• Eurydike

Orgasmglappet

New Dawn skrev 2023-02-10 14:58:16 följande:
    Bara ett hål... 
    Du har ingen aning hur det är att ställa upp med sin kropp. Det är det värsta man kan göra som kvinna. Det riskerar att slita på slemhinnor, riskerar svampinfektioner, men det minskar också möjligheten att njuta, och inte sällan kan det göra att sexlusten minskar över tid. Kroppen lär sig att sex är något man ska undvika. 
    Tyvärr är det något som ändå ofta sker. Man kan ju undra varför. Varför runkar inte kvinnor av männen mer, utan låter han ligga och slita på oss?
    Jag tror det beror på att på någon typ av föreställning att sex ska vara så, att det är det killen vill. 
    Det kan också vara osäkerhet. 
    Det är ju få kvinnor som kommer utan smekningar så det är ju mer "naturligt" att det ingår att mannen smeker kvinnan. Det handlar nog mycket om våra föreställningar om hur sex ska/brukar vara. 
    Vad tror du det beror på?
    Hur beter ni er när kvinnan börjar runka? Om mannen avbryter ofta för att tex i stället ha samlag, eller tar över själv kan kvinnan få för sig att hon inte kan. Kanske är det så att killen beter sig som att det är samlag som är hans egentliga strävan. 
    Sedan har vi det här med avsugningar. Varför gör inte kvinnan det. Jag gissar att det oftast beror på att det känns "äckligt". Lukt kan definitivt vara en orsak, men även att få en stor sak mot gommen. Det ger lätt kräkkänslor och det är ju inte så konstigt att man vill undvika. Om mannen juckar lite samtidigt kan det kännas väldigt okontrollerat obehagligt. 
    Jag tycker det absolut bästa är att kombinera runk och sug, men många kvinnor har uppfattningen att så stor del av Kuken ska in för att det ska vara bra. 

Min uppfattning är för övrigt att många män faktiskt inte tar lika stort ansvar för kvinnor orgasm. Min tidigare erfarenhet, och vad jag hört från andra kvinnor, är att väldigt många män vill att kvinnan ska smeka sig själv under samlag. Nu säger jag inte att det är dåligt, men det gör att kvinnorna gör det mesta jobbet för sin egen orgasm. 
    Placeringen av klitoris suger verkligen, eftersom den inte blir stimulerad vid samlag. Antar att det är för att skydda den från att komma till skada vid en förlossning, men det gör det besvärligare att kunna njuta vid sex, eftersom de flesta kvinnor behöver klitorisstimulans för att kunna få orgasm. Att smeka sig själv under sex är såklart ett alternativ. Jag är inte blyg eller hämmad, jag har gjort det många gånger. Men kommer ändå aldrig riktigt ifrån känslan att jag ligger och onanerar. För det gör jag ju, med en man i mig. Slutar jag smeka, då dalar genast upphetsningen. Det är alltså inte mannen som skapar den sköna känslan, utan jag själv. Att alltid ha full kontroll på sin egen orgasm är oerhört trist i längden. Särskilt om mannen inte vill anstränga sig varken med förspel eller smek under akten. Till slut stänger man godisbutiken för gott. Eller rättare sagt, man börjar baka godis på egen hand.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 13:41:22 följande:
    En kvinna får neka när som helst. 
    När en kvinna startat sexet så kan kvinnan inte vara säker och garanterad njutning när det handlar om njutning genom någon annan. 
    Exakt! Så är det för både män och kvinnor. Man får avbryta när som helst och är aldrig garanterad njutning genom någon annan. Det är logiskt 😊
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 14:18:54 följande:
    Det är inte det som gäller nu när det handlar om kvinnliga orgasmglappet 
    Jo, det gäller nu, då, sen, alltid. Hela tiden. Även när det handlar om kvinnliga orgasmglappet, bara att kvinnor förmedlar och ventilerar en önskan om att bli tillfredsställda i sängen.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 14:25:26 följande:
    Hypotetiskt kan det vara olikheterna mellan orgasmer och om sex i övrigt ska fördelas som gör att du tycker orgasmer ska fördelas mer rättvisare till kvinnors fördel än sexpartner. 
    Men det är tydligt att du och många andra försöker enbart gynna sig själv och att det fungerar att vinkla till eran fördel. 

Om det handlar om olikheterna så hade du och andra accepterat likheterna också. 
    Nu säger ni att det inte finns någon likhet alls tror att ni kan säga exakt samma sak. 

Det blir ologiskt om man säger att sex ska fördelas jämställt och sex är ett behov  när det handlar kvinnliga orgasmglappet och att sex är inget behov, ingen mänsklig rättighet och att sex ska inte fördelas jämställt när det handlar om män som saknar sexpartner.

Att du och många andra inte vill diskutera ens, talar för att det handlar om att du vill gynna dig själv. 
    Jag vill gärna diskutera och reklamera. Reklamera mitt kön till skaparen, för att klitoris sitter för långt från hålet, vilket gör att jag kräver merarbete vid sex för att kunna komma. Vet du vart jag ska vända mig med mina klagomål?
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-14 20:12:15 följande:
    Varför är det då samhällets fel, mannens fel påstås det?
    Om det handlar enbart om vad kvinnor vill, då kan det inte vara männens fel..!? 
    Det är inte samhällets eller mannens fel. Varje individ, man som kvinna, måste bli bättre på att inte nöja sig med smulor om man vill käka hela kebabrullen. För då får man alltid gå hungrig. Män har lättare för att få sig ett riktigt skrovmål. Att uppnå orgasm vid samlag är oftast ingen utmaning för män, medan många kvinnor får nöja sig med att slicka tallriken efteråt. Jag är jävligt hungrig och vill äta en god trerätters, därför måste jag hitta en restaurang som erbjuder detta. Så länge jag fortsätter att gå till hak, kommer jag få mat som smakar bak 😝
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-16 11:44:35 följande:
    Det gäller bara generellt sett då det finns kvinnor som kan få orgasmer vid sex och samtidigt ha det lättare att få sex än männen. 
    Ja, och det finns män som har lätt att få sex och orgasm, precis som kvinnorna. Varken män eller kvinnor har rätt till orgasm om man inte fixar den själv. Det man däremot har rätt till är att tacka ja eller nej till att ha sex, om någon vill ha sex med en. Om någon är egoistisk och inte får en att njuta i sängen, då blir man inte särskilt benägen att göra om det. Är det riktigt illa har man hellre sex med en kaktus 🌵
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-17 16:19:55 följande:
    Ingen rätt att få tacka ja eller nej då det inte heller är en rättighet att någon är intresserad i en. 
    Om någon är intresserad har man rätt att tacka ja eller nej. Om ingen är intresserad behöver man inte tacka ja eller nej.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-17 16:19:55 följande:
    Ingen rätt att få tacka ja eller nej då det inte heller är en rättighet att någon är intresserad i en. 
    Tror vi har diskuterat jämställdhet förut, men du hette Nattfrossa då och jag hade en annan användare.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-28 20:51:31 följande:
    Och eftersom sex och relationer påverkar samhället mycket så handlar det inte så mycket om att det ska vara något privat och ingen mänsklig rättighet med sex.
    Statistik görs på exempelvis svenskarnas sexvanor. 

Det är inte olämpligt om någon tycker det är jobbigt att bli utan sex för att de flesta andra har sex. 
    Nej, det har du helt rätt i! Det är inte olämpligt om någon tycker det är jobbigt att bli utan sex för att de flesta andra har sex. Det är lämpligt om någon tycker det är jobbigt, om denna någon upplever en orättvisa. Det har man all rätt att tycka.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-12 10:13:22 följande:

Jag har en rättighet att få tycka att kvinnors orgasmer vid sex ska inte fördelas "rättvist" för övrig sex ska inte göra det. 

Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
Svar på tråden Orgasmglappet