• Ericky

BIM Mars 2021 - första barnet

Och nu kom mensen, efter en veckas spottings. Min sambo har bett om inlägget till min mensapp för att kunna vara mer delaktig i när den fertila perioden kommer (älskar han för detta) och ibland och ned det försvann tyvärr all statistik jag samlat på mig putsväck. Så jag fick fel beräknad period för ägglossning och nu även för mensen. Hade inget inlogg tidigare, så jag var tvungen skapa ett vilket snurrade till det. Nåja.

Jag kommer att pausa från äl-tester kommande månad, men kommer däremot börja tempa, bara för att identifiera att äl faktiskt sker och när. Kommer inte tempa efter att jag identifierat äl eftersom det bara kommer stressa mig.

Lycka till ni andra, jag hänger såklart kvar och håller tummarna <3

• Ericky
    Soff skrev 2021-03-06 17:30:31 följande:

Tack för att du skriver! Ja man kan säga vad man vill om fertilitetsläkare som säger att stress inte påverkar, så länge det inte rubbar cykeln.. jag tror stress påverkar mer än vad många tror. Och jag vet att jag har mycket stress och smärta i kroppen, som satt sig både i rygg, nacke, ja lite överallt.. tror någonstans att min kropp inte är mottaglig så länge den är så.. det kanske inte stämmer, vem vet?! Men hur det än är så behöver jag göra nåt för att minska på stressen..

Känner igen mig i det där med att spänna magen.. har kommit på mig själv ibland att jag sitter och spänner den. Har generellt svårt att slappna av. Och det har gått så långt att jag tror att jag behöver hjälp på traven för att varva ner, och då tänker jag att akupunktur är ett sätt, i kombo med en lugnare träningsform, kanske pilates.

Ja verkligen lättare sagt än gjort ibland.. men ska försöka, att inte tillåta stress att ta över. Tack igen <3

Jag är helt med er här. Jag hade också läst att stress inte påverkar fertilitetwn så länge menscykeln inte rubbas, men sedan hittade jag Jenny Koos Instagram och har lärt mig massor om hormoner. Och givetvis påverkar långvarig stress även om min mens inte uteblir. Jag har ju då varit sjukskriven pga stress i 2 omgångar sedan våren 2018. Flyttat från alla mina vänner i Stockholm till östersund förra våren. Byggt ett hus, flyttat in i det, skaffat valp. Och lever ett helt nytt liv. Behöver ta hand om mig själv först lite mer. Sen är det lätt att bli stressad över stressen också (när det redan är tufft...) och allt blir en ond spiral. Blir som sagt tempning enbart framöver, men bara tills ÄL passerat. Inga äl-test och hetsliggande 6 dagar i rad. Pallar inte det mer.

Jag har faktiskt också inbokat regelbunden massage sedan en tid, och ska prova akupunktur om ett par veckor. Lägger alla pengar jag vill på sådant som är investering i mig själv just nu ;)
  • Ericky
    Soff skrev 2021-03-07 17:29:33 följande:

Näe jag vet att det är många olika studier som säger olika saker, så i slutändan så får man ju gå på det man själv känner känns rätt helt enkelt. Och jag tror nog inte att bara är slumpen när det kommer till de fallen där folk plötsligt blivit gravida när de slutat försöka eller liknande, men jag kan heller inte bevisa motsatsen. Jag är helt öppen för att lära mig. Men för mig personligen så känner jag att min kropp inte är i balans, jag bär på mycket stress och har gjort länge, och det vill jag få ordning på, dels för att jag bara vill må bättre men också för att jag tror att det KAN påverka den här processen. Hursom så är det ju bara positivt om man kan få ner sin stress tänker jag, oavsett om det påverkar eller ej, precis som du säger.

Och som segaages också skriver, man är ju så olika som personer, vissa påverkas extremt starkt på stress och andra påverkas knappt alls. Jag är en sån person som tål stress väldigt dåligt, och har en tendens att lägga saker på mina axlar som jag inte behöver, men gör det ändå. Min kropp känns typ som ett stenblock ibland för att jag känner mig så spänd >< .. och det kan ju knappast vara bra. 

Exakt så känner jag Soff <3 är spänd redan när jag vaknar och har därför fått tips av psykolog att börja dagen i sängen med lite andningsövningar. Tror absolut mycket beror på stress I mitt fall. Att kroppen inte är taggad på reproduktion om jag är på spänn konstant. Nu blir det omhändertagande mer framöver och att försöka släppa kontrollen, för det är det som alltid varit mitt problem. Att jag vill kontrollera allt.

Kram!
  • Ericky

Hej tjejer,

Har varit hos gyn idag gällande mina mellanblödningar. Krävde att bli utredd och nu blev det faktiskt ordentlig plan framåt så det känns bra :)

Jag har troligen östrogendominans/progesteronbrist vilket skapar mellanblödningarna (blöder från tiden för äl till mens) och är det så så kan heller inte ett befruktat ägg klara sig hela vägen fram. Så inte konstigt att jag inte blir gravid. Överläkaren misstänkte att jag inte har en ordentlig ägglossning heller eftersom jag inte känner av den och inte heller har sekret. Och verkar ha progesteronbrist vilket ju kommer naturligt om man inte ägglossar. Båda har jag haft gott om tidigare nämligen. Nu blir det Provera mellan äl och mens i 3 månader och sedan uppehåll 2 cykler. Förhoppningen är att provera ska hjälpa till att få igång en normal cykel med ordentlig ägglossning. Har det inte tagit sig då, blir det Letrozol för att få igång ägglossning. Jag hoppas dock få börja med det inte tidigare. Om 5 månader har det gått ett år, så då blir det ju utredning i vilket fall.

Känns mycket bra att ha något att testa oavsett. Jag har ju vetat länge att detta inte är normalt för mig men inte blivit lyssnad på. Däremot känns det så märkligt att vara i den här sitsen. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle behöva kämpa med detta då jag blev gravid i 25års ålder på ett felsteg. Kram till er andra som också kämpar! <3

• Ericky
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3

Stort grattis! <3
  • Ericky
    Soff skrev 2021-03-11 13:23:04 följande:

Idag kom beskedet som jag varit rädd för att få.. visste att jag skulle få det precis närsom.. min bror och hans sambo väntar sitt andra barn. Hon blev förstås gravid på en gång, och är nu i 3:e månaden. Fick ett bild på ett ultraljud direkt till telefonen. Jag är helt knäckt, och känner sån inre panik så det finns inte. Jag kan inte glädjas alls, och bara gråter. 

Jag gör precis allt för att varva ner och inte stressa. Jag gör yoga, andningsövningar, pilates, ligger på spikmatta och jag köpte ett akupunkturpaket på 10ggr igår så jag ska gå dit regelbundet. Jag försöker att hålla mig borta från allt som påminner mig om alla som är gravida. Det gör mig ledsen, förbannad och allt däremellan när jag då får detta besked och allt kastas omkull som jag kämpar med varje dag, utan att jag överhuvudtaget kan kontrollera eller påverka det. Jag kan bara sitta där och ta in det. Vet inte vad jag ska göra längre av alla dessa känslor. 

När det är ens bror kan jag heller inte direkt stänga ute det så lätt, som när det bara är någon bekant. Nu bir liksom resan än mer jobbig än vad den var innan. Det gör så ont. Kan inte med ord beskriva hur orättvist det känns. 

Jag vet precis Soff. Alla är/blir gravida runt om nu och jag ska själv behöva medicinera pga ingen/för dålig ägglossning och hålla ut ännu mer efter 8 månader. Du ligger ju ännu längre fram, men jag tror jag kommer att komma dit med med mina problem.

Är för tillfället otroligt bitter över det då jag drömt om barn sen jag var 20 typ och har haft riktigt pissiga år här bakom mig. Känns fruktansvärt orättvist att även detta nu skulle behöva bli en kamp. När ska det bara få vara lite lätt undrar man?

Kram <3
  • Ericky
    Ericky skrev 2021-03-12 12:46:33 följande:
    Jag vet precis Soff. Alla är/blir gravida runt om nu och jag ska själv behöva medicinera pga ingen/för dålig ägglossning och hålla ut ännu mer efter 8 månader. Du ligger ju ännu längre fram, men jag tror jag kommer att komma dit med med mina problem.

Är för tillfället otroligt bitter över det då jag drömt om barn sen jag var 20 typ och har haft riktigt pissiga år här bakom mig. Känns fruktansvärt orättvist att även detta nu skulle behöva bli en kamp. När ska det bara få vara lite lätt undrar man?

Kram <3
    Kan ju lägga till också att jag idag ska sitta på digital avtackning för en kollega som är gravid. Alla kollegor har barn och 2 av de är gravida. 1 av dessa ska avtackas idag. Så det blir ett långt samtal som enbart handlar graviditet. Hur jobbigt det kommer att bli nu att vara föräldraledig för att det är så tufft, även om det också är härligt osv osv. Jag hade gärna sluppit. 
  • Ericky
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)

Men wow! :) Stort grattis Molybden!!! <3 <3
  • Ericky
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 21:32:29 följande:

Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket) PLUSSAT

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket) PLUSSAT

Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

FruH2, 13/3,28år (6:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket) PLUSSAT

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket) PLUSSAT

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Rumpelstiltskin, 26/3, 25 år (7:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

Massa grattis till dig! Jag tycker också det känns hoppfullt att det börjar komma några senare plus i tråden! Hoppas att du får en fin graviditet! <3
  • Ericky
    Emmalucy skrev 2021-03-12 14:43:11 följande:

ewww, nej tack, skulle hitta alla möjliga ursäkt att komma ifrån det... jag blir sur när folk tycker det är jobbigt med graviditet och barn osv, jag tror nästan jag kommer skratta av glädje när jag spyr, kan inte sova, bli luktkänsligt och allt annat... bara för att man ha velat så länge... det blir nästan pinsamt att höra folk gnäller... sorry du måste gå genom det :( det låter som tortyr

Haha vet du, ditt ewwww fick mit att skratta :) precis så kändes det :D

Jag håller med. Blir också sur över gnäll även om jag fattar att man kanske skulle varit likadan själv on man haft det lättare och kunde ta det mer för givet att bli gravid. Jag har också tänkt att jag kommer älska alla symtom <3
  • Ericky
    Soff skrev 2021-03-12 15:00:07 följande:

Aa fy fan, så himla tufft alltså :( vad du/vi ska behöva gå igenom...

Fy, förstår verkligen att det känns orättvist <3 :( Jag har velat ha barn ganska länge också men har inte träffat någon innan som varit på samma "ställe" som jag. Mitt ex ville inte ha barn, och det var bland annat det som gjorde att det tog slut. Det var mycket annat också, destruktivt förhållande, men det var en avgörande sak för mig.

Min nuvarande har inte varit redo, och jag har under flera års tid känt mig mer och mer stressad att jag bara ska sitta och vänta på detta. Så blir man bitter och uppgiven över att det inte blir som man tänkt eller vill, och så bara övergår det i ytterligare jobbigheter som du säger. Det känns helt orimligt att det ska vara så svårt. Kan man verkligen fråga sig :( 

Näääe men fy faaaan! Alltså, stackars dig!!! <3 >< det låter ju fullkomligt hemskt! Du får "delta" och stänga av ljudet xD...... KRAM!!!!!

Ja det är mycket som ska vara rätt för att bestämma sig för att försöka. Själv har jag varit singel hela livet fram till jag var 30 då jag träffade min sambo. Vi har byggt hus och flyttade in i augusti. Jag ville gärna börja försöka redan när vi började med husbygget, men han ville vänta. Trots att jag förklarade att det är inte säkert att det är så lätt. Så vi väntande. Och nu har vu väntat i 8 månader med. Men det är både och, det har varit mycket kring husbygget och kanske bättre att prtionera ut dw olika energikrävande sakerna. Men i efterhand önskar jag förstås att vi börjat tidigare och kunnat börja bena ut hormonobalansen eller vad det då år.

Jag gjorde faktiskt precis så, haha. Stängde av bild och ljud och skyllde på dåliga uppkoppling. Pallade bara inte!
  • Ericky
    KNAS2 skrev 2021-03-15 11:21:24 följande:

Tack för att jag får respons och att jag inte var ensam med att känna lite skavsår av det inlägget.

<3

Absolut inte. Jag kände bara att jag inte orkade svara eller kommentera öht.
  • Ericky
    zelling skrev 2021-03-17 12:07:16 följande:

Hej på er, 

har inte varit inne på några dagar och shit vad mycket man missar! Så härligt att det skrivs så mycket och att ni delar med er av alla möjliga känslor, tankar och pepp <3 Och stort grattis till er som plussat! Känns extra gott i hjärtat för er som hållit på ett tag, man vet ju vad ni gått igenom. Ger även hopp att det faktiskt går efter ett tag oxå. 

Jag hade ju BIM 6/3. Jag hade en annorlunda ÄL och visste inte exakt vilken dag jag ägglossat. Blev 3 dagar sen med mensen. På eftermiddagen på tredje dagen vågade jag tro att jag var gravid. Hade inte haft pms-smärtor som jag brukar efter ÄL, va på bra humör och tempen låg kvar högt. Köpte gravtest för att ta på morgonen dagen efter. På natten kom mensen. Fyf*n vad ledsen jag blev. Det tog så hårt :'( Har väl återhämtat mig nu, men vet lixom inte om jag någonsin kommer våga tro att jag är gravid igen. De första gångerna vi försökte så fanns ju hoppet och tron, men någonstans efter 6-7 månader så vågar jag inte längre riktigt tro på/hoppas eftersom fallet blir så himla hårt då. Samtidigt så blir jag stressad över att man kanske behöver ha tron på att man faktiskt kan bli gravid för att kunna bli gravid.. Lite som att föreställa sig att man ska göra mål på en match för att kunna göra mål. Men jag pallar verkligen inte att våga tro, för jag vet inte om jag kommer orka ta mig upp igen.. 

Har nu varit på en andra spolning av livmodern. Läkaren tyckte att det fortfarande såg ut som att det kanske kan vara en polyp i livmoderslemhinnan. Så hon har skickat remiss för hysteroskopi. Då sövs man lite lätt och de går in med ett verktyg med kamera genom cervix och om de ser en polyp så kan de bränna bort den. Det kändes ganska jobbigt först. Inte kul att sövas eller att någon ska stoppa upp en massa grejer i mitt underliv. Men har nu börjat landa i att det känns helt ok. Tänk om detta är anledningen till att vi inte blivit gravida? Då kanske vi kan lyckas själva efter operationen. 

Denna ÄL tror jag inte det blir nåt. Hade förmodligen ÄL igår, på CD 8(!). Inte superpepp på decemberbarn. Och kan vara skönt med en paus från all mental press och stress känns det som. Så nu fick det bli så. Undra om jag kommer ångra mig om några dagar. 

Kram! Kan bara tänka mig besvikelsen <3

Jag har också en polyp som sitter på livmodertappen! Har begärt att få ta bort den av flera olika anledningar. Gyn sa att "det är inte ditt primära problem, du verkar ha ha progesteronbrist" iom mina nellanblödningar och vill därför att jag ska äta provera I hopp om att "omstarta" en frisk cykel. Jag har dock läst på nu om polyper och man brukar ju ta bort de dels för att se att det inte är något elakartat (jag har opererats tidigare för allvarligare cellförändringar så VARFÖR tar man inte bort den?!) och sen tar man ALLTID bort dw om patienten lider av mellanblödningar och vid samlag. Vilket är anledningen till att jag sökte hjälp från första början. Men istället ignorerar man polypen och vill att jag ska äta fejkhormoner. Vilket jag var positiv till INNAN jag visste att polyper också kan vara orsak till allt. Har nu begärt att då ta bort polypen INNAN jag börjar med mediciner som bland annat ger ångest som biverkning.

Jag har läst om andra som blivit gravida direkt efter borttagning så jag hoppas också på det :)
  • Ericky
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-21 00:39:22 följande:

Hur är era partners i den processen? Känner ni att han vill lika mycket, engagerar sig, förstår besvikelsen när mensen kommer etc?

Min pojkvän vill så himla gärna ha barn och längtar som bara den, men jag tycker att han inte verkar bli lika ledsen och besviken som jag när mensen kommer. "Det händer av en anledning, snart är det vår tur, en extra månad vi kan spara pengar" är några "tröstande" ord jag får när det visar sig att det inte blev något. Stör mig lite på att han verkar ta allt med en klackspark.

Det här med att få barn känns så långt bort, hade hoppats på att få barn under 2021 men nu får man vara glad om det ens blir av under 2022!

Blev långt inlägg så här på kvällskvisten. Men det var Skönt att få skriva av sig lite

L

Min sambo är faktiskt väldigt bra i processen. Men han har absolut inte varit förstående hela tiden. I början kände jag ju att något var fel redan där iom mina mellanblödningar och oroade mig för fertikiteten vilket han inte förstod. Men när vi passerade halvåret och efter många samtal om hur jag upplever det, är han mycket bra nu. Han bad att få inlogg själv till min mensapp för att kunna hålla koll själv på fertila perioden då han kände sig dum när jag skulle behöva hålla koll varje månad själv. Och nu har han frågat upprepade gånger om inte han kan få göra ett spermietest. Så att "inte jag sliter hund och så är det han det är fel på" <3 älskar han för det! Dock tror jag också som sagt att det har med tiden att göra och att jag tvingat han att lyssna på statistik osv. Han förstår nu att det kan ta tid och att vi vill ha flera barn och därför inte HR all tid i världen. Och nu har han dessutom sagt att han gärna söker hjälp lite innan 1 år har gått (fertilitetsutredning) för att han vill bli pappa <3

Eftersom vi passerar året i juli så vill jag gärna att vi ska få börja utredning u juni så vi inte behöver vänta ännu mer pga sommarsemestrar. Men som sagt. Det är för att jag berättat hur allt funkar, hur få dagar vu har per månad osv.
  • Ericky
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

Hurra! Stort, stort grattis till dig/er! Vilken otroligt känsla det måste vara i dig idag! <3 Hoppas att du får en fin graviditet <3
  • Ericky
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

Alltså.

Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

Jag är gravid.

Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.

Åh STORT grattis till er! Hurraaaa! :) Hoppas att du får en fin graviditet nu <3
  • Ericky
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 09:57:52 följande:
    Plussade imorse! Jag hade mina aningar, men det blev ändå en chock. Med 2 MA i bagaget vågar jag inte mer än att vara försiktigt glad. Men lite glad tänker jag iaf unna mig att vara! {#emotions_dlg.flower}
    STORT grattis! Så himla roligt att se de som försökt lite längre plussa! Extra glad för er skull och hoppfull för vår andras skull som kämpat en längre tid! Hoppas du får en fin graviditet <3
  • Ericky

STORT grattis till dig/er! <3 

Jag tycker du ska tänka att du är gravid tills annat bevisats. Sluta med tempen nu (som ju kan påverkas av alltmöjligt) och låt dagarna gå och testa typ nästa vecka igen. Och får du då samma utslag (gravid) så försöker du lägga oron åt sidan och våga tro/hoppas <3 

Jag håller alla tummar <3

Stickling skrev 2021-03-29 06:51:46 följande:

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

• Ericky
    KNAS2 skrev 2021-03-30 13:04:54 följande:

Hörrni.

Fick just en liten blödning.

Inväntar en riklig mens inom det närmsta.

Hoppet är borta.

Jag har också hört att blödningar i början av graviditeten är vanligt, så jag håller alla tummar att det bara är det din blödning handlar om <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet