• Monsan94

BIM mars 2021

Joinar er här, mensen kom idag..

Tredje kemiska graviditeten nu, det känns rätt hopplöst här idag, men har man lärt sig något so far är det väl att inte bli glad förrän man har 2 superstarka eller digitalt positivt test..

Dessa testa tidigt testen är bra på ett sätt, men samtidigt hinner man ju bygga upp en viss glädje när man får svaga positiva :(

• Monsan94

Jag hoppar också gärna in här! Vi är på försök 5 denna månaden med 3 kemiska positiva senaste 3 månaderna!

Skönt att kunna bolla med fler i samma sits, vännerna omkring som inte går i bebistankar förstår inte hajpen över det riktigt!

Ägglossningen börjar närma sig, lär ske i dagarna!

Vore kul att följas åt! :)

• Monsan94
    Maramba skrev 2021-03-01 22:18:04 följande:

ÄL+1 och nu börjar den långa väntan på bim 13 mars.

Tycker jag sett många här på FL som fått väldigt tidiga plus sista veckorna. Hoppas på detsamma för oss! :)

Försök nr 13 för andra barnet.

Ja den väntan skojar man inte bort, man borde ha testerna i en tidslåst burk fram tills det ens är lönt att testa!

Mvh hon som börjar redan en vecka efter äl...
  • Monsan94
    goodenough06 skrev 2021-03-02 07:44:02 följande:

Grattis!!

Vad roligt!! Hoppas det går vägen! <3
  • Monsan94
    goodenough06 skrev 2021-03-02 07:39:23 följande:

Idag kom ett svagt men väldigt tydligt(irl) plus på stickan! Jag är helt i chock. Trodde jag hade ett digitalt liggandes men det hade jag inte så ska införskaffa det idag. Så spännande och så nervöst. Efter mitt MA i november vet jag inte hur jag ska kunna slappna av de kommande veckorna.

Du får uppdatera när du tagit digitala!
  • Monsan94
    myownworstenemy skrev 2021-03-02 08:37:13 följande:

Tredje dagen med illamående. Molvärk. Har även ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. Efter att ha försökt skaffa syskon i mer än två år och flera gånger ha trott att jag varit gravid vågar jag inte hoppas på något denna gång heller. :( Jag har slösat så många graviditetstest så jag väntar tills efter BIM innan jag eventuellt testar. Tror dock att mensen kommer som vanligt. Så trött på detta nu! Kan man bara bli gravid någon gång!

Håller tummarna för dig! <3
  • Monsan94
    Maramba skrev 2021-03-02 08:32:17 följande:

Haha ja det vore inte så dumt! Jag brukar kunna hålla mig som längst till ÄL+8 och sen blir det minst ett test om dagen xD

Ja men lite så haha, börjat få stegring på äl test nu och lite molvärk och ändrat sekret, så tror äl sker i dagarna!

Sen är det en lååång väntan, tänker att jag ska nörda ner mig i era andras resor och testande så jag blir distraherad!
  • Monsan94
    goodenough06 skrev 2021-03-03 06:36:09 följande:

Tog digitalt nu på morgonen:D

Grattis :D
  • Monsan94

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Sarabecca 3/3

Goodenough06 6/3 (Plussat)

JIBL 7/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

MommyA 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Monsan94 16/3

Längtarefterdig 18/3

Sopkvasten 21/3

Tryingtogetnr2 24/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Rosahimmel86 30/3

Jozsan 31/3

La också till mig i listan! :)

Så spännande och roligt att följa er andra! Håller tummarna för oss alla! Är bara på äl+2, så ett par dagar till får man vänta att testa iaf! (har egentligen lovat mig själv att inte ta tidiga test denna mån, har tagit ut segern i förskott 4 månader i rad..)

• Monsan94
    Jozsan skrev 2021-03-06 19:06:49 följande:

Välkomna alla nya till mars tråden, hoppas detta är vår månad att få +

Jag räknar bara dagarna nu tills nästa äl, så segt mellan mens och äl. Men dagarna går och snart är äl veckan här, ska man bara få till sex de dagarna också Mycket energi tycker jag att detta tar, då har vi nästan precis börjat försöka.

Tack! :)

Ja de dagarna där emellan är så dryga!

Ja det är lite energikrävande, men samtidigt roligt! Äl+4 idag så har massvis med dagar kvar innan det är lönt att testa, sjukt trist att vänta
  • Monsan94
    Sally8585 skrev 2021-03-10 10:19:14 följande:

Hej! Hoppar in här :) Har BIM om 7 dagar ca. Detta blir vårt 5:e barn, men fortfarande otroligt nervöst och förväntansfullt! Någon mer som har BIM nästa vecka?

Hej! Jag har också bim nästa vecka, på tisdag den 16e! Femte eller sjätte försöket med nr.1!

Testoman som man är så kunde jag inte hålla mig från att testa igår & fick ett svagt svagt rosa sträck till, men vågar inte ta ut segern i förskott med 3 föregående månader som varit plus & sedan resulterat i mens ändå..
  • Monsan94

Nu har jag googlat sönder internet här men blir inte mycket klokare, hoppas att det finns någon lärd person här som kan ge lite klarhet:

Vad ska man räkna enligt, äl+(dag) eller bim-(dag)

Om jag kollar på min app så är äl+12 & bim samma dag, vilket innebär att om jag ska ta ett tidigt test, vi säger på bim-5 som jag är på Idag, innebär det att jag bara är på äl+7, och då har ju ägget knappt hunnit fästa ordentligt?

Hoppas ni förstår min röra och kan ge något bra svar!

Svar på tråden BIM mars 2021