• Ploppis

BIM mars 2021

Hej.

Jag har velat ett tag över om jag ska skriva eller inte. Men känner att det vore så skönt att få ventilera med andra som förstår.

Jag blir 33 nu i mars och har en dotter som blir 5 i sommar. Efter en tuff resa har jag äntligen hittat mannen med stort M. Vi har träffats sen i april förra året men är så säkra på varandra och vet vad vi vill med livet. Vi försöker nu skaffa ett gemensamt barn och detta är tredje försöket. Tror det blir BIM 10/3 beroende på vad ÄL-testen säger nu i veckan. Jag har 3 missfall i bagaget med exet och känner en stor oro över detta med min nya OM vi nu skulle få ett plus. Jag vill därför inte prata med någon om att vi försöker förrän jag fått mitt plus och gjort UL i v.12 så jag verkligen är säker. En del tycker säkert att vi "skyndar" men vi själva känner att vi vill detta plus att åldern hänger lite över en också. Har man träffat någon under en pandemi och lyckats hålla ihop utan att kunna göra alla de saker man i vanliga fall gör så måste det ju vara ett positivt tecken för förhållandet, eller hur? ;)

Så jag behöver er andra som också kämpar så kan vi peppa varandra! :)

• Ploppis
    Jozsan skrev 2021-02-23 11:07:30 följande:

Hej och Välkommen hit!

Vad spännande för er att försöka få ett gemensamt barn tillsammans och att få ge din dotter ett syskon <3

Vi lever bara en gång, varför ska vi då inte göra det som vi mår bra av och som känns rätt.

Sen kommer inte ett barn på en dag utan det tar ofta 9 månader tills barnet kommer ut.

Lycka till, hoppas ni får ett + snart.

Tack för pepp! :)
  • Ploppis

Jag går och väntar på min ÄL. Trodde den skulle komma igår men strecken är fortfarande jätte svaga och jag känner inget i kroppen. Kan inte äns se en stegring som att strecken blir lite starkare. Suck.

Känner igen mig i det som många skriver att så fort det närmar sig BIM blir man helt manisk och vill bara testa massor och letar tecken. Tyvärr har alla mina tecken varit att mensen ska komma. Lurigt att det är så lika haha. Håller tummarna för er alla! :)

• Ploppis
    ems86 skrev 2021-03-01 08:19:12 följande:

För ivrig!

Grattis! Så roligt med flera plus!
  • Ploppis
    Äit skrev 2021-02-28 08:40:28 följande:

Jag tog ett nytt test idag,ett som inte går och snacka bort. Jag har inte vågat tro.... Men nu gör jag det <3

Ni får ursäkta dem fula pyjamasbyxorna som är bakgrunden haha!

Grattis till dig!
  • Ploppis
    Bacon89 skrev 2021-02-27 14:59:52 följande:

Har precis plussat! Kan knappt fatta det. Hade en känsla men har inte plussat före bim innan. Idag bim-3. Tog ett tidigt som va svagt positivt, sen ett vanligt som va positivt och ett digitalt. Ingen tvekan. Helt sjukt! Håller tummarna för er andra!

Stort grattis!
  • Ploppis

Så roligt med alla plus! Jag håller tummarna för oss andra nu också!

Jag har äntligen fått min ÄL idag. Det blev en lång cykel på 36 dagar. Blä. Testerna har blivit starkare under helgen och idag är den som starkast. Känner ett väldigt tydligt molande i magen sen igår så det bekräftar testen också. Så nu är jag redo att skriva in mig på listan. :)

mars 2021

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Jozsan 31/3

• Ploppis

När jag har varit gravid tidigare har det första tecknet varit att jag är mer kissnödig än vanligt. Det har kommit innan plusset. Ni som också haft detta tecken, hur tidigt efter ÄL har ni börjat känna er mer kissnödiga än vanligt? Jag inbillar mig att jag kanske är det nu men har över en vecka kvar till BIM.

• Ploppis
    Jojjans skrev 2021-03-05 22:48:09 följande:

Hur långt efter ägglossning är du? Det tar ju minst 5 dagar från ägglossning innan du ens kan vara gravid, alltså först då ägget fäster och det finns en teoretisk chans att kroppen kan känna sig gravid. Men annars kan man nog uppleva saker rättså direkt. Jag har börjat få symptom 6-7 dagar efter ägglossning, och plussat först på 9-10 dagar efter ägglossning. Dock inte kissnödighet som första symptom.

Hoppas du känner rätt!!

Jag hade ÄL i måndags och började känna av kissnödigheten igår. Förmodligen är det bara inbillning eller så har jag fått urinvägsinfektion, haha. Men man lever ju ändå på hoppet någonstans!
  • Ploppis
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-06 07:05:32 följande:

ÄL+8 är fortfarande tidigt så jag håller tummarna för dig :)

Själv fick jag veta förra månaden att min närmaste väninna hade blivit gravid oplanerat med sin nya kille.

Dom ska bli föräldrar i september och hon visar bilder och skriver saker om bebisen till mig ofta.

Det gör ingenting men klart att det känns en smula.

Igår kom en av mina anställda (jag driver en skönhetssalong) och berättade att hon också blivit oplanerat gravid men hon ska också behålla bebisen (utan fadern med i bilden)

Jag förstår henne till fullo

Men på något sätt var det som att bägaren rann över lite igår

När blir det min tur?

Jag anställde henne för att jag skulle kunna gå hem och njuta av att vara mammaledig så småningom och behövde då någon som kunde salongen lika bra som jag.

Men eftersom det har dröjt så länge för mig så blev hon gravid först.

Så nu måste jag börja leta efter någon som kan ta hennes plats för hon går på mammaledigt resan första juli.

Ursch, inte meningen att vara bitter

Men ibland känns det lite motigt :(

Jag förstår dig så väl! Jag jobbar på en förskola och det blir ju syskon till alla barn titt som tätt. Min dotter är 4,5 år och en önskan om att hon ska få ett syskon har funnits i flera år så den där jobbiga känslan i magen varje gång man får veta att någon förälder är gravid är jobbig. Hoppas verkligen det är vår tur snart! Kram.
  • Ploppis

Den där "inbillade" kissnödigheten har hållt i sig och jag har testat mig med bpde två tidiga test och ett vanligt i veckan. Blankt. Idag efter jobbet fick jag ett ryck och testade igen med ett vanligt. Jag vet knappt om jag vågar andas nu. BIM-3.

Svar på tråden BIM mars 2021