Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM mars 2021

Jag hoppar in här. BIM 18/3. Har tre barn, yngsta är 13 månader. Fick ett mycket svagt positivt idag på BIM +8 men det borde väll vara för tidigt? Kanske fel på testet. Ska ta ett nytt efter helgen.

• Hoppas2022
    Ploppis skrev 2021-03-12 17:10:59 följande:

Den där "inbillade" kissnödigheten har hållt i sig och jag har testat mig med bpde två tidiga test och ett vanligt i veckan. Blankt. Idag efter jobbet fick jag ett ryck och testade igen med ett vanligt. Jag vet knappt om jag vågar andas nu. BIM-3.

Ser positivt ut, grattis :)
  • Hoppas2022

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Sarabecca 3/3

Goodenough06 6/3 (Plussat)

JIBL 7/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

MommyA 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Monsan94 16/3

Längtarefterdig 18/3

Hoppas2022 18/3

Sopkvasten 21/3

Tryingtogetnr2 24/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Rosahimmel86 30/3

Jozsan 31/3

La till mig i listan :)

• Hoppas2022

Som jag tidigare skrev så är jag på BIM +8 idag. Svagt positivt graviditetstest i morse men avvaktar några dagar och gör ett nytt test så jag inte tar ut glädjen i förskott. Testade eftersom jag mådde illa i morse och känner igen från tidigare graviditeter men då har jag börjat må illa först runt vecka 6-7. Nu under kvällen är jag väldigt sjösjuk. Känner mig verkligen gravid men är förvirrad över så här tidiga symtom, någon som varit med om liknande?

• Hoppas2022
    Hoppas2022 skrev 2021-03-12 22:50:20 följande:

Som jag tidigare skrev så är jag på BIM +8 idag. Svagt positivt graviditetstest i morse men avvaktar några dagar och gör ett nytt test så jag inte tar ut glädjen i förskott. Testade eftersom jag mådde illa i morse och känner igen från tidigare graviditeter men då har jag börjat må illa först runt vecka 6-7. Nu under kvällen är jag väldigt sjösjuk. Känner mig verkligen gravid men är förvirrad över så här tidiga symtom, någon som varit med om liknande?

Menar såklart ÄL+8 :)
  • Hoppas2022
    Carmarr skrev 2021-03-13 14:53:55 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden också. Köpte precis Natural Cycles, 100 tamponger och nya bindor eftersom jag antog att det inte blev något och ville börja följa min menscykel noggrant. Vi har inte aktivt försökt men inte undvikit heller. Hur som helst idag skulle min mens kommit men min tapp betedde sig så märkligt?? I början av veckan fick jag mellanblödningar i två dagar då var den låg och mjuk som vid mens. Men idag på mensdagen var den nästan försvunnen och vågrät.

Gjorde två tester och jag tror det är positivt, någon som vill hjälpa mig tyda?

Första testet är RFSU testa tidigt och andra är vanliga RFSU stickor. De är tagna på samma kiss som jag lyckades hålla kanske 2 timmar. Inte morgonurin.

Ser positivt ut, grattis:)
  • Hoppas2022
    Carmarr skrev 2021-03-13 17:39:54 följande:

Tack! Jag hoppas det stämmer :)

Ska göra ett nytt imorgon eller på måndag, hur länge jag kan man hålla mig från att testa igen är ju frågan haha!

Förstår precis! Verkligen svårt att vänta några dagar med att testa. Jag testade svagt positivt igår på äl+8 och har fått illamående sedan igår. Nu ska jag försöka hålla mig från att testa till på måndag... men blir nog trots allt att jag testar imorgon. Har svårt att tro att jag kan vara gravid då det med ett barn tog 3 år och min yngsta tog det 10 år och nu har jag förhoppningsvis blivit gravid utan ett helhjärtat försök. Tänkte egentligen att nästa år hade passat bättre och det var vad vi planerade för. Men samtidigt hade jag inga förhoppningar om att få ett barn till eftersom jag närmar mig 40 år så vi är bara tacksamma om jag nu är gravid.
  • Hoppas2022
    Sopkvasten skrev 2021-03-14 16:17:16 följande:

Jag har testat positivt idag!!

Supersvagt, men ändå två streck!

Är på äl+7 och hade inte tänkt testa nu. Men imorse vaknade jag och mådde dels illa och sedan så fick jag ett raseriutbrott inombords på fm när jag såg hur stökigt det vari trädgården. När ilskan lagt sig så tänkte jag "Hmm. Detta är inte rimligt. Och det finns bara en enda gång då jag får såna här ilske-känslor". Därav höll jag mig 4 h och testade. Ägget måste ha fäst i livmodern tidigt.

Såååå :) Känns helt galet. Och eftersom det är så svagt så tänker jag inte ropa hej förrän på söndag då det är BIM. Ska fortsätta att testa med testa tidigt, eftersom det jag tog idag var en vanlig sticka.

Grattis till er andra som plussat och lycka till till er som ska testa snart. Blåhåller tummarna för er!

Grattis :) Då plussade du en dag tidigare än mig, jag plussa på äl+8 . Vilket graviditetstest använde du?
  • Hoppas2022
    Sopkvasten skrev 2021-03-14 20:43:44 följande:

Tack!

Och grattis till dig med :)

En vanlig sticka från graviditetskollen. Jag föredrar dem faktiskt. Du då?

Clearblue de vanliga 1 minuts testen. Jag har läst runt i flera trådar att just clearblue inte är så tillförlitliga när man får ett svagt plus tidigt så jag försöker verkligen att vara kall och inte hoppas på för mycket men det är såå svårt :) vill ju ha ett barn till :)
  • Hoppas2022
    Carmarr skrev 2021-03-14 17:56:07 följande:

Vad spännande! Jag håller tummarna för att det håller sig. Jag kunde inte vänta så gjorde ännu ett test imorse med morgonurin och det var liiiite starkare. Men min temp är fortfarande rätt låg så vet inte vad jag ska tro riktigt? Jag hoppas såklart att det är någon liten där inne som vill stanna!

Ser ju lovande ut :) hoppas det går bra!
  • Hoppas2022

Jag har fått spottings idag så är med all säkerhet inte gravid trots det tidiga plusset. Hoppades såklart men känns inte så tungt eftersom vi tänkte börja försöka på riktigt först om några månader :)

• Hoppas2022
    MommyA skrev 2021-03-15 08:56:51 följande:

Vet inte vad jag ska ta vägen. Är det verkligen sant? Är dessa test att lita på? Ingen mens idag iaf. Jag skakar :)

Stort grattis :)
  • Hoppas2022
    MommyA skrev 2021-03-15 11:26:14 följande:

Tack så mycket :) kan inte riktigt ta in det bara att det stämmer. Kommer säkert att ta ett test igen om någon dag. Hur går det för dig?

Jag fick spottings idag och sen så testade jag negativt så här blev det inget. Vi försökte inte ens så jag är inte förvånad men i och med att jag testade positivt då jag mådde illa så höjdes förhoppningarna. Min man blev ledsen idag när jag berättade att det inte blev något så vi bestämde trots allt att vi börjar på riktigt vid nästa äl :) skulle egentligen vänta några månader eftersom det passar bättre ekonomiskt men i och med sekundär barnlöshet och att vi är äldre nu så kanske det bara är dumt att vänta. Så jag är ändå glad att vi tagit beslutet nu att påbörja bebisverkstad :)
  • Hoppas2022
    Lys12 skrev 2021-03-16 11:58:31 följande:

Testade positivt imorse! Har BIM 17-19 mars. Vart så chockad men så lycklig! Ska ta ett digitalt också bara för att..

Grattis:)
Svar på tråden BIM mars 2021