Soff skrev 2021-03-02 09:32:17 följande:
Det är stöd nog att få prata med andra som går igenom samma sak <3 Ja, det är typiskt för min del också.. allt känns som vanligt, som tidigare cykler.. så kan inte tänka mig att det blivit något denna gången heller :( min temp som gick så stadigt uppåt... nu känner jag mig bara enormt nere.. Vill bara ringa fertilitetskliniken så min sambo kan ta ett test och så vi kan komma vidare nån gång. Är så vansinnigt trött på detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Blir förbannad att han vill vänta tills det gått ett år innan han testar sig. Vad gör det för skillnad att göra det nu?! Det här är vårt 11:e försök!....i maj har det gått 1 år :((( trodde aldrig jag skulle hamna här.
Och för varje gång känner jag mig alltmer stressad för är ganska säker på att min bror och hans tjej kommer komma med gravidbesked närsom... hon fick missfall för ett tag sen men dom har hela tiden haft så lätt att bli gravida... och har bara en känsla att hon redan är gravid igen men att dom bara väntar med att berätta..
Så trist! Jag vet hur mycket man hoppas varje gång. Vi är också på försök nummer 11 och kommer nog att kontakta en klinik snart, mest för att få en liten paus och slippa tänka att någonting är "fel". Har dock inte tagit upp detta med min man så vi får väl se hur han känner om detta. Jag var hos gyn för några månader sedan av en annan anledning, och då sa hon att jag hade många ägg och att livmodern såg fin ut, så det låter ju positivt i alla fall. Tyvärr har min man tolkat detta som att det är honom det är fel på, och jag tror att han är mer stressad än vad han låtsas om.
Hoppas att din sambo går med på att kontakta en klinik. Kanske är han orolig för vad de ska hitta? Hur som helst tror jag att det kan ta bort mycket stress och press om man får lämna över ansvaret på någon annan en kort stund.