• Sellerin

BIM Mars 2021 - första barnet

Ericky skrev 2021-02-21 13:01:49 följande:

Måste bara säga att jag älskar dessa första-barnet trådarna från månad till månad. Klart det är negativt ibland (som någon sa) för det är verkligen inte bara roligt det här utan mycket oro, tidvis desperation och en enorm längtan. Och det är just det jag älskar, att jag kan dela det med andra kvinnor i exakt samma sits <3

Tycker att det är så lugnande också att vi nu är MÅNGA i tråden som kämpat många, många månader. Min oro för att jag inte skulle vara "normal"-fertil har stillat väldigt mycket i att vi delar av oss med hur många försök vi gjort. Så TACK för att ni delar med er alla av högt och lågt! Kram

Så sant!! <3 Känner precis samma!
  • Sellerin
    Emlan93 skrev 2021-02-23 11:16:18 följande:

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Åh nej, beklagar verkligen :?(

Kan föreställa mig hur man börjar planera. Ta hand om dig, vi finns här om du behöver pepp <3
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-02-26 10:05:46 följande:

Tack Soff  <3 Man skiftar mellan hopp och förtvivlan. Så jäkla tråkigt...

Nä eller hur... Man får se vad som kanske gör att man lyckas. Kanske det finns en psykologisk aspekt i det också: "nu tar jag det så nu kan det verkligen funka"... Vem vet? Jag har också sen jag blev 30 år haft OTROLIGT jobbiga pms + mer ont vid de två första mensdagarna. Redan kollat för endometrios osv, men gyn sa bara att det kan bli så att mensen förändras och intensifieras med tiden. superKUL, haha!

Håller tummarna för dig med! <3

Jag märkte också en skillnad med mensen efter det att jag fyllt 30 år. Fick helt plötsligt mensvärk, något jag aldrig haft förr i mitt liv. Gick ändå på p-piller då så blev ganska förvånad över hur min kropp helt plötsligt ändrade sig mot det negativa. Det har sedan hållit i sig sedan dess, även sedan jag slutade med p-piller för 1 år sedan. Märkligt! Ska det verkligen bli så bara för att man är 30+!
  • Sellerin

Uppdaterar min BIM från 11e till 8e mars. Har idag börjat få ont i brösten igen, vilket jag tolkar som PMS och därmed känner mig ganska säker att mensen kommer dyka upp i mars. Ganska väntat med att det inte gick denna cykel, då jag och min sambo inte var på samma ställe de närmsta dagarna runt förmodad ÄL.

För övrigt 3:e månaden i rad som jag får så väldans ont i brösten. Känns som att jag måste ha sport-bh på mig, för minsta rörelse gör att de ömmar.. Någon som kan något om vad man kan göra för att slippa att brösten ömmar så..?

En positiv sak är att min menscykel verkar ha kortats ned något, från +35 dagar till 28-30 dagar igen. Hoppas! Om nu det här med att skapa ett nytt liv nu ska ta sådan tid,  känns det bättre att cykeln förkortas jämfört med att den förlängs =) 

Trevlig helg till alla er godingar! 

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)[/quote]

• Sellerin
    MAKL skrev 2021-02-27 05:13:07 följande:

[/quote]

Jag har också fått sån smärta i brösten från ca 5-6 dagar efter äl fram till mensen. Det är sån smärta så man ibland vill skrika när man kommer åt brösten för det gör så ont. Har haft så de senaste 5 cyklerna och har varje gång förstått att det inte tog sig utan att mensen är på ingång.

Jag har dock inget bra svar varför det har blivit så men när jag letat på nätet så får jag bara upp att det är pga hormonell obalans. Så jag har försökt att äta vitaminer och mineraler som ska vara bra mot pms och jämna ut hormonerna. Har äl vilken dag som helst nu så märker väl om någon dag ifall det hjälper med de extra tillskotten. Även fast jag självklart hoppas på att jag blir gravid nu och att det blir därför jag inte får ont i brösten.

Annars så är väl koffein en sån sak som kan förvärra pms, men du kanske redan dricker lite eller inget koffein alls.

Tack för ditt svar! Jag googlade också vidare lite och kanske är det östrogendominans. De ömma brösten kommer ganska tidigt för mig, typ 2-3 dgr efter ÄL.

Jag vet ju med mig att jag är otroligt känslig för koffein, räcker ibland att jag dricker två koppar på samma dag så blir jag lite skakig på handen, varm, ibland lite hjärtklappning och en form av inre stress.. dricker just nu kanske 2-3 koppar kaffe i veckan, men kan ju vara värt att testa att skippa det till 100% till nästa cykel :)
  • Sellerin
    SMEL skrev 2021-02-27 18:43:19 följande:

hej fina ni ! jag plussade idag :D så jag kommer lämna er nu och gå vidare till en mer passande grupp nu !

önskar er alla all lycka i världen och mängder baby dust ! 

efter 7månader av försök så har vi äntligen lyckats :D <3

Wiho! Magiska nyheter! Stort lycka till!!! <3
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-03-01 11:12:44 följande:

Åååh, deppdagen... ingen mens i sikte, men vet att det inte tagit sig eftersom jag varit gravid 2 gånger och vet hur det kändes då. 

Ibland tror jag att jag haft mina chanser, att det där var dom två graviditerna min kropp kunde producera. Dessutom har jag nu gått förbi februari då första bebisen skulle ha kommit, utan att ha en ny på gång som jag var helt säker på att jag trodde. Bara en till misslyckad graviditet hann jag med däremellan. 

Nä, idag måste jag göra nåt kul! 

Det är himla jobbigt att vänta  Rynkar på näsan men du vet att du och din respektive kan bli gravida tillsammans, ni kommer såklart lyckas igen, håll ut och försök våga tro på det <3 Det kommer för oss alla förr eller senare! Jag hoppas det ska innebära att man känner sig extra tacksam i livet, när det väl faktiskt går =) Man har ju då längtat så otroligt mycket! 

Hoppas att du hittade något kul att göra och att du lyckats få en bra dag hittills!

• Sellerin
    Litalu skrev 2021-03-01 16:29:01 följande:

Själv så har jag BIM idag (på dag 33) och ingen mens syns till, vilket såklart hade varit helt underbart om det inte vore för att jag tagit två totalt blanka graviditetstest igår och förrgår.. Vill bara att mensen ska komma så att man kan börja försöka igen! Men antar att mensen är oregelbunden fortfarande då jag slutade med piller i slutet av december.. Tog det tid för er andra också innan ni fick tillbaka regelbunden mens?? Hoppas ju på en kortare cykel så småningom inte ännu längre... 

Jag slutade med p-piller i mars 2020, har svängt runt på mellan 28-42 dagar sedan dess. Senaste 3 månaderna lite mer stabilt på mellan 30-34 dagar. Denna cykeln ser ut att bli runt 30 dagar (hoppas jag), så jo visst har kroppen varit förvirrad efter p-piller sedan tonåren!   
    Anonym (HOPE) skrev 2021-03-01 19:51:27 följande:

Hej

Jag måste fråga er andra här med er mens. Har ni koll på när ni har ägglossning? Kommer den oregelbundet också då?

Jag frågar för att jag läst att tiden mellan ÄL och mens oftast är rätt konstant men tiden mellan mens och ÄL kan variera?

Jag försöker hålla lite koll genom ÄL-stickor, att tempa varje morgon samt titta på sekretet. Tips från alla goa tjejer här inne BIM-trådarna =) Visste helt ärligt inte vad jag höll på med de första månaderna! 

Första delen i menscykeln (follikelfas) har jag förstått det som är vanligare att den varierar, och det stämmer för min del. Jag har haft ÄL på mellan dag 14-30 sedan jag slutade med p-piller. Sedan nästan alltid mens 12-13 dagar efter ÄL (lutealfasen) 

• Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-04 18:19:13 följande:

Eller hur? Samma här! Jag tänkte ju att bli 30 år skulle va det nya "20". Hahaha!

Såg verkligen fram emot att bli 30 år och trivs mer med mig själv nu än som 20 åring men nu känns det som att man har mer mensvärk, oro osv... Hoppas 40 blir bättre! (Bara 8,5 år till!) hahaha!

Hahah, tack för ett gott skratt! <3
  • Sellerin
    Johanna1923 skrev 2021-03-05 08:16:43 följande:

Jag är på ÄL+5 och mina bröstvårtor är superömma, gör ont att bara ha på sig bh. Kan man ha så tidiga symptom? Ägget borde väl inte knappt ha satt sig redan?  

Jag hade det så en gång i höstas, det gick sedan över till generell ömhet i brösten. Har därefter varje cykel haft ömma bröst några dagar efter ÄL och sedan fram till mensen. Tror det är något med mina hormoner, men hoppas för din del att det kan betyda något helt annat!!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet