BIM Mars 2021 - första barnet
Hej alla fina!
Som jag har letat efter en sådan här tråd. Jag och sambon har försökt att bli gravida med vårt första barn i 8 månader utan resultat. Beräknad mens nu på måndag 8/3 och känner jag min kropp rätt kommer den komma som vanligt då jag har standardsymptom. Blir så frustrerad och ledsen.. lika besviken varje gång. Men vet ju efter att jag läst här att jag inte är ensam ??
Det jobbigaste är ?alla andra?, kan räkna upp ca 20 par som har fått eller ska få barn i år. Både riktigt nära vänner och bekanta. Jag vill vara glad för mina vänner såklart men jag kan inte. Iaf inte just nu. Sambon är snäppet känsligare än mig så vi drar liksom ner varandra i den här onda spiralen. Jag försöker hålla huvudet över ytan men det är så jobbigt att få det kastat i ansiktet vart man än går/tittar. Usch, behövde verkligen skriva av mig.
Nu blir det att prata ihop mig med sambon om hur vi gör nästa månad om vi ska försöka eller avvakta.
Samtidig vill man vara glad för alla andra som får det som man själv längtar efter, men det är verkligen knäckande! En liten del av hjärtat krasar till varje gång, måste jag erkänna.
Jag vill ändå förbli positiv till att en dag är det vår tur, och jag vägrar låta detta dra ner mitt övergripande välbefinnande, för livet är så mycket mer än att försöka skapa ett barn! Jag tänker att om jag skulle gå runt i månader eller år och vara deppig över att graviditeten inte dyker upp, skulle jag då i efterhand vara nöjd med mig själv och hur jag lät detta påverka mitt liv under så lång tid..? Nej, det skulle jag ju inte vara. Jag tillåter mig själv ha stunder då jag sörjer, men dessa stunder får förbli korta, resten av tiden vill jag styra om tankarna mot allt härligt som finns runt omkring i livet!
Jag tycker så mycket om dessa trådar, för vetskapen om att jag är långt ifrån ensam i detta, ger mig ett lugn och en trygg plats att ventilera på. Vi är ju flera med liknande känslostormar samt denna stora längtan efter ett första barn! Önskar dig och din sambo lycka till, en dag kommer det bli vår tur!