. Kommer enbart köra digitalt denna gång, efter det tidiga då, för att slippa slita mitt hår av oro för svaga streck.
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-25 10:19:00 följande:

BIM-9 i dag

Veckan har gått snabbt och jag hoppas den kommer gå snabbt fram till BIM

Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig från att testa tidigare så jag kommer börja på lördag BIM-7

Ska ta ett testa tidigt på söndag men vet inte vilket jag ska välja

Jag har hört så mycket olika om dom alla

Vet ni vilket som är bra?

Håller tummarna så hårt.

Det enda jag skulle direkt avråda ifrån är Clearblues tidiga. Jag har ett från RFSU (tidigt) som jag tänkte testa med i början på veckan. Körde deras vanliga (testa ofta tror jag den heter) vid jmissfallet i januari. Det gav super svagt när digitala visade 1-2. Kommer enbart köra digitalt denna gång, efter det tidiga då, för att slippa slita mitt hår av oro för svaga streck.
  • ems86
    Jozsan skrev 2021-02-25 20:22:57 följande:

Jag fick en lätt ljus blödning inatt, idag har det varit bruna flytningar mellan varven. Brukar aldrig blöda innan mens så blir ju såklart lite nojig.

Hade äl för ca 1 vecka sedan så att det är mensen är lite för tidigt..

Nid..? Har du haft det tidigare gånger?
  • ems86
    Jozsan skrev 2021-02-25 20:40:15 följande:

Aldrig, blödde inget alls med första och med andra fick jag en blödning i v 14 men det var pga ett kärl vid livmodern.. Detta känns olustigt och jag har ont i ryggslutet också :(

Jag vet att det är lättare att skriva till andra än att säga till sig själv.. men jag skulle inte oroat mig för det du beskriver. Tidsmässigt stämmer det ju med en nidblödning och det är för tidigt för mens.

Jag blödde mycket med första barnet. Bland annat runt mens. Med andra lite grann. Blod är triggande när det handlar om graviditeter men en nidblödning är å andra sidan ett bra tecken :)
  • ems86
    Bacon89 skrev 2021-02-27 14:59:52 följande:

Har precis plussat! Kan knappt fatta det. Hade en känsla men har inte plussat före bim innan. Idag bim-3. Tog ett tidigt som va svagt positivt, sen ett vanligt som va positivt och ett digitalt. Ingen tvekan. Helt sjukt! Håller tummarna för er andra!

Wawawiwa! Stort grattis! Så härligt!

Hur många dagar efter ÄL är du? Jag tror jag kommer ha svårt att hålla mig till tisdag..
  • ems86

Tack alla! Jag är en av dem som hade ett missfall i januari. Försöker behålla en positiv känsla och inte kliva rakt ner i oron.

• ems86
    goodenough06 skrev 2021-03-02 12:10:06 följande:

Tog ett till med sticka som blev ett mer tydligt streck. Tror ni jag kan ta digitalt på kvällen då istället för morgonurin? Eventuellt lite otålig här, haha.

Köp ett två pack? Så kan du ta det andra i morgon bitti om inte kvällens visar. Det kan ju slå från en dag till en annan. Håller tummarna!
  • ems86
    goodenough06 skrev 2021-03-03 06:36:09 följande:

Tog digitalt nu på morgonen:D

Yes!! Stort grattis!
Svar på tråden BIM mars 2021