Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

Anonym (,) skrev 2023-04-11 23:03:45 följande:
    Men sök hjälp nån gång! Vi är många som bett dig. 

Hur ska du kunna veta nåt om hur sex funkar när du aldrig haft det, och dessutom ser på saker på ett märkligt sätt pga din autism? 

Ja, vi fattar att du är bitter. Men gör nåt åt det då! Det här är nog säkert 200:e gången jag ger dig samma råd, nån gång tar tålamodet slut.
    Jag diskuterar mer om skillnader hur ni resonerar när det handlar om sex. 
    Inte att samspel skulle vara fel utan exempelvis att olika kvinnor säger att sex är ett behov när de blir utan orgasmer men sex ska inte vara ett behov när män blir utan orgasmer för de saknar sexpartner. 

Att det ska vara olika pågrund av att sex ska vara ett samspel är inte ett svar på min fråga utan är medvetet vilseledande för att de vill gynna sig själv.
    Det är inte samspelet som gör att sex är ett behov. 
  • Anonym (Ologiskt)

Hur ska du kunna veta nåt om hur sex funkar när du aldrig haft det, och dessutom ser på saker på ett märkligt sätt pga din autism? 

Ja, vi fattar att du är bitter. Men gör nåt åt det då! Det här är nog säkert 200:e gången jag ger dig samma råd, nån gång tar tålamodet slut.
    Om det ska handla om att männen vill ge njutning då borde ni inte frågasätta när jag säger att kvinnors orgasmer vid sex inte ska fördelas rättvist. 

Då handlar det inte alls om ett val, för ni accepterar inte när någon säger nek. 
    Dessutom är det konstigt att säga att alla som tillhör ett kön etc ska tycka något utan att man frågat alla. 
    Det är ett bevis på att könsroller påverkar. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-04-24 14:57:26 följande:
    Om det ska handla om att männen vill ge njutning då borde ni inte frågasätta när jag säger att kvinnors orgasmer vid sex inte ska fördelas rättvist. 

Då handlar det inte alls om ett val, för ni accepterar inte när någon säger nek. 
    Dessutom är det konstigt att säga att alla som tillhör ett kön etc ska tycka något utan att man frågat alla. 
    Det är ett bevis på att könsroller påverkar. 
    När jag säger nej...
  • Anonym (Ologiskt)

Det här kan vara ett bevis på att många kvinnor och vissa män försöker luras vanligen

Nu är situationen annorlunda, att det är kvinnorna som har det sämre sexuellt och då plötsligt ska sex fördelas rättvist, sex ska vara ett behov och sex ska fördelas jämställt.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Om det finns finns likheter mellan män som blir ofriviligt utan sexpartner så skulle kvinnor använda andra argument. 
    Om sex är ett behov är det ett behov oavsett vad som gör att man inte får orgasmer vid sex 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-04-29 13:55:15 följande:
    Om det finns finns likheter mellan män som blir ofriviligt utan sexpartner så skulle kvinnor använda andra argument. 
    Om sex är ett behov är det ett behov oavsett vad som gör att man inte får orgasmer vid sex 
    Om det inte finns likheter... 
  • Anonym (Ologiskt)

Nu handlar det bokstavligt talat om samma sak fast orsaken är annorlunda. Att kvinnor böir utan orgasmer vid sex. Det gör ju också män utan sexpartner. 

Så det är inte en tolkning över saker som olika personer tycker är likadana. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-05-18 11:53:46 följande:
    Nu handlar det bokstavligt talat om samma sak fast orsaken är annorlunda. Att kvinnor böir utan orgasmer vid sex. Det gör ju också män utan sexpartner. 

Så det är inte en tolkning över saker som olika personer tycker är likadana. 
    Tillägg. 
    Det finns ingen mänsklig rättighet lag som säger att det är olika saker beroende på varför någon blir utan orgasmer vid sex. 

Det är inget som förhindrar någon att tycka att sex i övrigt borde också vara jämställt. 
  • Anonym (Ologiskt)

Om det inte finns likheter mellan det som jag tog upp för "det påstås vara som att jämföra päron med äpplen" 

Med den logiken
    I så fall måste kvinnliga orgasmglappet ha något annat med sex att göra. Det är inte sex det handlar om. Vad är det då ni håller på med? 
    2. Jämställdhet existerar bara när kvinnor blir utan orgasmer vid sex och inte när män missgynnas vid sex. 
    3. Njutning vid sex existerar bara när någon kvinna blir utan orgasm med en sexpartner. Kroppen skulle känna av vad som är orsaken till någon blir utan orgasmer vid sex.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Om sex ska handla om något man måste förtjäna så blir det rättvist om olika kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
Svar på tråden Orgasmglappet