Inlägg från: Anonym (Hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hon)

Orgasmglappet

Anonym (,) skrev 2021-02-05 16:45:50 följande:

Fast vad är poängen med att ha mycket sex om man ändå har mindre chans att komma?

Har kommit 0 ggr vid sex som inte varit i relation. Det sexet hade jag gärna varit utan i efterhand.

Endast i relation med man som varit lyhörd och intresserad har jag kommit. Mängd går inte före kvalitet, tvärtom. Hellre sex sällan och orgasmgaranti eller sex ofta utan orgasm. Fattar ni hur frustrerande att ligga och inte komma? Tänk er själva.

Jag har precis samma erfarenhet. Engångsligg ger absolut ingenting, då är jag hellre utan sex. 

Vill jag ha garanterad orgasm så får jag det genom att i min ensamhet använda vibrator eller satisfyer framför nått trevligt porrklipp.

Min man är verkligen proffs på att slicka mig och får mig ofta att komma. Men hur det än är så kan jag inte ha 100% fokus på mig själv och då händer det att orgasmen uteblir. Men det gör absolut ingenting eftersom att det inte är min mans fel att jag inte får orgasm då den uteblir. Ibland behöver jag bara vara mer fokuserad.

• Anonym (Hon)

Att det finns ett orgasmglapp tror jag beror på en kombination av många olika saker.
    Kvinnor generellt svårare att få orgasm än män. 
    En del män kanske underskattar hur mycket mer komplext det är för måna kvinnor att få orgasm.
    Många definierar sex som endast penetration och kallar allt annat för förspel. Penetrationen är säkert huvudnumret för de flesta män och det som många skulle kalla för förspel är huvudnumret för kvinnan. Men jag tror att många, både män och kvinnor har en förmåga att se "förspelet" för något som inte är lika viktigt som penetrationen. 
    Det finns kvinnor som tror att det är något fel på dem för att de inte får orgasm av endast penetration.
    En del kvinnor har inte utforskat sin kropp tillräckligt för att ens få orgasm vid onani och då blir det ju väldigt svårt för en man att lista ut vad som krävs.
    Det finns kvinnor som fejkar orgasm hela tiden så att deras partner inte ens vet om att orgasmen uteblir. 
    Det finns själviska män som helt enkelt inte bryr sig ifall kvinnan njuter eller inte. Bara han tillåts göra, får det han behöver för att njuta så räcker det.
    Det finns män som saknar tålamodet och ger upp innan kvinnan har kommit om det drar ut på tiden. 

Så själviska och otåliga, eller ovetandes män i kombination med en kvinna som tar tid på sig, inte vet vad hon behöver eller fejkar är nog lika med orsaken till orgasmglappet i många heterosexuella relationer.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-02-05 19:35:30 följande:
    Eftersom sex påstås vara ingen mänsklig rättighet när män klagar så finns det i så fall inga själviska män då män inte ska ligga ideelt.
    Tycker du att sex ska vara en mänsklig rättighet? I så fall, vems skyldighet ska det vara att knulla med alla som ingen vill knulla med frivilligt? 

Oavsett vad det gäller så är det sällan framgångsrikt att vara ett själviskt svin i ett förhållande. 
  • Anonym (Hon)
    Umedude skrev 2021-03-11 13:49:40 följande:

Oj, håller inte alls med dig där... och jag tror att jag uttryckte mig illa.

Plikt kanske är ett dåligt ord eftersom jag inte känner någon press från omvärlden eller samhället. Jag personligen anser att jag SKA tillfredställa min kvinna. Hon ska ha lika skönt som jag.

Min erfarenhet, när jag har pratat med både män och kvinnor, är att majoriteten av män inte riktigt bryr sig eller engegerar sig.
    De flesta män kör till de sprutar... och sen är de nöjda och akten är över.
    De flesta män jag talar med har ingen aning om hur klitoris ser ut rent anatomiskt. Hur fungerar den? Vad kan man göra etc?

Yes, för mannen är det oftast bara att köra på... han kommer oftast till slut.
    Svårare för kvinnor? Egentligen inte. Återigen handlar detta om att mannen ska engagera sig. 

Det är superenkelt att få kvinnan att komma:

1. Läs på och studera kvinnans anatomi och erogena zoner. Om man inte vet dessa - hur ska man då kunna tillfredställa kvinnan?
    2. LYSSNA på hur kvinnan reagerar på det du gör. Stönar hon mindre, då gör du något fel. Byt teknik - gör något annat! Stönar hon högre? Bra, du är på rätt spår.

Mannen som styr och kvinnan som "hänger med"?

Då lyssnar man ju inte på kvinnan. Det beror ju på vilken sorts kommunikation ni har. 

Om kvinnan rider dig - då är det ju hon som styr.
    Man måste ju kommunicera under akten. 

Jag håller med dig helt. Men du missar en sak och det är att det inte bara hänger på att känna till anatomin. Det har även mycket att göra med vad som händer i hjärnan på kvinnan om hon är känslomässigt/ tankemässigt stimulerad. 

Jag kan få orgasm så mycket lättare om man byggt upp kåtheten och en sexig stämning under en längre tid med både beröring, kommunikation. 

Sen är det ju så att om mannen fungerar som du så behövs det ju såklart en kortare startsträcka oavsett. Det finns inget sexigare än en man som är generös i sänghalmen.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-03-11 16:50:12 följande:

Så det är fel på jämställdheten när kvinnor inte får som de vill sexuellt men det ska alltid ingen mänsklig rättighet när män klagar och att sex inte är nödvändigt?

Sex är ingen mänsklig rättighet och alla har rätt att avstå sex som man inte vill ha på vilka grunder som helst. 

Är du inte villig att ge njutning så kan ingen tvinga dig. Men samtidigt kan du ju inte förvänta dig att någon skulle vilja ha sex med dig på de premisserna. Med det tankesättet kan man ju lika gärna onanera istället. 

Jag skulle aldrig ha sex med en man som bara tar och skiter i om jag får ut något av sexet. Då är jag hellre utan sex. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (I) skrev 2021-03-11 17:31:29 följande:
    Du missar poängen. Varken sex eller orgasm är en mänsklig rättighet, ändå anses det legitimt för kvinnor att klaga på orgasmbrist men inte legitimt för män att klaga på sexbrist.
    Det är väl knappast ett orimligt att vilja ha ett sexliv där båda får ut något av det. Annars är det ju igen mening att ha sex. Har man ett sexliv så måste man ju få ha krav på vad man vill få ut av det. Vem vill ha sex med någon som är självisk? Menar du att kvinnor inte ska få ha något att säga till om i det gemensamma sexlivet? Varför ska man ställa upp på sex med någon som bara bryr sig om sin egen njutning? 

Att klaga rent allmänt på att ingen vill ligga med en får man väl göra men inget man kan lasta någon annan för. 

Det handlar om två helt olika saker. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mannens ansvar?) skrev 2021-03-12 10:43:16 följande:

Jag förstår inte riktigt, är det mannens ansvar att kvinnan får orgasm? Är det kvinnans ansvar att mannen får orgasm?

Jag får intrycket när jag läser i tråden att både mannens och kvinnans orgasm är mannens ansvar. Om mannen inte får orgasm så är det inte kvinnans fel, men om kvinnan inte får orgasm så är det definitivt mannens fel. Stämmer det verkligen?

Man har väl ett ansvar gentemot varandra. Det normala är väl ändå att man vill att alla inblandade ska få ut något av sexet. Sex handlar lika mycket om att ge som att ta. Det ska finnas en balans. 

Om en part bara tar och skiter i den andras njutning så är det inte sex enligt mig. Då onanerar man med hjälp av en annan människas kropp.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (I) skrev 2021-03-12 06:59:25 följande:
    Nej, det är precis samma sak, att klaga över nått som inte är en mänsklig rättighet. Skillnaden är bara att det ena företrädelsevis drabbar män och män får inte klaga på samma sätt, det handlar om sexism. 
    Det är stor skillnad på att ha krav i ett existerande förhållande och att ha ett allmänt krav att få sex av vem som helst det säger ju sig själv. 

Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med betyder det inte att kvinnor inte har rätt till ett jämställt sexliv med sin partner. 

Att orgasmglappet råkar vara till kvinnornas nackdel har att göra med att kvinnor generellt har svårare att uppnå orgasm och att det ofta är ett stort fokus på mannens könsorgan. 

Jag tvivlar starkt på att en man skulle tycka att det var rättvist om det bara är kvinnan som får orgasm för att hon är helt ointresserad av att involvera mannens kuk i sexakten och mena på att det är hans eget ansvar att smeka kuken till orgasm. Hur många män skulle tycka om ett sexliv där det inte förekommer någon penetration tex? Eller att det bara sker då och då och aldrig är en naturlig del i sexet? 

Sex är ett samspel mellan två personer. Om var och en ska ta ansvar för sin egen njutning så kan man ju lika gärna onanera istället. Då finns det ju inget syfte med att ha sex tillsammans med någon. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (I) skrev 2021-03-12 14:33:25 följande:
    Nej, det är ingen skillnad, kvinnor har ingen rätt till ett jämställt sexliv. Män har igen skydighet att ställa upp på sex på ett visst sätt bara för att kvinnor vill lika lite som kvinnor har skyldighet att ställa upp på sex med män bara för att de vill ha sex. 
    Det enda man har rätt till är att säga nej till sex man inte vill ha. 

Sedan kan man diskutera orgasmer ur nån sorts folkhälsoperspektiv eller rättviseaspekt men i sådant fall är det precis lika motiverat att diskutera sexbrist öht. 
    Män få diskutera sexbrist hur mycket dom vill. Det är bara det att då finns det överhuvudtaget ingen att ställa krav på.

Om en man nu har en sexuell relation så har han samma rätt som kvinnan att säga ifrån om han aldrig får ut något av sexet. Vill kvinnan inte göra något för att mannen ska få orgasm utan tycker att det får han fixa själv så hoppas jag att den mannen slutar ha sex med den kvinnan. Nu råkar det ju vara så att män generellt får orgasm av det som anses vara riktigt sex, dvs penetration. 

Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med så betyder inte det att alla kvinnor som någon vill ha sex med inte får ha några krav på kvaliteten. Man kan inte ställa sexlösa mäns problem som en motpol till precis alla andra problem. 

Att det finns män som ingen vill ha sex med är ett problem att diskutera.
    Att kvinnors njutning inte har en lika självklar plats i sexuella relationer är ett annat. 

Dessa helt olika problem. Därmed inte sagt att något av dessa problem står över det ena eller det andra. Dom hör helt enkelt inte till samma diskussion. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (I) skrev 2021-03-12 14:58:58 följande:
    Men då håller du ju med mig? Båda problemen är lika legitima att diskutera. Tyvärr är det ju inte den allmänna uppfattningen. 
    Vad eller vem är det som hindrar män att diskutera sexbrist? Det är bara att diskutera på.

Det enda problem jag kan se i den diskussionen som man kan invända emot är ju de män som vill att sex ska vara en mänsklig rättighet och att det skulle vara någons skyldighet att ställa upp på sex. Många män som ingen vill ha sex med brukar hysa agg mot kvinnor och mena att allt är kvinnornas fel. Kvinnorna har för höga krav, kvinnorna är elaka, kvinnorna väljer fel män, kvinnorna gör ditt och kvinnor gör datt. 

Att prata om ensamhet, längtan och vägar att gå i en sån situation är det knappast någon som ställer sig emot. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (I) skrev 2021-03-12 17:28:04 följande:

Du påstod ju nyss att jämlik sex var en rättighet för kvinnor. Så på vilket sätt är det bättre menar du? 

Ingen har skyldighet att ställa upp på dåligt sex. Alla har rätt att ställa krav på den som vill ha sex med en. Vill personen inte ställa upp på det så blir det inget sex. Varför ska någon gå med på sex med någon som skiter i ens njutning?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (,) skrev 2021-05-07 13:45:21 följande:

Jag kan inte yttra mig om kvinnors sexlust i relationer, endast utgå ifrån mig själv där jag alltid haft lika mycket eller mer lust än mannen.

Men det är väl inte konstigt om kvinnor tappar lusten om de sällan eller aldrig får komma?

Precis, får man inte ut något av sexet så tappar man ju både intresse och lust rätt snabbt. Då kan jag lika gärna onanera istället. Jag vägrar ställa upp som ett hål karln kan runka i. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (lycka till) skrev 2021-05-10 13:24:10 följande:
    Ja då får du väl strunta i att ha sex?
    Vad är problemet?
    Jag har inga problem alls med det. Har aldrig påstått det heller. Är sexet dåligt så är jag definitivt hellre utan. Varför skulle jag anstränga mig att ge en man orgasm som inte ger något tillbaka? Vill han att jag ska fixa min egen orgasm så har jag hellre en trevlig stund med bara mig själv. 

Det är män som gnäller över att det är så få kvinnor som är intresserade av ons eller att deras kvinnor tappar intresset för sex. Som sagt, är mannen ego i sängen så dör intresset till slut. Att kvinnor inte är lika intresserade av ons har också att göra med att chansen att man som kvinna får ut något av ett ons det är väldigt liten. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-06-02 19:14:09 följande:
    Så en man är ego om han inte gör som kvinnan vill i sängen?
    Man är jävligt ego om man bara bryr sig om sin egen njutning när man har sex med någon. 

Säg mig ett argument till varför man ska gå med på att ha dåligt sex med någon.... Sex är ingen jävla välgörenhet. Sex har man för att man vill och att det är skönt. Är det inte skönt med en viss person så finns det ju ingen som helst anledning att ha sex med den personen. Hela syftet med sex är ju borta. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-06-18 20:57:09 följande:
    Du är inte tvungen att ha sex om du inte vill men det går inte ihop med det som du skriver. .

Du skriver att det är egoism om man bara tänker på sin egna njutning vid sex men samtidigt ska sex inte vara en välgörenhet?

Om en man vill bara ha sex på sina villkor borde det inte vara fel för kvinnor gör också som de själva vill.

Om han tycker det räcker efter sin orgasm för då exempelvis blir det inte skönt längre, då borde det vara okej för sex ska ju inte vara en välgörenhet som du själv säger.

Om inte sex i övrigt ska fördelas rättvist så ska inte det här heller göra det.
    Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 

Svar på tråden Orgasmglappet