Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

Eurydike skrev 2023-07-12 17:46:46 följande:
    Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
    Nu handlar det också om sex. 
    Det verkar finnas ett tydligt samband just för sex och förhållande att många byter argument för det passar en bra just då. 

Jag vill poängtera argument som är likadana och det finns ingen lagstiftning som förbjuder olika argument när det missgynnar eller gynnar männen 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (48) skrev 2023-07-25 21:13:44 följande:
    OBEGRIPLIG SVENSKA! 
    Å Varför  fortsätter du med nåt nytt språkligt haveri istället för att svara på frågan i det inlägg du citerar? 
    God dag yxskaft liksom....
    I så fall. 
    Vad kan man jämföra sex med då?
    Vad får jag jämföra med så länge som du blir nöjd?
    Vad kan jag jämföra med då när kvinnor har det sämre än männen och det handlar om sex? 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (48) skrev 2023-07-25 21:13:44 följande:
    OBEGRIPLIG SVENSKA! 
    Å Varför  fortsätter du med nåt nytt språkligt haveri istället för att svara på frågan i det inlägg du citerar? 
    God dag yxskaft liksom....
    Kanske är obegripligt, du kanske har rätt. 

Men ta ett exempel på något som handlar om sex och där kvinnor har det sämre än männen och man ska jämföra med ligg glappet? 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (48) skrev 2023-07-25 22:00:09 följande:
    Ligg glappet? Vad är det? Nåt nytt du hittat på? Eller är det din situation du döpt till "ligg glappet" och som handlar om att du inte får ligga? 

Ett exempel? Tråden handlar enbart om det så det är underförstått.
    Frågan är vad du har att tillföra i en tråd som handlar om kvinnors orgasm.
    Ligg glappet har inte jag hittat på
    Det finns likheter mellan när man saknar sexpartner och när en kvinna blir utan orgasm vid sex. 
    Jag vill ta upp att männen inte heller garanterat något sexuellt och därför ska inte kvinnor kunna tro att de kan få något sexuell oavsett vad det handlar om.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (48) skrev 2023-07-25 21:46:40 följande:
    Varför måste det finnas något att jämföra med? Allt i livet går inte att jämföra. 
    Du är så avis på kvinnor att det är löjligt. 

Jag undrade varför du aldrig bemöter eller svarar på det du citerar? Du bara fortsätter kasta omkring ord. 
    Män är inte garanterat något. 
    En kvinna kan avsluta när hon vill. 
    Det blir mer rättvist att kvinnor inte heller kan garanterat få en orgasm när kvinnan valt ut en sexpartner. 

Det är inte min åsikt att bedöma om mannen är egoistisk eller inte.
  • Anonym (Ologiskt)
    Ligg glappet? Vad är det? Nåt nytt du hittat på? Eller är det din situation du döpt till "ligg glappet" och som handlar om att du inte får ligga? 

Varför ska männen vara barmhärtiga mot kvinnorna när kvinnor blir utan orgasm vid sex?
    Samma kvinna hade inte velat ligga för att vara snäll eller för att i någon statistik står det att kvinnorna har det bättre. 

Det är såklart tråkigt om kvinnan blir utan orgasm vid sex min personliga åsikt, men lika ska vara lika för alla
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (48) skrev 2023-07-25 21:46:40 följande:
    Varför måste det finnas något att jämföra med? Allt i livet går inte att jämföra. 
    Du är så avis på kvinnor att det är löjligt. 

Jag undrade varför du aldrig bemöter eller svarar på det du citerar? Du bara fortsätter kasta omkring ord. 
    Så du tror att kvinnor hade velat göra något sexuellt med någon man för att i någon statistik har kvinnorna bättre än männen? 
  • Anonym (Ologiskt)

Den handlar om kvinnor som blir utan orgasm vid sex. 
    Det händer även personer som inte har sex. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Kvinnor är inte heller garanterad njutning.
    Kvinnor kan neka sex för vilken orsak som helst. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Det blir då att män inte har rättighet till sex och kvinnor har inte rättighet till bra sex. 
Svar på tråden Orgasmglappet