Inlägg från: Anonym (Texas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Texas)

Orgasmglappet

Anonym (,) skrev 2021-02-05 14:40:17 följande:

Vad gäller män så kan ni faktiskt lära er skilja på orgasm och utlösning, och ni är fullt fysiskt kapabla att få flera orgasmer i rad. Googla får ni se! Och öva öva öva.

Och, såklart, fråga er kvinnliga sexpartner hur ni kan hjälpa henne att nå orgasm! Det är okej att fråga om man inte vet.

Om det vore så enkelt...
    Men tyvärr är många kvinnor för dåliga på att ta för sig och för dåliga på att ställa krav. Många kvinnor har inte heller så bra koll på sin kropp - dom vet helt enkelt inte hur dom vill ha det. Dom lägger hela ansvaret på mannen. Löser han inte problemet är han en dålig älskare.
    Men som tur är så gäller det inte alla. Men alldeles för många.
  • Anonym (Texas)
    Umedude skrev 2021-03-11 09:50:57 följande:

Jag kanske har missuppfattar tråden... kanske handlar mer om jämställdhet än orgasmer.

Men jag anser att det är min plikt som man att få min kvinna att komma.
    Jag har lärt mig hur min fru fungerar och hon kommer oftast väldigt fort, dvs lååångt innan mig. Detta gör att hon oftast hinner minst två orgasmer när vi knullar... och ofta kommer vi tillsammans andra gången.

Men om hon bara fått en orgasm och fortfarande verkar superkåt när jag sprutar, så brukar jag slicka henne till en jätteorgasm efteråt.
    Det är otroligt viktigt att min fru får njuta maximalt.

Ja, det har blivit lite som en "plikt" för män att tillfredsställa sin partner. Där det långt kvar  till jämställdhet. Det borde ligga lite mera ansvar på kvinnan också kan jag tycka. Men det är lite knepigt eftersom det i dom flesta fall är mannen som är givare och kvinnan mottagare - det är mannen som är den aktiva parten och som styr händelseförloppet. Det är lättare att vara man eftersom man då gör sånt man njuter av. Kvinnan är lite mer utelämnad till vad mannen tänder på.

Men oavsett det så tror jag att nästan alla män och kvinnor tycker det är viktigt att partnern njuter - det ger både njutning, bekräftelse och prestige i att känna att man tillfredsställer sin partner. Men det är just där orgasmglappet kommer in - mannens orgasm kommer liksom av sig själv medan det är lite svårare för många kvinnor. Det handlar inte om orättvisa utan är helt enkelt en följd av hur vi vill ha sex - med mannen som styr och kvinnan som hänger med. 

Svar på tråden Orgasmglappet