Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Orgasmglappet

Det borde väl vara ganska välkänt vid det här laget. Men en bra påminnelse iaf. Glad

Det är väl ungefär samma information som man fick för 50 år sedan. Men sen har porren på internet exploderat och tyvärr förmedlat ett annat budskap. Dominanta män, kuksugning, analsex och stora kukar har tagit för stor plats i informationsflödet. I vissa fall tror jag ungdomar var bättre informerade på 1970-talet där det stora budskapet var jämlikhet och rättvisa mellan könen på det sexuella området - och där kvinnans njutning sattes i fokus.

• Anders 386
    Anonym (X) skrev 2021-02-05 14:49:11 följande:
    Vad sägs om att googla och läsa på?
    Man kan inte googla fram hur man ska lösa problemet. Kvinnor fungerar väldigt olika - det lär man sig snart på FL.

Vissa kommer av oralt - vissa hatar oralt.
    Vissa vill ha mjuksex - andra vill bli dominerade och tagna hårt.
    Vissa kommer av samlaget - vissa bara av klitorisstimulans.
    Vissa vill ha stora kukar - andra bryr sig inte.
    Vissa gillar analsex - andra skulle aldrig gå med på det.
    Vissa vill smeka sig själva under samlaget - andra skulle aldrig smeka sig själva när nån annan ser på.

Man skulle behöva googla varje kvinna för sig... 

Men det är väl lite så för oss män också - men inte riktigt lika splittrade åsikter kanske??
  • Anders 386
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 15:17:04 följande:

Tror det handlar om att sex ofta = kuk i fittan, klitoris glöms bort.

Inte slicka tjejen, pulla henne, eller vad hon nu kommer av.

Sen är det inget fokus på kvinnlig njutning i samhället heller. Kvinnor ska vara sexiga, men man ser dem sällan njuta på riktigt. I porr framställs det som att kvinnan kommer utan att klittan är involverad etc.

Det är fortfarande ett visst tabu kring kvinnor och sex (tänk t ex skammen som fortfarande finns kring kvinnor som har många sexpartners).

Många män vet nog inte hur de ska göra och tror att det är omanligt att fråga. Alternativt ser bara till sin egen njutning.

Förstår inte riktigt hur man kan "glömma" en sån välkänd självklarhet?
    Som jag nämnde tidigare tror jag att porren har förstört en hel del. Sen kanske det där med KK har ökat?? Knullrelationer med någon man inte är förälskad i skulle ju kunna vara inriktade mer på den egna njutningen?? Är man i ett riktigt förhållande är det viktigare att verkligen prestera så att partnern njuter? Det är väl inget facit men kanske nåt att fundera på??
    Man kanske också tar för givet att kvinnan tar ansvar för sexet lite mer - man tolkar hennes tystnad som att hon är nöjd? Det finns väl lite i könsrollerna att mannen oftast styr händelseförloppet i sexet. Kvinnor har då lite svårt att ställa krav utifrån sin roll som den mer passiva?

Det finns nog massor av aspekter på det här.
  • Anders 386
    Anonym (X) skrev 2021-02-05 15:29:27 följande:
    1800-talet ringde och du svarade.

Nej det har de inte. Lika lite som killar har svårt att hitta till kuken.
    Däremot handlar det om män som inte vet vad samt6ycke är, som tror att bara för att de vill ha analsex så vill alla kvinnor det. Och de som inte vill ha analsex vet inte vad de vill.
    Diskussionen skulle vara lite intressantare om du slutade använda billig härskarteknik och om du slutade att vara lesserwisser. Du borde vara lite mer ödmjuk och inte så övertygad om att du har rätt i allting.
    Jag håller faktiskt med (I ) där - jag tror att det finns ett "onaniglapp" också.
    Och ett "intresseglapp" - fler kvinnor kan klara sig bra utan sex medan många män behöver sex för att inte må dåligt. Många män har sexet som drivkraft när dom går in i ett förhållande. Jag tror inte kvinnor fungerar riktigt så.
  • Anders 386
    Tukt skrev 2021-02-05 15:44:43 följande:
    Jag skulle vilja säga att det bygger på rätt hetronormativ sex, inspirerad av porr, där just penetrationen tillsammans med simultan orgasm ses som det enda riktiga.
    Skål Exakt! Det där med bilden av den samtidiga orgasmen har ställt till med mycket skit! Den bilden fanns i porrtidningarna redan på 60-talet. Och ingen har lyckat ta död på den bilden...
  • Anders 386
    Anonym (Knepigt) skrev 2021-02-05 22:15:27 följande:
    I homorelationer får betydligt större andel av kvinnorna orgasm än i heterorelationer. Man kan undra hur det kommer sig? Kommunicerar kvinnor bättre med varandra än men män?
    Helt logiskt tycker jag. Män och kvinnor fungerar delvis ganska olika sexuellt. Sex med samma kön betyder att man har större insikt om hur partnern fungerar sexuellt eftersom man fungerar till stor del på samma sätt. Jag tror även att män i en samkönad relation kan ge varandra större njutning än i en heterosexuell relation.
Svar på tråden Orgasmglappet