• Tukt

Orgasmglappet

Anonym (,) skrev 2021-02-05 15:17:04 följande:

Tror det handlar om att sex ofta = kuk i fittan, klitoris glöms bort.

Inte slicka tjejen, pulla henne, eller vad hon nu kommer av.

Sen är det inget fokus på kvinnlig njutning i samhället heller. Kvinnor ska vara sexiga, men man ser dem sällan njuta på riktigt. I porr framställs det som att kvinnan kommer utan att klittan är involverad etc.

Det är fortfarande ett visst tabu kring kvinnor och sex (tänk t ex skammen som fortfarande finns kring kvinnor som har många sexpartners).

Många män vet nog inte hur de ska göra och tror att det är omanligt att fråga. Alternativt ser bara till sin egen njutning.

Jag skulle vilja säga att det bygger på rätt hetronormativ sex, inspirerad av porr, där just penetrationen tillsammans med simultan orgasm ses som det enda riktiga.
  • Tukt
    Anonym (I) skrev 2021-02-05 15:50:22 följande:
    Jag tror inte porren är problemet, där har man sex på alla (o)möjligt sätt, jag tror snarare vanlig mainstream film är det stora problemet. Det är där man sällan ser nått annat än vanlig penetration och kvinnor som kommer högljutt av den.  
    Jag kan ge dig halvt rätt på att porr är saker som är rätt olika. Men jag tror den porr man tittar på, när man främst ägnar sig åt det jag kallar rätt mainstream-sex ofta är porr som bekräftar det man själv gör, snarare än att se det som avviker.
Svar på tråden Orgasmglappet