• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Link92

Hej! Jag har BIM imorgon eller torsdag och tror jag inbillar mig saker bara för att min temperatur tvärt ökade imorse istället för att sjunka som förväntat... Är orimligt sugen på ananas (som jag inte ens gillar??) Och när jag gjorde en macka med kalkon imorse luktade den för mycket för att jag skulle kunna äta den... Har haft molvärk lite nu och då de senaste dagarna och det är inte kopplat till pms för mig, har bara känt så den gången jag var gravid ett par veckor. Men mina bröst har slutat ömma och det gjorde de inte sist. Blir galen av att känna efter!

Jag orkar inte ta fler negativa test efter såhär många försök så jag tänker vänta med att testa tills jag är förbi BIM. Försöker vara lagomt hoppfull!

• Weloty
    Link92 skrev 2021-03-02 09:07:24 följande:

Hej! Jag har BIM imorgon eller torsdag och tror jag inbillar mig saker bara för att min temperatur tvärt ökade imorse istället för att sjunka som förväntat... Är orimligt sugen på ananas (som jag inte ens gillar??) Och när jag gjorde en macka med kalkon imorse luktade den för mycket för att jag skulle kunna äta den... Har haft molvärk lite nu och då de senaste dagarna och det är inte kopplat till pms för mig, har bara känt så den gången jag var gravid ett par veckor. Men mina bröst har slutat ömma och det gjorde de inte sist. Blir galen av att känna efter!

Jag orkar inte ta fler negativa test efter såhär många försök så jag tänker vänta med att testa tills jag är förbi BIM. Försöker vara lagomt hoppfull!

Håller tummarna för dig! Glad
  • Rumpelstiltskin
    Litalu skrev 2021-03-01 16:29:01 följande:

Stort grattis till SMEL!! Hurra! :) 

Själv så har jag BIM idag (på dag 33) och ingen mens syns till, vilket såklart hade varit helt underbart om det inte vore för att jag tagit två totalt blanka graviditetstest igår och förrgår.. Vill bara att mensen ska komma så att man kan börja försöka igen! Men antar att mensen är oregelbunden fortfarande då jag slutade med piller i slutet av december.. Tog det tid för er andra också innan ni fick tillbaka regelbunden mens?? Hoppas ju på en kortare cykel så småningom inte ännu längre... 

Jag slutade med p-piller i maj 2020. Min cykel har varit oregelbunden sedan dess. Idag är jag på CD48, ingen ägglossning eller blödning i sikte. Generellt har jag en cykel mellan 38 och 44 dagar sedan p-piller stoppet.

Men för en del rättar det till sig snabbt och det är bara ett par månader sedan du slutade med p-piller. Det rättar säkert till sig snart!
  • bananmilkshake
    Soff skrev 2021-03-02 08:47:14 följande:

Känns totalt hopplöst. Jag vet att det fortfarande tidigt att säga för har bim på fre-lörd... men tempen dippade idag och börjar känna av lite molande... och då känns det totalt kört redan. Kan jag ens bli gravid?! Fan va det känns totalt omöjligt.

hopeforaplusa skrev 2021-03-02 08:52:18 följande:

Känns kört här. Missade helt min äl.. så kommer bara hinna få till det 2 gånger. Det känns så deppigt. Det kommer garanterat inte bli något den här gången heller. Bryter ihop..

Stor kram till er. Hjärta
    Var det nån i den här tråden som sa att när man känner sig deppig när mensen kommer så kan man tänka att den gången det tar sig, så räknades ju faktiskt den där första mensdagen som ens första graviditetsdag? Kanske var nån annan tråd, men det var så fint sagt tyckte jag. Glad
  • Soff
    Weloty skrev 2021-03-02 08:58:59 följande:
    Åh, jag vet precis hur du känner dig. Jag har också BIM på fredag och har svagt molande värk som kommer och går. Typiskt tecken på PMS för min del. Jag har aldrig varit gravid i hela mitt liv och börjar tro att jag aldrig kommer att vara det heller. 

Önskar att jag kunde komma med lite pepp men just nu känner jag också en hopplöshet. Hjärta

Det är stöd nog att få prata med andra som går igenom samma sak <3 Ja, det är typiskt för min del också.. allt känns som vanligt, som tidigare cykler.. så kan inte tänka mig att det blivit något denna gången heller :( min temp som gick så stadigt uppåt... nu känner jag mig bara enormt nere.. Vill bara ringa fertilitetskliniken så min sambo kan ta ett test och så vi kan komma vidare nån gång. Är så vansinnigt trött på detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Blir förbannad att han vill vänta tills det gått ett år innan han testar sig. Vad gör det för skillnad att göra det nu?! Det här är vårt 11:e försök!....i maj har det gått 1 år :((( trodde aldrig jag skulle hamna här. 

Och för varje gång känner jag mig alltmer stressad för är ganska säker på att min bror och hans tjej kommer komma med gravidbesked närsom... hon fick missfall för ett tag sen men dom har hela tiden haft så lätt att bli gravida... och har bara en känsla att hon redan är gravid igen men att dom bara väntar med att berätta.. 

• bananmilkshake
    Link92 skrev 2021-03-02 09:07:24 följande:

Vad spännande!!
  • Soff
    bananmilkshake skrev 2021-03-02 09:31:55 följande:

Känns kört här. Missade helt min äl.. så kommer bara hinna få till det 2 gånger. Det känns så deppigt. Det kommer garanterat inte bli något den här gången heller. Bryter ihop..

Stor kram till er. Hjärta
    Var det nån i den här tråden som sa att när man känner sig deppig när mensen kommer så kan man tänka att den gången det tar sig, så räknades ju faktiskt den där första mensdagen som ens första graviditetsdag? Kanske var nån annan tråd, men det var så fint sagt tyckte jag. Glad
    Tack <3 har bara så svårt att se det just nu, då det endast är mens, gång på gång. Ser inte några graviditetsdagar i sikte någonstans. Men kanske missförstår hela grejen med den texten. Kram <3 
  • Weloty
    Soff skrev 2021-03-02 09:32:17 följande:

Det är stöd nog att få prata med andra som går igenom samma sak <3 Ja, det är typiskt för min del också.. allt känns som vanligt, som tidigare cykler.. så kan inte tänka mig att det blivit något denna gången heller :( min temp som gick så stadigt uppåt... nu känner jag mig bara enormt nere.. Vill bara ringa fertilitetskliniken så min sambo kan ta ett test och så vi kan komma vidare nån gång. Är så vansinnigt trött på detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Blir förbannad att han vill vänta tills det gått ett år innan han testar sig. Vad gör det för skillnad att göra det nu?! Det här är vårt 11:e försök!....i maj har det gått 1 år :((( trodde aldrig jag skulle hamna här. 

Och för varje gång känner jag mig alltmer stressad för är ganska säker på att min bror och hans tjej kommer komma med gravidbesked närsom... hon fick missfall för ett tag sen men dom har hela tiden haft så lätt att bli gravida... och har bara en känsla att hon redan är gravid igen men att dom bara väntar med att berätta.. 

Så trist! Jag vet hur mycket man hoppas varje gång. Vi är också på försök nummer 11 och kommer nog att kontakta en klinik snart, mest för att få en liten paus och slippa tänka att någonting är "fel". Har dock inte tagit upp detta med min man så vi får väl se hur han känner om detta. Jag var hos gyn för några månader sedan av en annan anledning, och då sa hon att jag hade många ägg och att livmodern såg fin ut, så det låter ju positivt i alla fall. Tyvärr har min man tolkat detta som att det är honom det är fel på, och jag tror att han är mer stressad än vad han låtsas om. 

Hoppas att din sambo går med på att kontakta en klinik. Kanske är han orolig för vad de ska hitta? Hur som helst tror jag att det kan ta bort mycket stress och press om man får lämna över ansvaret på någon annan en kort stund. 
  • bananmilkshake
    Soff skrev 2021-03-02 09:35:29 följande:
    Tack <3 har bara så svårt att se det just nu, då det endast är mens, gång på gång. Ser inte några graviditetsdagar i sikte någonstans. Men kanske missförstår hela grejen med den texten. Kram <3 
    Åh, jag hoppas du inte tog illa upp! Jag tror hon menade att eftersom graviditeter börjar räknas på mensens första dag, så kommer ju förhoppningsvis till sist en sån ledsen första mensdag inofficiellt vara första dagen på en graviditet. Fast ja, det hjälper ju såklart inte då, när man inte vet. :/ 
  • MAKL

Kom det aldrig någon mer stegring/smiley på testen?

Det behöver inte betyda att ni inte lyckades iaf. Det krävs ju bara en bra simmare, och lite tid har man ju på sig iaf innan det är helt kört. Du får hoppas på att det räckte med det ni fick till <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet