• Stickling

BIM Mars 2021 - första barnet

Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-20 17:42:24 följande:

Ja jag hoppas såklart också, fast säger alltid till.mig själv "äh såklart det inte händer nu" samtidigt som jag hoppas att den negativa jag ska ha fel :)

Usch vad hemskt med ett missfall. Kan förstå att man ändå vill veta. Jag har tänkt flera gånger att jag kanske är gravid fastän jag fått mens, för att jag oftast inte blöder så mycket. Hur ska du göra den här månaden? Testa eller vänta? Jag känner för att testa men, tror jag hade blivit mer besviken av det faktiskt

Jo exakt, brukar också försöka ha en sån monolog för mig själv haha :)

Ja precis, kände mig lite lurad av kroppen, när jag inte kunnat skilja på mens och missfall (förrän efter några dagar då blödningen inte slutade i normal tid). Förstår hur du menar, blir nog också ofta mer besviken av att testa negativt än att invänta mensen. Men det är ju typ pest eller kolera. Kommer nog försöka att inte testa tror jag. Möjligen tar jag ett på lördag, om inte mensen kommit då.
  • Stickling
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-21 00:21:53 följande:

Vi får peppa varandra till att inte testa innan lördag :) Det är bara en vecka kvar, det kan vi klara av! jag brukar få mörkare flytningar en dag eller två innan mens så brukar vara beredd på vad som är på gång tyvärr. Brukar inte ha några känningar innan alls, endast när mensen väl kommit. Håller tummarna för dig och alla andra, nedräkning som gäller nu!!!

Bra idé, så gör vi :) Jag brukar få mensvärk ganska långt innan mensen börjar. Tycker jag haft lite såna känningar idag. Dessutom tempar jag och brukar märka att tempen börjar dala när det är dags för mens, så får också förvarning. Ja, hoppas denna vecka går fort så att vi snart får svar!
  • Stickling

ÄL +9 idag, BIM på fredag eller lördag. Fick just en liten ljus blödning. Hoppas förstås nidblödning, men är väl mer sannolikt att cykeln ballat ur och att mensen kommer tidigt... Bara att vänta och se...

• Stickling
    Eclipse skrev 2021-03-22 19:45:44 följande:

Några symptom i övrigt? Vi har samma BIM, eller jag har nog kanske egentligen på söndag om det blir samma CD som förra cykeln

Inga symptom annars. Kanske lite hög temp imorse, men den brukar dippa före mens så väntar bara på det. Du då, har du några symptom?
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-22 19:45:49 följande:

Åh vad spännande! Jag håller tummarna för nidblödning såklart! Jag är på ÄL+7 idag ungefär, BIM enligt app antingen sönd eller måndag.

Försöker att inte tänka så mycket på det men sitter man hemma själv och jobbar så dras tankarna mot känningar/symtom ganska snabbt.

Hoppas SÅ att det är vår tur nu!

Tack för dina tummar <3 Håller mina för dig med! Ja, om det ändå kunde vara vår tur nu!

Usch ja, svårt att tänka på något annat när bim närmar sig. Jag är glad på så vis att jag inte jobbar hemifrån, blir mer distraherad nu när jag är iväg och jobbar.. Till kroppen börjar hålla på med såna här diffusa grejer förstås, då blir det svårt att hålla tankarna borta haha.
  • Stickling
    Eclipse skrev 2021-03-22 21:11:12 följande:

Höjd vilopuls och hade ihållande värk i en vecka från ÄL vilket är längre än vanligt och ja allmänt all over the place med andra symptom men som även är menssymptom, dock brukar de inte komma så tidigt som de gjorde denna gången. Mest troligt ingenting men man hoppas ju!

Såklart du ska hoppas! Håller tummarna för dig!
  • Stickling
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-23 18:44:50 följande:

Vad spännande! Inte så många dagar kvar nu. Jag har börjat känna typ som lite dragningar i magen, och lite stickningar sen några dagar tillbaks, men det beror säkert på någonting annat. Håller tummarna för er <3

Håller tummarna för dig med! <3
  • Stickling
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-23 18:45:06 följande:

Va spännande! Håller tummar och tår!

Själv har jag bim imorgon och inte känt v så mycket pms som jag annars brukar (men jag har dock gått på akupunktur så det kan vara det som förändrat mina pms-besvär)

Hoppas på det bästa (för oss båda) !

Tack snälla! Håller tummarna för dig med! <3 Kommer du testa imorgon tror du? Uppdatera hur det går!
  • Stickling
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

Hurraaaaa! Grattis, så underbart!
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-25 21:39:16 följande:

Hur går det för dig Stickling? Snart BIM ju.

Några symtom du kan dela med dig av?

Hej! Tack för frågan <3 Har börjat få lite mensvärk och sjunkande temp, så räknar med mens idag eller imorgon.. Hur går det för dig? Några känningar?
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:04:10 följande:

:/ vi hoppas in i det sista!!

Jag känner endast ömmande bröst. Dock är det vanligt för mig så jag är väl inställd på mens sönd/månd.

Okej, då sitter vi kanske i lite samma båt. Men ja, vi hoppas såklart!! Vi får uppdatera under helgen hur det går :)

Hur går det för er andra med bim snart?
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

Alltså.

Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

Jag är gravid.

Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.

Nej men WOW!!?! Åååh, GRATTIS!!! <3 <3 <3 Så underbart - och hoppingivande för oss andra; plötsligt händer det! Hoppas verkligen att allt går bra <3
  • Stickling
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 09:57:52 följande:

Plussade imorse! Jag hade mina aningar, men det blev ändå en chock. Med 2 MA i bagaget vågar jag inte mer än att vara försiktigt glad. Men lite glad tänker jag iaf unna mig att vara! 

Ååh grattis!! Håller alla tummarna för att allt går bra!!! <3
  • Stickling

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

• Stickling

Kära alla fina! Har fortfarande inte fattat hur man citerar flera personer samtidigt i ett inlägg (upplys mig gärna!..) så nu svarar jag er allihop så här. TACK snälla ni för alla grattis, alla tröstande och peppande ord idag. Så fint att få läsa dem under jobbdagen och känna värmen från er <3 Vilket otroligt stöd <3

Det har börjat komma färskt blod nu, inte någon stor mängd än, men vågar inte glädjas riktigt ännu. Får försöka hålla mig några dagar från att testa igen och vänta och se om blödningen tilltar eller ej. Uppdaterar er förstås när jag vet mer. Kram till er alla <3

• Stickling

God morgon alla <3 I natt satte blödningen igång ordentligt, så det blev tyvärr ett nytt missfall :( Jag hoppar över till apriltråden och önskar stort lycka till till er som inväntar Bim här.

• Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-30 07:46:47 följande:

Åh nej, det var tråkiga nyheter :(

Jag hoppades sååå på dig denna månad.

Deppa ihop snabbt och sen tar du nya tag <3

Tack fina du, det ska jag göra. Hade så gärna velat hänga på er andra i BF-gruppen <3 Men hoppas på ett plus som stannar kvar snart. Stort lycka till framöver, så roligt att du plussat! <3
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2021-03-30 13:04:54 följande:

Hörrni.

Fick just en liten blödning.

Inväntar en riklig mens inom det närmsta.

Hoppet är borta.

Åh, men en liten blödning kan vara normalt. Hoppas innerligt och håller alla tummar för dig <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet