Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 15:46:10 följande:
Exakt. Handlar nog mycket om hur föreställningen om att sex ska vara.
Det är lite det som är min poäng också. Föreställningen är att killar bara ska gilla vanligt penetrativt sex och använda kroppen. När då en kille kommer som inte kan komma genom vanligt sånt sex (som vi föreställer oss) så blir det konflikt och tjejen vet inte riktigt hur hon ska göra.
Känns lite som att du går i försvarsställning och till varje pris vill försvara tjejerna och ge en förklaring till alla situationer. Det jag skrivit är ingen kritik utan en observation som vi tillsammans kan försöka hjälpas åt med att hitta en lösning på.
Det är inget fel i att våga vara öppen för att tjejer inte är vana med killar som inte kan komma. Det är inte ett faktum som måste försvaras eller slås ner. Utan vi bör se det som en möjlighet att förbättra och utveckla vår förståelse för varandra istället.
Jag reagerar på att du uttrycker det som att
du ställer upp när du smeker, slickar en kvinna, trots att det ju är så de flesta kvinnor kommer.
Du tar liksom inte hänsyn till att samlag faktiskt ger mycket mer orgasmer för män. Det går därför inte att jämföra rakt av.
Själva utgångspunkten att en
smekning är att ställa upp, men att använda sin kropp bara är något "simpelt".
Det är en väldigt orättvis tanke.
Som om det är enkelt att "erbjuda sitt hål" . Det är liksom inget hål, som man kan erbjuda hur som helst. Det, om något, är en extremt stor förenkling av kvinnans kropp.
Måste jag göra samma utläggning som du, att man in detta samhälle får reagera, och skriva de åsikter och reflektioner man har. Jag kommer inte i försvaställning bara för att jag säger min uppfattning.
Jag skriver min observation.
Jag skrev ju själv i mina inlägg att jag tror
mångas sexliv skulle må bra av att ha mindre samlagcentrerat sex och mer smek och oralsex, bara. Det är ett
bra sätt att förstå varandras njutning, när inte huvudakten är samlag. Det var från min sida ett förslag för att lättare förstå varandras kroppar.
Varje sexliv har sina problem och om killen initiatierar sex när tjejen helst hade väntat, mest ställer upp, kanske viljan att engagera sig i mannens lust inte är lika stark.
I min förra relation blev jag ofta väckt för sex på morgonen och ofta hade jag hellre sovit vidare. Min kropp var för sömnig för att orka bli kåt. Ibland runkade jag honom och ibland ställde jag upp med min kropp och glidmedel. I de fallen var jag ganska oengagerad, men de berodde på att jag tyckte att vårat sexliv styrdes för mycket av hans behov. Jag hade liksom en grundläggande irritation över detta.
Det var orsaken till mitt oengagemang i hand orgasm. Sexlivet, och problem med det, beror på många olika orsaker. Inte sällan känslomässiga. När jag kände mig mer sedd, relationen varmare, hade jag en helt annan vilja att ge honom njutning och vara engagerad.