Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

New Dawn skrev 2023-02-03 22:19:18 följande:
    Håhå... Det var en väldigt konstig slutledning. 

Nej, kvinnor vill inte att män ska ligga för att vara snälla. Kvinnor vill att männen ska vilja ligga med dem... Är det svårt att förstå? 
    Om syftet är inte att männen ska vara snälla mot kvinnan, varför kan hel del kvinnor håna män som inte ger orgasm till kvinnor, som kvinnorna vill ha?
    Att håna någon är inte att man bryr sig om vad andra personer vill eller kan prestera. 
  • Anonym (Ologiskt)

Kvinnor väljer inte män pågrund av någon empati. 
    Många kvinnor kan säga saker som annars i andra sammanhang hade räknats som något taskigt, exempelvis det är otrevligt om någon kvinna säger att det är äckligt, omanligt och avtändande med män som mår dåligt. 

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (earr) skrev 2023-02-05 16:53:51 följande:

men hur mycket suckers får ni vara, seriöst inget bättre för er än att ständigt mata troll? nja alla troll matar troll.

Kvinnor kan se negativt på saker som exempelvis om en man mår dåligt nu. 
    Just vid sex och förhållande så är snarare empatin motsatsen jämfört med vänskap
  • Anonym (Ologiskt)
    Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Empati existerar inte hos sex och förhållande. 
    Kvinnorna som klagar väljer hellre att klaga än att göra slut
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (earr) skrev 2023-02-05 16:53:51 följande:

men hur mycket suckers får ni vara, seriöst inget bättre för er än att ständigt mata troll? nja alla troll matar troll.

Eftersom sex och förhållande ser annorlunda ut jämfört med vänskap så kan män känna att de inte kan vara öppna med att berätta om sina problem.

Så nu plötsligt ska män ha empati för kvinnors orgasmer? 
  • Anonym (Ologiskt)
    New Dawn skrev 2023-02-10 14:58:16 följande:
    Bara ett hål... 
    Du har ingen aning hur det är att ställa upp med sin kropp. Det är det värsta man kan göra som kvinna. Det riskerar att slita på slemhinnor, riskerar svampinfektioner, men det minskar också möjligheten att njuta, och inte sällan kan det göra att sexlusten minskar över tid. Kroppen lär sig att sex är något man ska undvika. 
    Tyvärr är det något som ändå ofta sker. Man kan ju undra varför. Varför runkar inte kvinnor av männen mer, utan låter han ligga och slita på oss?
    Jag tror det beror på att på någon typ av föreställning att sex ska vara så, att det är det killen vill. 
    Det kan också vara osäkerhet. 
    Det är ju få kvinnor som kommer utan smekningar så det är ju mer "naturligt" att det ingår att mannen smeker kvinnan. Det handlar nog mycket om våra föreställningar om hur sex ska/brukar vara. 
    Vad tror du det beror på?
    Hur beter ni er när kvinnan börjar runka? Om mannen avbryter ofta för att tex i stället ha samlag, eller tar över själv kan kvinnan få för sig att hon inte kan. Kanske är det så att killen beter sig som att det är samlag som är hans egentliga strävan. 
    Sedan har vi det här med avsugningar. Varför gör inte kvinnan det. Jag gissar att det oftast beror på att det känns "äckligt". Lukt kan definitivt vara en orsak, men även att få en stor sak mot gommen. Det ger lätt kräkkänslor och det är ju inte så konstigt att man vill undvika. Om mannen juckar lite samtidigt kan det kännas väldigt okontrollerat obehagligt. 
    Jag tycker det absolut bästa är att kombinera runk och sug, men många kvinnor har uppfattningen att så stor del av Kuken ska in för att det ska vara bra. 

Min uppfattning är för övrigt att många män faktiskt inte tar lika stort ansvar för kvinnor orgasm. Min tidigare erfarenhet, och vad jag hört från andra kvinnor, är att väldigt många män vill att kvinnan ska smeka sig själv under samlag. Nu säger jag inte att det är dåligt, men det gör att kvinnorna gör det mesta jobbet för sin egen orgasm. 
    Bara en penis för männen. 
    Bara ett avelsdjur som ska tillfredsställa en kvinna. 
  • Anonym (Ologiskt)
    New Dawn skrev 2023-02-10 14:58:16 följande:
    Bara ett hål... 
    Du har ingen aning hur det är att ställa upp med sin kropp. Det är det värsta man kan göra som kvinna. Det riskerar att slita på slemhinnor, riskerar svampinfektioner, men det minskar också möjligheten att njuta, och inte sällan kan det göra att sexlusten minskar över tid. Kroppen lär sig att sex är något man ska undvika. 
    Tyvärr är det något som ändå ofta sker. Man kan ju undra varför. Varför runkar inte kvinnor av männen mer, utan låter han ligga och slita på oss?
    Jag tror det beror på att på någon typ av föreställning att sex ska vara så, att det är det killen vill. 
    Det kan också vara osäkerhet. 
    Det är ju få kvinnor som kommer utan smekningar så det är ju mer "naturligt" att det ingår att mannen smeker kvinnan. Det handlar nog mycket om våra föreställningar om hur sex ska/brukar vara. 
    Vad tror du det beror på?
    Hur beter ni er när kvinnan börjar runka? Om mannen avbryter ofta för att tex i stället ha samlag, eller tar över själv kan kvinnan få för sig att hon inte kan. Kanske är det så att killen beter sig som att det är samlag som är hans egentliga strävan. 
    Sedan har vi det här med avsugningar. Varför gör inte kvinnan det. Jag gissar att det oftast beror på att det känns "äckligt". Lukt kan definitivt vara en orsak, men även att få en stor sak mot gommen. Det ger lätt kräkkänslor och det är ju inte så konstigt att man vill undvika. Om mannen juckar lite samtidigt kan det kännas väldigt okontrollerat obehagligt. 
    Jag tycker det absolut bästa är att kombinera runk och sug, men många kvinnor har uppfattningen att så stor del av Kuken ska in för att det ska vara bra. 

Min uppfattning är för övrigt att många män faktiskt inte tar lika stort ansvar för kvinnor orgasm. Min tidigare erfarenhet, och vad jag hört från andra kvinnor, är att väldigt många män vill att kvinnan ska smeka sig själv under samlag. Nu säger jag inte att det är dåligt, men det gör att kvinnorna gör det mesta jobbet för sin egen orgasm. 
    Finns många personer som tycker att män är ett avelsdjur som man ska få lura till sig en graviditet 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

En kvinna får neka när som helst. 
    När en kvinna startat sexet så kan kvinnan inte vara säker och garanterad njutning när det handlar om njutning genom någon annan. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Det har inte direkt med att orgasmer påstås ska fördelas jämställt. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-13 14:18:06 följande:
    Exakt! Så är det för både män och kvinnor. Man får avbryta när som helst och är aldrig garanterad njutning genom någon annan. Det är logiskt 😊
    Det är inte det som gäller nu när det handlar om kvinnliga orgasmglappet 
Svar på tråden Orgasmglappet