Orgasmglappet
Rätt stor skillnad på att båda har sex frivilligt och ger varann orgasm, och att nån måste ha sex med nån den inte vill.
Rätt stor skillnad på att båda har sex frivilligt och ger varann orgasm, och att nån måste ha sex med nån den inte vill.
Har det gått dig förbi att det finns män som skiter i det fast man förklarar? Diskuterat det med många vänner, vanligt att killen vill bli avsugen men inte är beredd att göra nåt tillbaka.
Hur mycket av porren du ser är inriktad på kvinnors njutning? Hur mycket tas vikten av klitoris upp i skolans sexualundervisning?
Ditt inlägg påminner om hur kränkta folk blir, så fort man inte har hundra procents fokus på män och deras njutning. Faaarliiiigt.
Jag skiter väl i vilka böcker du läser. Snacka om att dra förhastade slutsatser. Jag är intresserad av att så många tjejer som möjligt ska sluta ha sex med män som inte intresserar sig för deras orgasm. De män som faktiskt vill ha ett givande och tagande i sexet, där båda får komma, ska självklart avlas på.
Jag undrar hur många män som skulle vara nöjda med sex om alla tjejer avbröt innan de gick för männen. Det kan du fundera på.
Du får jämföra det med om tjejer avbröt sexet innan det gått för mannen, dvs utebliven orgasm för mannen. Då går det att jämföra med att många män väljer att avbryta sexet innan kvinnan fått orgasm. De två situationerna är exakt likadana.
Det du jämför, är två olika saker.
Så hur skulle män uppleva sex om tjejer avbröt innan de fått komma? Skulle män inte klaga?
Tänk er scenariot att kvinnor helt enkelt avbröt innan mannen hunnit komma, lika ofta som tjejer blir utan orgasm. Det vore ett spännande experiment.
Jag kan inte yttra mig om kvinnors sexlust i relationer, endast utgå ifrån mig själv där jag alltid haft lika mycket eller mer lust än mannen.
Men det är väl inte konstigt om kvinnor tappar lusten om de sällan eller aldrig får komma?
Män, tänk er in i att tjejen avbryter sexet varje eller nästan varje gång innan ni hunnit få orgasm. Skulle ni inte lika gärna runka då?
Klart de flesta tjejer inte tappar sexlusten om de faktiskt får ut nåt av sexet. Om killar aldrig fick orgasm vid sex skulle de flesta tjejer undra vad som var fel.
Normen måste bli att båda får komma, eller ingen. Men det senare vore ju trist. Det kan inte vara norm att bara den ena kommer vid sex hela tiden, det blir ju förjäkla trist för den andra.
Kan du yttra dej om:
Hur mycket av din självonani är inriktat på männens njutning?
Hur många av filmerna du ser som stimulerar kvinnors erotiska fantasier är inriktade på männens njutning?
Eller vägrar du att svara på samma sorts frågor du ställer till andra?
Vi behöver inte dra in mig personligen då jag har sex med en man som faktiskt vill att vi båda ska njuta. Men misstänker starkt att om man som kvinna aldrig får komma, då tappar man intresset för sex. Jämförelsen är om kvinnan avbryter innan mannen kommit, då fattar man hur absurt det skulle vara.
Svårt att förstå varför män känner sig så påhoppade av det här? Man har väl intresse av att den man har sex med njuter, eller?
Fast det handlar långtifrån alltid om att tjejen inte instruerar. Självklart kan inte mannen vara tankeläsare, men han kan fråga hur hon vill ha det (precis som tjejen kan fråga honom vad han gillar). Och vara villig att lägga ner tid och intresse. Istället för att det är norm att det är över när mannen sprutat, kan man väl göra det till norm att tjejen får komma först? Det är det tankesättet som måste ändras. Sex är inte bara penetrativt. Man kan börja med att smeka eller slicka tjejen, eller använda vibrator, inte gå direkt på penetration t ex. Det tar ofta mer tid för tjejer att komma än för killar, så låt det ta tid. Sucka inte över att det tar tid. Det är en del av sexet.
Minska orgasmglappet, helt enkelt. Fråga! Det är ingen skam i det.