Inlägg från: Anonym (,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,)

Orgasmglappet

Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.

• Anonym (,)

De egoistiska männen kanske får sex åtminstone en gång med en kvinna. Men det är nog tveksamt om det blir återkommande sex. De som bryr sig om varandras njutning är nog vinnare i längden.

Vi ser ju redan att kvinnor i högre utsträckning väljer bort män, och den trenden kommer nog att fortsätta.

• Anonym (,)

Kvinnor väljer idag i högre utsträckning att leva med andra kvinnor, ja. Ett aktivt val att inte leva med män.

Eller också skaffar kvinnor barn själva, helt utan partner av något kön. Idag finns bra lufttrycksvibratorer som ger orgasmgaranti.

Tänker att även män i högre utsträckning borde kunna välja att ha sex med varandra? Det är ju tyvärr ett överskott av män och det ser ut att bli ännu större i framtiden. Tror nog väldigt många människor egentligen är bi, bara man ger det en chans.

• Anonym (,)

De jag behållit som sexpartners är de som, liksom jag, är intresserad av ömsesidig njutning. Resten har rykt efter en gång. Och så blir det nog för fler och fler kvinnor.

Är väl ingen nackdel egentligen att vi väljer bort nåt dåligt, båda könen.

• Anonym (,)

Jag tror såhär: om man frågar alla kvinnor, så har nog samtliga (eller nära nog) varit med en man som varit helt ointresserad av deras njutning, utan mest tömt och sen varit nöjd. Dvs, kvinnan har blivit utan orgasm.

Frågar man däremot män, är det nog ett fåtal män som inte fått komma vid sex med en kvinna. Sannolikt inte en enda som varit med om att tjejen avbrutit sexet innan killen hunnit komma.

Sorgligt men sant. Skillnaden nu är nog att tjejer är mer medvetna idag om att de inte behöver stå ut med det.

Som du säger: båda ska få njuta. Inte bara den ena. Skulle inte kunna tänka mig ett sexliv där bara min kille fick komma, eller bara jag för den delen. Ge och ta.

• Anonym (,)

Vad menar du att det beror på att män kommer oftare?

Min teori är att det beror på att samlag ofta är uppbyggt för att en man ska få orgasm, inte kvinnan.

Det är mer norm med in ut sprut än med förspel, slick, fingrande och vibratorer.

Vi behöver ändra synen på vad sex innefattar. In ut sprut är bara en del av det, inte hela akten.

• Anonym (,)

Hur vanligt är det då i porr att tjejen slickas och pullas till orgasm, dvs att det inte är fokus på orgasm genom penetrativt sex? I heterosex då alltså, inte två tjejer som har sex.

• Anonym (,)

Svarade på tidigare inlägg där det stod att romcoms är fokuserat på penetrativt sex medan porr inte är det.

• Anonym (,)

Porr är väl inte särskilt verklighetsanknuten den heller, liksom romcoms.

• Anonym (,)
    Perjonsson skrev 2021-10-02 19:42:40 följande:

Fel fel TS.

Guld att släppa klittan ibland och träna upp fittan att kunna få orgasm ändå som är annorlunda

Tja, 8 av 10 kvinnor ca verkar ju behöva klitorisstimulans. Men tror inte nån tackar nej till andra orgasmer heller. Hur vet du dock att det inte också är klitorisorgasmer, i och med att klittan är så stor, mycket mer än bara det som syns?

Du får gärna lägga upp dina erfarenheter om hur man tränar sig till det.
  • Anonym (,)

Tror ni missat en liten grej här. Är det så att män alltaå blir utan orgasm, eller inte?

Siffrorna pekar iaf på att betydligt fler män än kvinnor får orgasm i relation. Så vem är det som inte hittar vad och vad får det för betydelse?

• Anonym (,)
    Anonym (I) skrev 2021-10-04 14:13:45 följande:

Män får orgasm oftare även utan nån relation, så att män får orgasm oftare än kvinnor vid sex i relationer är inte så konstigt och beror på att män är bättre på att få orgasm och inte på att kvinnor skulle vara speciellt bra på att tllfredställa män.

Tror det handlar om att sex oftast innebär kuk i fitta det kommer mannen av men oftast inte kvinnan.

Tjejer kommer ju enkelt vid onani, så det är nog inte förmågan att få orgasm det är fel på.
  • Anonym (,)
    KaptenOhoy skrev 2021-10-04 14:18:12 följande:

Det finns inget "orgasmglapp". Vad som finns är personer som inte tar ansvar för sin egen kropp.

Och en massa män som är ovilliga att ge sin partner orgasm efter att de basically runkat av sig i kvinnans kropp.."Nää jag orkar inte jag är trött nu". .Istället borde väl sex gå till så att man ser tlll att kvinnan fått orgasm innan man påbörjar penetrationen. Ett vinnande recept!
  • Anonym (,)
    Anonym (All) skrev 2021-10-06 12:23:58 följande:

Äh lägg av o hata män, dra inte flera över en kam, finns många dåliga säkvinnor i sängen med

Men vilka är det som oftast får orgasm? Män. Varför?
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-12-30 19:30:41 följande:

Ja att män måste prestera, göra som kvinnan vill, blir orättvist för de män som inte får sex annars, och att det är orimliga kommentater om att det är fel på jämställdheten när kvinnor får färre orgasmer vid sex men annars gäller det att sex är ingen mänsklig rättighet.

Att nu plötsligt ska man visa empati men det är tillåtet annars att kvinnor säger riktigt taskiga kommentarer när man tar upp att kvinnor har lättare att få sex än männen i stort.

Men hej Vattumankillen, hur många olika nick använder du dig av egentligen? Du är i alla liknande trådar och pratar om hur orättvist det är att tjejer lättare får sex än män och att tjejer därför inte har rätt att vilja få orgasm när de har sex.
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2022-11-08 17:27:38 följande:
    Om orgasmer ska vara viktiga under sexet och hälsan, kvinnliga orgasmglappet, då gäller det ju även för män som saknar sexpartner.
    Det är inte så att kroppen vet om varför någon blir utan orgasm.

Nu jämför jag med saker som är samma sak. 
    Orgasmer under sex är viktigt för att man ska vilja ha sex med en annan person.

Men hälsofördelarna av orgasmer kan man fixa själv genom onani. 
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-14 20:02:36 följande:
    Om en mans njutning är efter hans orgasm och att ogillar göra exempelvis avsugningar, är det då förbjudet om han avslutar sexet?
    En kvinna som har sex har lika mycket rätt till sex för de som aldrig har sex, har inte sex just då eller personer som ogillar sex, oavsett kön. 

Så när man inleder sex då ska man endast bryr sig om sin egna njutning men när sexet startas så ska man plötsligt lägga mer tid på andras önskemål än vad man själv vill? 
    Vi har konstaterat i andra trådar att du dels verkar ha autism, dels inte har haft sex med en annan person någon gång. Troligen är det saker som försvårar för dig att förstå hur sex går till och som också gör att du fastnar i vissa tankemönster. 

Det verkar gå i perioder för dig, när du hänger mycket på familjeliv, skriver många inlägg och är arg. Jag hoppas att du kan hitta andra sätt att ta dig vidare i livet.
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-14 20:17:40 följande:
    Jag känner att jag blir förnedrad och vill inte att det ska vara så för någon. 
    Och jag tar upp skillnader mellan vad folk säger trots likheterna. 
    Jag upplever att folk försökt förklara för dig tusen gånger men du har en bild av hur sex "borde" vara som endast fungerar i teorin, inte i verkligheten. 
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-04-11 21:12:04 följande:
    Du får länka till lagstiftningen där det står att orgasmer under sex måste fördelas rättvist enligt lagen. 
    Att när kvinnor valt ut en sexpartner då plötsligt ska sex fördelas rättvist till en kvinnas fördel. 
    .. 
    Men sök hjälp nån gång! Vi är många som bett dig. 

Hur ska du kunna veta nåt om hur sex funkar när du aldrig haft det, och dessutom ser på saker på ett märkligt sätt pga din autism? 

Ja, vi fattar att du är bitter. Men gör nåt åt det då! Det här är nog säkert 200:e gången jag ger dig samma råd, nån gång tar tålamodet slut.
  • Anonym (,)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-09-20 19:03:23 följande:
    Det blir då att män inte har rättighet till sex och kvinnor har inte rättighet till bra sex. 
    Fast sex är ju inte värt att ha om det inte är bra, då kan man lika gärna vara utan. Det finns sexleksaker att onanera med, mycket mycket bättre än dåligt sex!
Svar på tråden Orgasmglappet